شکایت حقوقی گیمرها از مایکروسافت برای جلوگیری از تکمیل فرآیند خرید اکتیویژن بلیزارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز گذشته یک شکایت خصوصی از سوی دادگاهی در ایالات متحده علیه مایکروسافت به دلیل عصبانیت و نارضایتی برخی از گیمرها از خرید اکتیویژن بلیزارد مطرح شد.

سازمان CMA بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی هنوز نظر نهایی خود را در مورد تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اعلام نکرده است. تیم تحقیقاتی اتحادیه اروپا به بررسی طرح مایکروسافت برای این خرید ادامه می دهد.

برخی از گیمرها در آمریکای شمالی شکایتی را برای جلوگیری از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تنظیم کرده اند.

این قرارداد همچنین با چالش‌های مشابهی در سازمان‌های مجری قانون اتحادیه اروپا مواجه شده است، که مانند FTC معتقدند این معامله می‌تواند به دیگر پلتفرم‌های بازی رقیب مایکروسافت آسیب برساند. برد اسمیتمعاون مایکروسافت در واکنش به خبر شکایت کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از این معامله، گفت که به پرونده دادگاه اعتماد کامل دارد. وی تصریح کرد: وکلای این شرکت با ارائه مدارک کافی و قانونی در زمان مناسب از این قرارداد در دادگاه دفاع خواهند کرد.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

در بخشی از متن این شکایت، قدرت غیرمنطقی در بازار صنعت بازی، امکان آسیب رساندن به رقبا، محدودیت تولید تیم های بازی، محدودیت قدرت انتخاب مصرف کنندگان، افزایش قیمت و سایر موارد ناعادلانه وجود دارد. اقدامات رقابتی از دیگر دلایل ثبت این شکایت توسط این بازیکنان ذکر شده است. .

بر اساس جزئیات شکایتی که در دادگاه کالیفرنیا ارائه شده است، شاکیان خصوصی معتقدند که تصاحب 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard می تواند در نهایت منجر به از دست دادن رقابت منصفانه در بازار بازی های ویدیویی شود. شاکیان همچنین خواهان توقف کامل و لغو خرید مایکروسافت از سری Call of Duty و بسیاری دیگر از بازی های محبوب در صنعت بازی هستند. این شکایت از طرف 10 بازیکن بازی های رایانه ای از کالیفرنیا، نیومکزیکو و نیوجرسی در دادگاه ثبت شد. .

بخوانید  10 بازی تصادفی استیم را تنها با 7 دلار دریافت کنید

پیش از این در ابتدای ماه دسامبر، FTC (کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا) رسما اعلام کرده بود که قصد دارد برای جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در دادگاه عالی این کشور شکایت کند. این کمیسیون معتقد است که در صورت دستیابی به این توافق، مایکروسافت این قدرت را خواهد داشت که نسبت به رقبای تجاری کنسول های بازی ایکس باکس، سرویس استریم بازی ابری این برند و سرویس اشتراک بازی Game Constantly growing pass، برتری ناعادلانه ای داشته باشد.

جوزف سیوریوکیل شاکی در دادگاهی از سانفرانسیسکو گفت: «از آنجایی که صنعت بازی‌های ویدیویی به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد، حفاظت و محافظت از این بازار در برابر ادغام‌هایی که در درازمدت به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، گامی حیاتی و مهم است.