فروش جهانی آواتار 2 از 2 میلیارد دلار گذشت

دیزنی گزارش داد که Avatar: The Way of Water هفته را با 2.024 میلیارد دلار به پایان رساند که بهترین عملکرد در دوران پس از کرونا بود. فیلم آواتار 2 تاکنون 598 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 1 میلیون و 426 هزار دلار در سایر کشورهای جهان فروخته است که از این میان 230 میلیون دلار در چین فروخته شده است. قسمت اول فیلم آواتار که 13 سال پیش اکران شد، با احتساب تمامی تکرارهای آن، 2.9 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخت و پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان محسوب می شود.

همچنین آواتار: راه آب که با بودجه تقریبی 400 میلیون دلار تولید شد و یکی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان به شمار می رود که با فروش 2 میلیارد دلاری، هزینه های بیش از حد انتظار و سودآوری توسط این شرکت به ثبت رسیده است. مدیران دیزنی منجر به تصمیم گیری ساخت دنباله های این فیلم شدند. دانستن این موضوع نیز ممکن است جالب باشد زوئی سالدانیا او که در دو قسمت از مجموعه فیلم‌های آواتار و دو فیلم انتقام‌جویان ظاهر شد، تنها بازیگری است که 4 فیلم با فروش بیش از 2 میلیارد دلار در کارنامه کاری خود ساخته است.

در آخر اخبار سینما و تلویزیونآواتار: آبراه بالاخره به باشگاه فیلم دو میلیاردی پیوست. هالیوود ریپورتر گزارش داد که فروش جهانی آواتار 2 از مرز 2 میلیارد دلار عبور کرد و آن را به ششمین فیلمی تبدیل کرد که این کار را انجام می دهد. همچنین جیمز کامرون اولین کارگردانی شد که 3 فیلم با فروش بیش از 2 میلیارد دلار در کارنامه خود دارد که علاوه بر آواتار 2، قسمت اول آواتار و تایتانیک، به این فروش دست یافته بود.

بخوانید  سرمایه 40 میلیون دلاری کریستیانو رونالدو در یک مسابقه فوتبال!

زوئی سالدانیا تنها بازیگری است که 4 فیلم با فروش بیش از 2 میلیارد دلار دارد

فروش جهانی فیلم Avatar: The Way of the Water به کارگردانی جیمز کامرون سرانجام از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد و ششمین فیلم ۲ میلیارد دلاری تاریخ سینما شد.

جیمز کامرون درون ساختار آزمایشگاه در دنباله‌های فیلم آواتار نشسته است

فیلم تایتانیک با احتساب تمامی اکران های مجددش، تاکنون ۲.۱۹ میلیارد دلار فروخته است و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می شود. Avengers: Endgame با فروش 2.79 میلیارد دلاری در سال 2019، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست. انتظار می‌رود آواتار: آبراه در حال حاضر به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شود. درست پس از جنگ ستارگان: نیرو. Awakens با 2.07 میلیارد دلار و Avengers: Infinity War با 2.05 میلیارد دلار. این رتبه