راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه های مختلف

در این مطلب بهترین صفحه کلیدهای گیمینگ موجود در بازار ایران را برای رده‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

اگر از پی‌سی گیمرها بپرسید که یکی از مهم‌ترین وسیله‌های آن‌ها در هنگام تجربه بازی کدام است، به احتمال بسیار زیاد پاسخی مانند «صفحه کلید و ماوس» را دریافت خواهید کرد. این دو ابزار، مهم‌ترین ابزار یک پی‌سی گیمر محسوب می‌شوند و به همین دلیل هم است که بسیاری از پی‌سی گیمرها ترجیح می‌دهند که بازی‌های خود به‌خصوص بازی‌های شوتر اول شخص را روی پی‌سی تجربه کنند و از بازی کردن آن‌ها روی کنسول خودداری می‌کنند.

در سال‌های اخیر، تکنولوژی بکار رفته در صفحه‌های کلید مخصوص بازی بسیار پیشرفت کرده است و شرکت‌های مختلف با قرار دادن نوآوری‌های جدید سعی می‌کنند محصولات متنوعی را تولید کنند که بتوانند کمک حال پی‌سی گیمرها باشند تا موفق شوند در بازی‌های خود پیروزی کسب کنند. در این مقاله سعی کرده‌ایم صفحه‌کلیدهایی را معرفی کنیم که هم در بازار ایران به‌راحتی پیدا می‌شوند و هم می‌توانند تا حدود زیادی نیازِ گیمرها را برطرف کنند. در این مطلب سعی شده کیبوردهای منتخب در هر رده قیمتی، از پایین رده تا بالا رده را که دارای کلیدهای معمولی تا مکانیکی هستند و ویژگی‌های زیادی دارند معرفی کنیم و هم نگاهی به صفحه‌کلیدهای اقتصادی داشته باشیم که می‌توانند تا حد زیادی هم ظاهر زیبایی به ستاپ کامپیوتر گیمرها بدهند و هم اینکه در بازی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

از سوی دیگر هم دوام و ماندگاری یکی دیگر از معیارهای انتخاب کیبورد مناسب برای بازی است. حتما بسیاری از شما از کار افتادن یک یا تعدادی از کلیدهای صفحه کلید را در طول دوران استفاده از این دسته محصولات تجربه کرده‌اید یا موارد مرتبط با آن را از دوستان خود شنیده‌اید. بنابراین در نظر گرفتن دوام و مدت زمان فرسوده شدن کلیدها که ماهیت مکانیکی و عمر محدودی دارند نیز در انتخاب کیبوردِ مناسب از نظر دور نخواهد ماند.

بهترین کیبوردهای مخصوص بازی- بهمن ماه ۱۴۰۲

کیبورد گیمینگ رپو V52PRO

کیبورد رپو V52Pro

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

ممبرن (پد پلاستیکی)

نور پس‌زمینه

تمام رنگی RGB

قیمت

یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

کلیدهای این صفحه کلید از انواع مکانیکال نیست و در واقع از نوعی از کلیدهای Membrane یا همان پد پلاستیکی (غشائی) برخوردار است که سازندگان برخی از انواعِ آن را گاهی اوقات شبه‌مکانیکال هم می‌گویند. عملکرد این کلیدها به نحوی است که تا حدی بازخوردی مانند کلیدهای مکانیکی تکتایل از نوع آبی رنگ را القا می‌کنند. قابلیت Anti-ghostiong هم در این مدل فراموش نشده و به گفته‌ی سازنده می‌توان تا تعداد ۲۵ کلید مختلف را به صورت همزمان روی کیبورد استفاده کرد، بدون این که نگران عمل نکردن یا دیرهنگام عمل کردن یکی از این کلیدها بود. ویژگی دیگر این محصول مقاومت در برابر پاشیده شدن مایعات روی سطح آن است که به دلیل طراحی مناسب می‌تواند احتمال نفوذ و خرابی کلیدها بر اثر سرایت مایعات به سطح زیرین کیبورد را کاهش دهد. نور پس زمینه کلیدها و میزان روشنایی آنها هم فقط در چند حالت ثابت قابل تنظیم است.

کیبورد گیمینگ ایسوس Cerberus

کیبورد ایسوس CERBERUS

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

ممبرن (پد پلاستیکی)

نور پس‌زمینه

دو رنگ آبی و قرمز

قیمت

یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

ایسوس در این مدل از یک صفحه فلزی از جنس استیل ضدزنگ (SECC) برای استحکام بیشتر صفحه کلید استفاده کرده است. این کیبورد مجهز به چهار کلید اختصاصی مدیا بوده و دارای ۱۲ کلید اختصاصی ماکرو برای تعریف و سفارشی‌سازی ترکیبی از فرمان‌ها و کلیدهای مختلف است. در برابر ریزش مایعات مقاومت دارد و قابلیت Anti-ghosting این مدل تا ۱۲ کلید همزمان را پشتیبانی می‌کند. نورپردازی این محصول تنها دو رنگ آبی و قرمز، اما با قابلیت تنظیم چهار سطح از روشنایی را پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیبورد دارای کابل دومتری و کانکتور USB با روکش طلایی است که اتصال آن را به پی‌سی و ابزار دیگر تسهیل می‌کند.

کیبورد گیمینگ رپو V500

کیبورد رپو مدل V500 Pro

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی اختصاصی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

یک صفحه کلید مکانیکال رده پایین از رپو، برندی که مدتی است با ساخت و عرضه محصولاتی با قیمت مناسب سعی بر این دارد که مشتریان را راضی نگاه دارد. V500 Pro، علاوه‌ بر بهره‌بردن از کلیدهای مکانیکال اختصاصی سازنده‌اش، دارای نوردهی پس‌زمینه برای تک‌تک کلیدهاست و می‌توان آنها را به دلخواه تنظیم کرد. V500 Pro ازطریق کابل یو‌اس‌بی ۱۸۰ سانتی‌متری به رایانه شخصی متصل می‌شود. هر چند که صفحه کلید فاقد ویژگی‌هایی مانند دکمه‌هایی برای کنترل محتوای چند رسانه‌ای یا کلیدهای قابل برنامه‌ریزی است، اما این محصول را می‌توان یکی از انتخاب‌های اقتصادی خوب برای کسانی که به‌دنبال یک صفحه کلید مکانیکی ارزان قیمت هستند، تلقی کرد. برخلاف ظاهر V500 Pro، گفته شده که این صفحه کلید دربرابر مایعات نیز مقاوم است و سازنده از روکش آلومنیومی برای سطح رویه این مدل استفاده کرده که در نتیجه آن را سنگین‌تر از مدل‌های مشابه کرده است.

بخوانید  Twitch 500 کارمند خود را در آخرین دور از کاهش کارها اخراج کرد - گزارش

کیبورد گیمینگ ریزر Cynosa

کیبورد RAZER Cynosa Lite

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

ممبرن (پد پلاستیکی)

نور پس‌زمینه

تمام رنگی RGB

قیمت

دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

این صفحه کلید نسبتا ارزان‌قیمت برای بودجه‌های محدود ولی اولویت گیمینگ در نظر گرفته شده و برای نورپردازی تنها یک محدوده (Zone) کلی دارد، به این معنی که رنگ نور پس‌زمینه‌ی تمام کلیدها به صورت یکجا قابل تغییر است و نه به صورت تکی. بااین‌حال کیفیت ساخت بالایی دارد و برای مصارف عادی و غیر از بازی هم کاملا مناسب است. نرم‌افزار اختصاصی ریزر برای شخصی‌سازی این کیبورد به کمک ابزارهای گذر از تحریم در دسترس خواهد بود.

کیبورد k551 ردراگون

کیبورد Redragon K551 RGB

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

یکی از رایج‌ترین کیبوردهای اقتصادیِ بازار است که‌‌‌‌ سوئیچ‌های مختلفی را هم در خود جای می‌‌دهد. از سری سوئیچ‌های کلیکیِ آبی تا تکتایل قهوه‌ای و قرمزِ کم صدا در این مدل استفاده شده و قابل انتخاب هستند. شاسی کیبورد از جنس آلومنیوم ساخته شده و مستحکم است و اگر مدل‌های معرفی شده‌ی گران‌قیمت به هر علتی در بودجه‌ی خرید شما نگنجید، می‌توانید این محصول را به‌عنوان آخرین گزینه، مناسب برای گیمینگ و تایپِ متن در نظر بگیرید. اما احتمالا نباید انتظار نرم‌افزار همراهِ باکیفیت و حرفه‌ای را از این رده محصول داشته باشید.

کیبورد گیمینگ لاجیتک G412 SE

کیبورد Logitech G413/G413 SE

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تک رنگ سفید/ چند رنگ ثابت

قیمت

سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

یکی از معدود صفحه کلیدهای مکانیکال با نور پس‌زمینه تک رنگِ سفید/چندرنگ ثابت است که کیفیت ساخت بالا و تاخیر بسیار پایینی دارد که آن را هم برای بازی‌های اکشن و رقابتی سریع و هم برای تایپ طولانی مدت مناسب می‌سازد. سوئیچ‌های مکانیکی بکار رفته در این محصول از نوع مکانیکی تکتایل قهوه‌ای با بازخورد محسوس هنگام فشرده‌شدن یا از نوع ROMER G ساخت خود لاجیتک هستند که برخی کاربران آنها را به کلیدهای قرمز ترجیح می‌دهند. نکته منفی در این محصول SE این است که قابل شخصی‌سازی و تعریف ماکرو نیست و با نرم‌افزار G Hub لاجیتک هم سازگاری ندارد.

معرفی و جعبه گشایی کیبورد ایسوس ROG Strix Scope Deluxe

کیبورد ایسوس ROG Strix Scope RX /Deluxe

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی نوری

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت مدل معمولی

قیمت مدل Deluxe

پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

یکی از بهترین‌‌ کیبوردهای رده بالا در مدل‌‌های گیمینگ همین مدل از ایسوس است که خیلی هم گران‌قیمت نیست، اما از کیفیت بالایی برخوردار است و بیشتر خصیصه‌‌های یک کیبورد رده حرفه‌ای را هم در خود جای داده است. مدل‌های قبلی از این سری سوئیچ‌های Cherry MX را در خود جای می‌دادند، اما حالا ایسوس از سوئیچ‌های جدیدتر سری RX و اپتیکال هم در این مدل استفاده می‌کند که بازدهی و کیفیت مشابه و بعضا بالاتری هم دارند. بعلاوه این مدل استاندارد IP57 را هم گرفته که آن را در برابر ریزش مایعات و گرد و غبار محافظت می‌کند.

همچنین Strixe Scope در بدنه از آلیاژ فلزی برای بخش رویه استفاده کرده که استحکام آن را افزایش می‌دهد. کلیدهای سری F1 تا F12 هم به کمک کلید Fn یا همان Function قابلیت تغییر کاربری به کلیدهای Media برای کنترل صدا و تصویر را دارا هستند و نورپردازی تمام رنگی ARGB کلیدهای این کیبورد هم که با استاندارد Aura Sync سازگار است، از طریق نرم افزار Armoury Crate قابل سفارشی‌سازی است.

کیبورد گیمینگ ریزر Blackwidow V3 Chroma

کیبورد ریزر  Razer BlackWidow V3 Chroma

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

کیبورد مشهور V3 نمونه‌ای باکیفیت و ساخت مستحکم و کلیدهای سبک و بادوام است. تمام کلیدها قابلیت تعریف ماکرو دارند و سفارشی‌سازی کلیدها هم از نرم‌افزار اختصاصی ریزر قابل انجام است. در این محصول از کلیدهای زرد و سبزرنگ ساخت خود ریزر استفاده شده که کاربران با توجه به سلیقه می‌توانند یکی از این دو نوع کلید را انتخاب کنند. این محصول باتوجه به افت قیمتی که داشته در این بازه قیمتی بهترین گزینه است و برای بودجه بالاتر مدل V4 جایگزین شده است.

بخوانید  Lego Avengers Tower Is A Massive Homage To The MCU's Brightest Days

پوستر کیبورد blackwidow elite ریزر

کیبورد ریزر مدل Blackwidow Elite / V4

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت مدل Elite

قیمت مدل V4

هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

اینجا اما به سراغ یکی دیگر از برندهای شناخته شده و معروف ساخت تجهیزات مخصوص بازی یعنی ریزر رفته‌ایم. اگر پی‌سی گیمر باشید، قطعا نام ریزر و به‌خصوص کیبوردهای مدل Blackwidow این شرکت را شنیده‌اید. این صفحه کلید بالارده که هم‌اکنون در بازار با سوئیچ‌های Yellow و Orange  و در مدل V4 با سوئیچ Green در دسترس است، یکی دیگر از انتخاب‌های فوق‌العاده برای گیمرها محسوب می‌شود. درکنارِ کلیدهای مکانیکال، ظاهر فوق‌العاده زیبا، نوردهی RGB، کلیدهای کنترل محتوای چند رسانه‌ای و محل استراحت دست با قابلیت جدا شوندگی و بافتی نرم هم می‌تواند گیمرها را برای ساعت‌ها در بازی مشغول نگاه دارد. پورت USB تعبیه شده روی بدنه صفحه کلید به شما این امکان را می‌دهد که وسایل جانبی خود را به‌صورت مستقیم به آن متصل کنید. همچنین ورودی جک هدفون نیز کار مدیریت کابل‌ها را به امری ساده تبدیل کرده است. تمام این ویژگی‌های جذاب را درکنار مواردی مانند ذخیره پروفایل‌های مختلف روی کلاود و مقاومت دربرابر نفوذ گرد و غبار و مایعات قرار دهید تا ببینید که چرا این صفحه کلید توانایی تبدیل شدن به اسلحه‌ی پنهان پی‌سی گیمرها را دارد.

کیبورد گیمینگ کورسیر K95 Platinum

کیبورد کورسیر K95 RGB PLATINUM

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

شرکت کورسیر برخلاف دیگر سازنده‌های کیبورد، برای کیبوردهای مکانیکی بیشتر از کلیدهای ساخت شرکت آلمانی Cherry استفاده کرده و در این محصول خاص هم از Cherry MX Speed بهره گرفته است. این کیبورد یک محصول تمام‌عیار است که کلیدهای مخصوص کنترل چندرسانه‌ای و کلیدهای مخصوص ماکرو را یکجا و به صورت مجزا در خود جای داده است و نیازی به استفاده از کلید Fn برای دسترسی به هیچ یک نیست. همچنین کیبورد K95 از بدنه‌ای فلزی، زیبا و مستحکم برخوردار است که کیفیت بالای خود را در همان نگاه اول به رخ بیننده می‌کشد. نرم‌افزار اختصاصی کورسیر هم برای سفارشی‌سازی کیبورد پشتیبانی کاملی از این مدل دارد و استفاده از آن دردسر کمتری نسبت به راهکارهای دیگر از سازنده‌هایی مثل ریزر، ایسوس و لاجیتک دارد.

صفحه کلید گیمینگ و مکانیکال ریزر V Pro

کیبورد بی‌سیم Razer BlackWidow V3 Pro

نوع اتصال

باسیم / بی‌سیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

یازده میلیون تومان

این محصولِ ریزر یک کیبورد بی‌سیم تمام قد به همراه بخش num-pad است و در دو حالت وایرلس ۲.۴ گیگاهرتزی و Bluetooth کار می‌کند. سوئیچ‌های اختصاصی ساخت ریزر در این مدل استفاده شده که می‌توان آن‌ها را در دو نوع کلیکی/تکتایل و Linear یا کم صدا، به ترتیب با کلیدهای Razer Green و Razer Yellow انتخاب و تهیه کرد. دوام باتری در این مدل زیاد است و تجربه‌ی هر دو فرایند تایپ کردن و بازی برای کاربرش بسیار خوشایند خواهد بود. نرم‌افزار مربوطه برای سفارشی کردن نورپردازی و قابلیت‌های کیبورد بسیار توانمند است و امکانات زیادی را در اختیار می‌گذارد.

کیبورد G915 لاجیتک برای گیمینگ

کیبورد بی‌سیم Logitech G915 LIGHTSPEED /G913 

نوع اتصال

بی‌سیم

نوع سوئیچ

مکانیکی

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت G915

قیمت G913 

ده میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

یازده میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

کیبورد بی‌سیم G915 یکی از بهترین محصولات گیمینگ شرکت لاجیتک در این رده محسوب می‌شود که توانسته بر یکی از نقطه‌ ضعف‌های قدیمی در محصولات گیمینگ، یعنی تأخیر در ارتباطِ بی‌سیم چیره شود. همچنین از سوئیچ‌های مکانیکی low-profile و کم ارتفاعِ لپ‌‌تاپ مانند در مدل G915 و G913 بهره‌گیری شده که ساخت شرکت Kailh هستند. این کلیدها را می‌توان در سه نوع کلیکی، تکتایکل و خطی برای این سری صفحه کلید انتخاب کرد.

اتصال وایرلس این کیبورد به کمک فناوری Lightspeed شرکت لاجیتک به خوبی کار می‌کند و با اتصال سیمی هیچ تفاوتی ندارد. عمر باتری این کیبورد هم طولانی است و ۳۰ ساعت در حداکثر روشنایی کلیدها دوام خواهد آورد. در حالت کم نور یا خاموش بودن نور پس‌زمینه این کیبورد را می‌تو‌انید روزهای متمادی و حتی ماه‌ها بدون نیاز به شارژ استفاده کنید که کم‌نظیر است. امکان اتصال ازطریق بلوتوث هم در این مدل وجود دارد که با وجود افزایش تأخیر در ارتباط، می‌توان از آن برای اتصال به گوشی موبایل و تبلت هم استفاده کرد. برای سوئیچ کردن از ارتباط بی‌سیم به کمک دانگل اختصاصی و ارتباط بلوتوث هم کلید مخصوصی در نظر گرفته شده که اتصال این کیبورد را به دستگاه‌‌های مختلف آسان و بی‌دردسر می‌کند. در مورد کیفیت ساخت هم این کیبورد بدنه‌ای از آلیاژ آلومنیوم دارد و از جنبه‌ی امکانات نورپردازی RGB هم تک‌ تک کلید‌‌ها از طرق نرم‌افزار Logitech G Hub به‌صورت مجزا قابل تغییر رنگ و سفارشی‌سازی هستند. کلیدِ اختصاصی تنظیم سطحِ صدا با طراحی غلتکی در گوشه‌ی بالای سمت راست و پنج کلید اختصاصی تعریفِ ماکرو برای کلیدهای ترکیبی در سمتِ چپ هم در این مدل فراموش نشده‌اند.

بخوانید  ترن هوایی جدید Fast & Furious که در سال 2026 به استودیوی یونیورسال هالیوود می رود

کیبورد گیمینگ کورسیر K100 RGB

کیبورد کورسیر K100 RGB Optical

نوع اتصال

باسیم

نوع سوئیچ

مکانیکی نوری

نور پس‌زمینه

تمام رنگی ARGB

قیمت

چهارده میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

کورسیر در این محصول لوکس برخلاف مدل رده بالای K95، از کلیدهای مکانیکی نوری پیشرفته با نام OPX استفاده کرده که با ادعای عملکرد سریعتر و دوام بیشتر، قیمت تمام شده را نیز به نحو موثری افزایش داده است. این کیبورد با روکش آلومنیومی و ۸ مگابایت حافظه برای ذخیره پروفایل‌های بازی، از یک کنترلر پیشرفته و سریع با نام AXON هم بهره گرفته که عملکرد کلی کیبورد را افزایش و تاخیر در اجرای دستورالعمل‌ها را نسبت به مدل‌های مشابه کاهش می‌دهد. نرمافزار اختصاصی کورسیر با نام iCUE هم برای شخصی‌سازی نورپردازی ARGB و ماکروها برای این محصول در دسترس است.

سوئیچ‌های مکانیکی در برابر سوئیچ‌های غشایی

سوئیچ‌های مکانیکی و سوئیچ‌های غشایی (Membrane) هر یک خصوصیاتی دارند که استفاده از هر کدام فارغ از قیمت می‌تواند برای گروه خاصی از کابران مناسب‌تر باشد:

مزایای سوئیچ مکانیکی

مزایای سوئیچ ممبرن (غشائی)

سوئیچ مکانیکی کیبورد

سوئیچ غشایی یا Membrane کیبورد

بازخوردِ ملموس و لذت‌بخش 

عموما کم‌صداتر

قابلیت ثبت همزمان تمام کلیدها در واحد زمان

ارزان‌تر

دوام بیشتر

بازخورد نرم‌تر در هنگام فشرده‌شدن

قابلیت شخصی‌سازی بیشتر

تشریح ساختار کلیدهای مکانیکی و عملکرد آن‌ها

استفاده از کلیدهای مکانیکی در یک صفحه کلید مزیت‌ها و تفاوت‌های مشخصی نسبت به مدل‌های پلاستیکی معمولی دارد که از جمله‌ی آن‌ها دوام بیشتر و حساسیتِ بالاتر است. به‌علاوه در سوییچ‌ِ این کلیدها از فنر استفاده می‌شود و در برخی از انواع آن ، بازخوردِ فشرده شدن کلیدها یا همان عمل کلیک، با صدای متفاوتی همراه است و حسی ایجاد می‌کند که در صفحه کلیدهای معمولی القا نمی‌شود و این نشات گرفته از ساختار این نوع کلیدها است. اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین شاخص کیفی در یک صفحه کلید مکانیکی، نوع و مدل میکرو سوییچ‌های بکار رفته در آن است. مثلا استفاده از سوییچ‌های CHERRY MX ساخت شرکت Cherry Corp یا همان ZF Electronics که یک شرکت آلمانی است در کیبوردهای رده‌ بالای گیمینگ بسیار رایج است، چرا که کیفیت ساخت و دوام بالایی دارند. ویژگی‌ سوییچ‌های این شرکت توسط رنگ‌های مختلف این مدل‌ها متمایز می‌شود. cherry-mx-redبرای نمونه، مدل قرمز رنگ سوییچ Cherry MX از انواعی است که فنر نرم‌تری دارد و صدای کمتری هم تولید می‌کند و بیشتر در صفحه کلیدهای گیمینگ استفاده می‌شود. همچنین برخلاف انواع آبی و سبزِ میکروسوییچ های CHERRY MX، دارای ساختاری است که حس کلیک و آن صدای مخصوص را ایجاد نمی‌کند. تفاوت کارکرد سوییچ‌‌های قرمز، قهوه‌ای و آبی را در تصاویرِ زیر مشاهده می‌کنید.

انواع سوئیچ های چری و تفاوت کارکرد آنها در هنگام فشرده شدن

فاصله‌ی تحریک یا عملکرد این سوییچ‌ها فقط ۲ میلی‌متر است، به این معنی که برای عمل کردن یک کلید به فشرده شدن کامل آن نیازی نیست و فقط پایین رفتن کلید به اندازه‌ی ۲ میلی‌متر، کارکردِ درست آن را تضمین می‌کند. فاصله‌ی حرکت کلید تا انتها هم ۴ میلی‌متر است. نیروی مورد نیاز برای فشرده شدنِ کلید هم تنها ۴۵ گرم است. سازنده مدعی است که عمر این کلیدها بیش از ۵۰ میلیون بار فشرده شدن را پوشش خواهد داد.

نظر شما در رابطه با فهرست صفحه کلیدهای پیشنهادیِ یک گیمر چیست؟ این نکته را در نظر داشته باشید که در این فهرست سعی شده تا محصولاتی را معرفی کنیم که به‌سادگی در بازار ایران قابل تهیه هستند. با معرفی محصولات جدید و موجود شدن آن‌ها، این فهرست نیز بروز خواهد شد.


پرسش‌های متداول

۱-بهترین کیبورد های مکانیکال بازار کدام‌اند؟

از میان بهترین کیبوردهای مکانیکال در بازار ایران می‌توان به G915 LIGHTSPEED یا G913 از لاجیتک و Blackwidow V4 از شرکت ریزر اشاره کرد. شما می‌توانید فهرست کامل بهترین کیبوردهای مکانیکال بازار را در یک گیمر بخوانید.

۲-بهترین کیبورد های مکانیکال ارزان در ایران کدام‌اند؟

از میان کیبوردهای مکانیکال ارزان قیمت در بازار ایران که ارزش کاربری بالایی داشته باشند، می‌توان به V500 Pro از رپو و K551 RGB از ردراگون اشاره کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر