قیمت کنسول قابل حمل Asus ROG Ally مشخص شد

طراحی کنسول دستی ASUS ROG Ally به طور کلی شبیه اکثر کنسول های دستی این کلاس در صنعت بازی است و بسیار شبیه به Steam Deck و OneXPlayer است.

به گفته ایسوس، این هندلد در 11 می سال جاری عرضه خواهد شد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ROG Ally پردازنده‌های جدید سری Ryzen Z1 AMD را با گرافیک RDNA3 ارائه می‌کند.

پردازنده مورد استفاده در کنسول قابل حمل ASUS ROG Ally

فروشگاه BestBuy کنسول دستی ایسوس ROG Ally را 699.99 دلار برای نسخه 512 گیگابایتی با 16 گیگابایت رم قیمت گذاری کرده است.

کاربر توییتر wickedkhumz قیمت کنسول دستی یا لپ تاپ ASUS ROG Ally که در BestBuy متوجه شد و موفق شد قبل از حذف شدن از صفحه اسکرین شات بگیرد. این صفحه نشان می دهد که کنسول قابل حمل ASUS ROG Ally برای نسخه 16 گیگابایتی LPDDR5 و 512 گیگابایتی NVMe M.2 SSD 699.99 دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت می تواند یک قیمت بسیار رقابتی در مقایسه با Deck of Velo شرکت Steam باشد که نسخه های مختلف آن بین 399 تا 649 دلار قیمت دارند.

پلتفرم ROG Ally بر روی ویندوز 11 اجرا می شود، بنابراین گیمرها می توانند به راحتی تعیین کنند که کدام بازی ها را می توانند روی دستی خود اجرا کنند. پلتفرم Steam Deck از یک اکوسیستم کامل و منحصر به فرد استفاده می کند و بازیکنان باید قبل از خرید بازی بررسی کنند که آیا توسط رایانه آنها پشتیبانی می شود یا خیر. در همین حال، خریداران ROG Ally نگران این موضوع نخواهند بود.

برای سهولت استفاده از ویندوز 11 در ROG Ally، ایسوس نسخه ویژه ای از نرم افزار Armory Crate خود را بر روی این دستگاه قرار داده است. این نرم افزار به گیمرها اجازه می دهد تا به راحتی در کتابخانه های بازی جستجو کنند، دسترسی سریع به کلیدهای عملکرد، نرم افزار نظارت درون بازی و پشتیبانی Aura Sync را داشته باشند. Asus ROG Ally با یک آزمایش 90 روزه سرویس Xbox Game Pass Ultimate عرضه خواهد شد تا سازندگان بتوانند پشتیبانی آن از ویندوز 11 را برجسته کنند.

بخوانید  دمو راه اندازی بازی Indika

ایسوس در اعلامیه رسمی خود تایید کرده است که ROG Ally اولین کنسول قابل حمل در این کلاس تجهیزات است که دارای پردازنده های سری Ryzen Z1 AMD است. از آنجایی که دو نسخه از این APU طراحی شده است، باید منتظر دو مدل از کنسول قابل حمل ایسوس باشیم که نتایج بنچمارک آن چند روز پیش منتشر شد.

افشای قیمت های ASUS ROG Allly در بهترین خرید

گفته می شود که این APU در توان 15 وات تا 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به Steam Deck خواهد داشت و این اختلاف زمانی به بیش از 2 برابر می رسد که حداکثر عملکرد آن با 35 وات مصرف برق مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، این دستگاه یکی از جدیدترین فناوری ها می باشد همچنین از FSR و RSR پشتیبانی می کند که می تواند عملکرد آنها را بهبود بخشد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر