فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بازی‌های ویدیویی سرانجام در سال 2023 خوب شدند



در حالی که سال 2023 به طور کلی سال بسیار خوبی برای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بوده است (مگر اینکه بخشی از دنیای سینمایی مارول باشید)، به ویژه برای اقتباس از فرنچایزهای بازی های ویدیویی مورد علاقه ما خوب بوده است. مثلا فیلم Super Mario Bros. از Nintendo and Illumination Studios در ماه آوریل در سینماها اکران شد. دشوار بود که بدانیم آیا این فیلم کارساز خواهد بود، زیرا حتی انتخاب بازیگران کریس پرت مورد تمسخر طرفداران قرار گرفت. آیا آنها آماده تماشای سوپر ماریو روی صفحه نمایش بزرگ هستند؟

معلوم شد که آنها کاملاً این کار را خواهند کرد. فیلم Super Mario Bros. در باکس آفیس بیش از 1.3 میلیارد دلار فروخت و پس از بازسازی شیر شاه دیزنی و Frozen II به سومین فیلم بلند انیمیشن بلند تاریخ تبدیل شد. این فیلم همچنین پردرآمدترین فیلم بازی ویدیویی تمام دوران و دومین فیلم بزرگ سال 2023، در سطح داخلی و جهانی است. این یک تغییر بسیار چشمگیر نسبت به سال های گذشته است.

خالق Super Mario و Legend of Zelda و ویدیوی کامل گفت: “من فکر می کنم بخشی از مشکل با ترجمه بازی ها به فیلم این است که ساختار چیزی که یک بازی خوب را می سازد با ساختار چیزی که یک فیلم خوب می سازد متفاوت است.” بازی آیکون شیگرو میاموتو در سال 2007 گفتپس از سال ها اقتباس بد، از جمله Super Mario Bros.

او ادامه داد: “فیلم ها رسانه ای بسیار منفعل تر هستند، جایی که خود فیلم داستانی را روایت می کند، و شما به عنوان بیننده آن را آرام می کنید و منفعلانه آن را جذب می کنید. در حالی که بازی های ویدئویی رسانه ای بسیار فعال تر هستند که در آن با داستان بازی می کنید.” . “من فکر می کنم بازی های ویدئویی، به طور کلی، از نظر اتفاقاتی که در بازی می افتد، جریان بسیار ساده ای دارند. ما این جریان را با اجرای بسیاری از عناصر مختلف در بازی ویدئویی برای سرگرم کردن بازیکن، سرگرم کننده می کنیم.”

از نظر تاریخی، بازی‌های ویدیویی کمی یک قمار بوده‌اند، و توضیح میاموتو در مورد چرایی پابرجاست – یا حداقل قبلاً چنین بود. حتی اگر برای فیلم‌های رزیدنت اویل پل دبلیو اس اندرسون نوستالژیک باشید، اما خوب نبودند. مطمئناً، آنها در باکس آفیس برنده شدند، اما با ادامه فیلم ها، ارتباط با بازی ها کاهش یافت – و در ابتدا خیلی قوی نبود. طرفداران بازی Resident Evil: Final Chapter در سال 2016 هنوز حضور نداشتند و فیلم بیش از 300 میلیون دلار فروخت، علیرغم اینکه اساساً فقط از نظر نام Resident Evil بود. آیا طرفداران به منبع اصلی اهمیت نمی دادند یا روی روایت متمایز این فرنچایز سرمایه گذاری کردند؟ گفتن آن سخت است زیرا در Rotten Tomatoes، امتیاز به طور قطعی از سوی منتقدان و طرفداران بد بود.

بخوانید  حفاظت از بازی‌های ویدئویی: میراث متولد شده

اندرسون البته شغل Resident Evil را به دست آورد زیرا اولین فیلم Mortal Kombat به موفق ترین فیلم بازی ویدیویی از نظر مالی در آن زمان تبدیل شد. جدای از فیلم‌های احمقانه‌ای مانند آن‌ها، ما همچنین مجموعه‌ای از اقتباس‌های وحشتناک Uwe Boll، فیلم‌های Tomb Raider اثر آنجلینا جولی و حتی فیلم‌های لذت‌بخشی مانند Mortal Kombat: Annihilation را داشته‌ایم. برخی از این فیلم‌ها سرگرم‌کننده هستند (بعضی دیگر قطعاً اینطور نیستند)، اما سخت است که هر یک از آنها را یک موفقیت بزرگ یا چیزی که در آزمون زمان مقاومت کند در نظر بگیرید. در واقع، تا سال 2019 بود که یک فیلم بازی ویدیویی (کارآگاه پیکاچو) رتبه “تازه” را در Rotten Tomatoes کسب کرد.

با این حال، از زمان این فیلم، اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی بسیار تصادفی بوده است (Monster Hunter و Resident Evil: Welcome to Raccoon City را به خاطر دارید؟). همه اینها به سال 2023 منتهی می شود، جایی که Super Mario Bros. سال خوبی را برای فیلم های بازی های ویدیویی آغاز کرد.

آرون هوروات کارگردان فیلم گفت: “ما قطعا رویکردی پرفروش برای ساخت این فیلم داشتیم. برای من، این فیلمی است که حدود 40 سال از ساخت آن می گذرد، و من همیشه به ماریو بیشتر به عنوان یک بازی اکشن فکر کرده ام.” GameSpot. در آوریل شخصیت‌ها خنده‌دار به نظر می‌رسند، اما داستان همچنان دارای ریسک‌های بالایی است، شما باید شاهزاده خانم را نجات دهید یا دنیا یا هر چیز دیگری را که در بازی است نجات دهید. بنابراین ما می‌خواستیم این حساسیت اکشن را منعکس کنیم.

آیا به همین دلیل است که اقتباس های خوش ساخت از بازی های ویدیویی بالاخره در حال افزایش هستند؟ قطعاً به نظر می‌رسد که خلاقان بیشتری می‌خواهند محصول نهایی آنچه را که مخاطب از آگاهی جمعی خود بیرون می‌کشد و زمانی که این بازی‌ها به ذهنشان می‌آید در مورد آن فکر می‌کند، منعکس کند و به تصویر بکشد. مناظر، صداها و نشانه های موسیقی همگی در این تجربه نقش دارند. این حداقل بخشی است که اولین فیلم لایو اکشن ماریو با این سطح از جدایی شکست خورد. با نگاهی به این اشتباهات به عنوان مثال، فیلمسازان و استودیوهای بازی های ویدیویی به طور تصاعدی در فرآیند خلاقانه زنده کردن بازی های ویدیویی مورد علاقه شما دقت بیشتری داشته اند.

من می خواهم فکر کنم که صنعت از اشتباهات خود در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود یک اقتباس کارایی داشته باشد و چه چیزی نه، درس گرفته است. اگرچه نسلی از طرفداران بازی‌های ویدیویی وجود دارند که با فیلم‌هایی که فقط بر اساس ویژگی‌های محبوبشان ساخته شده‌اند، بزرگ شده‌اند، دقیقاً شبیه شوق فیلم‌های کمیک در دهه ۹۰ (استیل برادران وارنر نمونه‌ای عالی است)، مخاطبان مدرن انتظار چیز بیشتری دارند. . بیش از یک خرید خالی تجاری آنها این را با ماریو به خوبی درک کردند، اما در صفحه کوچک نیز در ابتدای سال.

بخوانید  پیش‌سفارش‌های Pokemon Go Plus+ در Amazon و Best Buy انجام می‌شود

قبل از اکران فیلم Super Mario Bros، ما با اجرای لایو اکشن HBO از سریال بقای زامبی ها The Last of Us مواجه شدیم که GameSpot بهترین برنامه تلویزیونی سال 2023 را معرفی کرد. اگرچه برخی از انحرافات از داستان باید برای تقویت این سریال انجام می شد. سریال، – برخی از آنها بزرگ بودند، اما به سطح غم و اندوهی که جهان تجربه می کرد، گرانش بیشتری اضافه می کرد – طرفداران از سریال سیر نمی شدند و به سرعت برای فصل 2 تمدید شد. این سریال بخش بزرگی از فرهنگ پاپ را نشان می داد. مد روز و نادیده گرفتن آن سخت است. شما حتی ستاره پدرو پاسکال را در حال رقصیدن با کلیک کنندگان برنامه در تبلیغات SNL دیده اید.

با نمونه هایی مانند The Last of Us، Super Mario، و حتی نمایش هایی مانند Peacock's Twisted Metal و Netflix's Cyberpunk: Edgerunners، آنچه که یک اقتباس از بازی های ویدیویی خوب را تشکیل می دهد در حال گسترش است. فرمولی وجود دارد که ویژگی از قبل ایجاد شده را می گیرد و آن را به درجه ای ارتقا می دهد که نه تنها سریال را جذاب می کند، بلکه چیزی را در مغز ما تحریک می کند که ما را به زمانی که برای اولین بار این بازی خاص را انجام دادیم برمی گرداند.

Five Nights At Freddy's را تماشا کنید. برادران وارنر تنها یک سال پس از انتشار اولیه بازی، تلاش کرد تا فیلمی را روانه بازار کند.در این بین، هفت دنباله و پنج بازی اسپین‌آف منتشر شده است و طرفداران آن در حال غوغا هستند. یک فیلم Five Nights در نهایت در Blumhouse فرود می‌آید و در اواخر اکتبر در سینماها و Peacock اکران می‌شود. این فیلم به بزرگ‌ترین فیلم بلومهاوس در تمام دوران تبدیل می‌شود و نزدیک به 300 میلیون دلار فروش می‌کند، حتی اگر می‌توانست از خانه در طاووس پخش شود. این به دلیل ارادت بی پایان به قانون بازی نبود، در عوض، فیلم از تاریخچه بازی ها برای ساختن دیدگاه خود از رویدادهایی که در پیتزافروشی ویران و خالی از سکنه می گذرد استفاده کرد. آن چیزی که طرفداران در مورد بازی ها می دانند نادیده نمی گیرد، اما آن را دوباره میکس کرده تا داستان جدیدی را ارائه دهد.

بخوانید  نقش پدرو پاسکال در فیلم بعدی این کارگردان بربر

Gran Turismo که بر اساس مجموعه بازی های ویدیویی مسابقه ای نمادین ساخته شده است، مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفت. به جای صحبت در مورد بازی، از داستان واقعی یک طرفدار Gran Turismo الهام گرفته شد که شانس تبدیل شدن به یک راننده مسابقه واقعی را داشت.

از طرف تلویزیون، Castlevania: Nocturne برای اولین بار پاییز گذشته در نتفلیکس پخش شد و به سرعت برای فصل 2 تمدید شد. این اسپین آف با بازی ریشتر بلمونت، قهرمان چندین بازی Castlevania و بخشی از داستان کلی Symphony of the Night، بازی کرد. . Nocturne بسیاری از شکاف های داستان ریشتر را پر می کند و در Rotten Tomatoes با یک امتیاز 100% متاکریتیک.

این فیلم‌ها و نمایش‌ها نشان می‌دهند که در حالی که میاموتو ممکن است تقریباً دو دهه پیش در مورد اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی واکنش مناسبی داشته باشد، اما در سال 2023 دیگر چنین نیست. در عوض این بدان معناست که اکنون اساساً یک طناب زدن برای برآورده کردن انتظارات طرفداران است. به بینندگان چیز بیشتری برای یادآوری می دهد. مشکل فیلم برادران سوپر ماریو تولید میاموتو این است که نت های زیادی را به نمایش گذاشت که می دانیم چیزهای ماریو هستند. بله، تخم مرغ های عید پاک تا حدودی مهم هستند و تعداد زیادی از آنها برای دیدن وجود دارد. با این حال، این چشمک ها و تکان دادن سر فیلم را پیش نمی برد و آن را «خوب» نمی کند. اگر فیلم Super Mario Bros. فقط یک بوفه تخم مرغ عید پاک بود، بی معنی بود و فقط یک فیلم دیگر در میان زباله های بازی های ویدیویی.

با این حال، امیدوارم که آن روزها به پایان رسیده باشد. سطحی از احترام در ساخت فیلم‌های بازی ویدیویی واقعاً خوب وجود دارد که قبلاً وجود نداشت. در صورت موفقیت، می‌توانیم آن نوع شتاب و انرژی را تا رسیدن به فیلم لایو اکشن Legend of Zelda که چند سال دیگر در راه است، حفظ کنیم. از آنجا، چه کسی می تواند بگوید که چه چیزی ممکن است در آینده رخ دهد؟ ما هنوز تعداد زیادی فرنچایز داریم که استودیوها می‌توانند آن‌ها را به سینما بیاورند و از این طریق، نسلی را بیاورند تا بازی‌هایی را که بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند پیدا کنند و مانند ما آن‌ها را گرامی بدارند. به علاوه حداقل چند فیلم دیگر Sonic the Hedgehog.