مایکروسافت برنامه اخراج 10000 کارمند خود را تایید کرد

علاوه بر این، بلومبرگ گزارش داد که حذف برخی از نیروهای Xbox و Bethesda نیز در این عقب نشینی مایکروسافت قابل مشاهده است. در اکتبر سال 2022، مایکروسافت تقریباً 1000 کارمند را در سراسر شرکت از جمله کارمندانی که برای بخش Xbox کار می کردند، اخراج کرد.

نادلا در مورد آن گفت: “وقتی به این زمان، یعنی شروع سال 2023 فکر می کنم، زمان نمایش برای صنعت ما و مایکروسافت است. به عنوان یک شرکت، موفقیت ما باید با موفقیت همسو باشد، این بدان معناست که هر یک از ما و هر تیمی در شرکت باید برای ارائه نوآوری معنی‌داری که مشتریان، جوامع و کشورها واقعاً از آن بهره‌مند شوند، سطح رقابت را بالا ببرد و بهتر از رقابت عمل کند.

با این حال، روز سه شنبه، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد کارکنان برخی از بخش های مهندسی را کاهش دهد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت روز چهارشنبه در پیامی به کارمندان نوشت: “اینها انتخاب های سختی هستند که ما در تاریخ 47 ساله خود انجام داده ایم تا در صنعتی رقابتی تر از هر کسب و کاری که با تغییرات پلتفرم مواجه است پیشتاز باشیم.” سازگاری، برای ماندن در یک تجارت بزرگ.

مایکروسافت اعلام کرد که کارمندان ایالات متحده که تحت تأثیر برنامه اخراج قرار گرفته اند، واجد شرایط دریافت مزایا، حقوق نهایی بالاتر از بازار، پوشش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی به مدت 6 ماه، خدمات انتقال استخدام و 60 روز اخطار پایان کار هستند. علاوه بر این، مزایای ارائه شده به کارکنانی که در خارج از ایالات متحده خاتمه یافته اند، با قوانین استخدامی آن کشورها مطابقت دارد.

بخوانید  گزارش: توسعه بازی چند نفره The Last of Us کند می شود، بازی تک نفره جدیدی در راه است
نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

همراه با برنامه اخراج، مایکروسافت اعلام کرد که تغییراتی را در بخش سخت افزار خود ایجاد می کند و دارایی های خود را برای ایجاد تراکم بیشتر در فضای کاری خود یکپارچه می کند. مایکروسافت معتقد است این اقدامات در پاسخ به شرایط کلان اقتصادی و تغییر ترجیحات مشتریان انجام شده است. تاکنون مایکروسافت مشخص نکرده است که این برنامه ها بر کدام حوزه های کسب و کار این شرکت تاثیر خواهند گذاشت.

لوگوی مایکروسافت

آخرین باری که شنیدم، مایکروسافت اخیراً برنامه اخراج حدود 10000 کارمند را تأیید کرده است. این غول فناوری در حال حاضر حدود 220 هزار کارمند دارد و بر اساس این طرح حدود 4.5 درصد از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. مایکروسافت تأیید کرده است که این اخراج تا پایان سه ماهه سوم سال مالی جاری در پایان مارس 2023 رخ خواهد داد.

ما در زمان تغییرات قابل توجهی زندگی می کنیم، و با ملاقات با مشتریان و شرکا، برخی چیزها روشن شده است. اول، دیدیم که مشتریان در طول همه‌گیری کرونا، هزینه‌های دیجیتال خود را افزایش دادند، اما اکنون می‌بینیم که آنها تلاش می‌کنند هزینه‌های دیجیتال خود را بپردازند تا خدمات بیشتری را با قیمت کمتر دریافت کنند. ما همچنین می بینیم که سازمان ها در هر صنعت و جغرافیایی محتاطانه عمل می کنند. زیرا برخی از نقاط جهان در رکود هستند و برخی دیگر مشمول این پیش بینی می شوند.

مایکروسافت برنامه اخراج 10000 کارمند خود را در آینده تایید کرده است.

بخوانید  بهترین فیلم و سریال های پل هگیس | ۶ فیلم + ۶ سریال