عبور فروش پلی استیشن 5 در ژاپن از مرز دو میلیون واحد

از آنجایی که افراد اهل ژاپن هنوز نسخه فیزیکی بازی‌ها را ترجیح می‌دهند، میزان فروش کنسول دیسک‌دار نسبت به دیجیتالی بسیار بالاتر بوده است. اگر موانع متعددی وجود نداشت، شاید میزان این فروش بیشتر هم می‌شد. دلیل اصلی این مانع هم همه‌گیری کرونا بود که تمامی صنایع جهان را تحت تاثیر قرار داد.

اما این کنسول مقداری دیرتر از انتظارات به این عدد رسید. کنسول پلی استیشن 4 در ژاپن با گذشت تقریبا ۲۰ ماه به چنین فروشی رسیده بود؛ درحالی‌که پلی استیشن 5 دو تا سه ماه دیرتر به این رقم رسید. اگر سونی نمی‌توانست همه‌گیری را درست مدیریت کند، این عقب‌ماندگی شدیدتر هم می‌شد. در ماه ژوئن بود که فروش این کنسول در سراسر جهان از مرز ۲۰ میلیون نسخه گذر کرد؛ اما در همه مناطق نتوانسته فروش بالایی داشته باشد که بازهم به‌خاطر مشکلات کمبود موجودی است.

این کنسول مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته است، اما توانسته در مواجهه با رقبا مثل ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، کنسول شرکت مایکروسافت جایگاه خود را حفظ کند. از ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ (۹ سپتامبر ۲۰۲۱) که این کنسول فروش یک میلیون واحدی را رد کرده بود، تحلیل‌گران منتظر عبور آن از مرز دو میلیون نسخه هم بودند.

پلی استیشن 5، کنسول نهمی شرکت سونی از ماه نوامبر ۲۰۲۰ به فروشگاه‌ها عرضه شد و در اولین روزهای آن، یافتن آن در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین امری طاقت‌فرسا بود. به‌خاطر همین مشکلات کمبود موجودی، بسیاری از افراد مجبور شدند کنسول را با قیمتی بسیار بالاتر از حالت عادی خریداری کنند. اما با وجود این مشکلات، همچنان این کنسول فروش خوبی را تجربه کرده است.

بخوانید  بررسی تریلر خانواده اژدها (فصل دوم) | بازگشت استارک ها؟!

اما اکنون سونی به خوبی به این مشکلات پاسخ داده و موجودی PS5 در سراسر جهان از جمله کشور آلمان در حال افزایش است. این اتفاق برای بازار فیزیکی و آنلاین آمریکا و انگلیس هم رخ داده است. از نظر میزان فروش، همین حالا آخرین کنسول سونی فروش بیشتری نسبت به سال میلادی قبلی داشته است.



منبع

به‌تازگی سونی میزان عرضه این کنسول را به مناسبت نزدیکی به تعطیلات پایان سال میلادی تا ۴۰۰ درصد افزایش داده است و به نظر می‌رسد بالاخره این کنسول به میزان فروش موردانتظار در کشور ژاپن رسیده است. باتوجه‌به گزارش جدید فامیتسو، میزان فروش این کنسول در ژاپن از مرز ۲ میلیون واحد عبور کرده است. به بیان دقیق‌تر، نسخه دیسک‌دار کنسول پلی استیشن 5 تاکنون ۱.۷۹۴.۷۳۷ واحد فروخته است و این عدد برای پلی استیشن 5 دیجیتال ۲۷۸.۰۴۶ عدد است تا مجموع فروش آن به ۲.۰۲۷.۷۸۳ واحد برسد.

کنسول PS5

براساس گزارش منتشر شده توسط فامیتسو، مجموع فروش کنسول نهمی سونی از مرز دو میلیون نسخه در کشور ژاپن عبور کرد.