دنیس ویلنوو می‌تواند فیلم‌های Dune را برای همیشه بسازد – یا می‌تواند در قسمت دوم متوقف شود

دنیس ویلنوو کارگردان فیلم Dune: Part II در دهه گذشته به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود تبدیل شده است و این دومین فیلم Dune قلمرو جدیدی برای او به حساب می‌آید: این اولین دنباله اوست که او به آن دست می‌یابد. اکنون سوالی که به عنوان Dune: Part II به سینماها می رسد و منتقدان از جمله خود من با تحسین تقریباً جهانی مواجه می شوند، این است که او می خواهد چند فیلم دیگر بسازد؟

پاسخ به این سوال امروز آسان نیست. این دو فیلم اول Dune به عنوان یک قطعه همراه کار می کنند زیرا هر دو از رمان اصلی Dune اقتباس می شوند و اساساً به عنوان یک فیلم بسیار طولانی عمل می کنند. فیلم سوم به سراغ کتاب بعدی یعنی Dune Messiah می‌رود و ویلنوو حتی لزوماً کارگردانی آن را هم نخواهد داشت، اگرچه او در حال کار بر روی فیلمنامه است.

گفتم: “من واقعاً سعی کردم قسمت اول و دوم را انجام دهم، انگار که در ذهن من، این می تواند یک داستان تمام شده باشد. می توانم از Dune دور شوم و احساس کنم که آنجا بوده ام، به Arrakis رفته ام.” وقتی از او در مورد برنامه های بلندمدتش پرسیدم، ویلانوو به من گفت. اما من این را فکر می‌کنم، و احساس کردم که در حین انجام قسمت اول، ممکن است ایده خوبی باشد که فیلم سومی را با Dune Messiah بسازم، جایی که کمان پل آتریدس را به پایان برسانم، آن را به طور کامل تمام کنم. این امکان برای من وجود دارد که برای آخرین بار به عقب برگردم. فکر می کنم در حال حاضر در دست ساخت است.

بخوانید  Palworld - چگونه از پایگاه خود در برابر حملات دفاع کنید

بنابراین، اگر فیلمنامه آنطور که ویلنوو می‌خواهد پیش نرود، خطر کارگردانی فیلم سوم را تهدید می‌کند. اما اگر او انجام دادن مستقیم Dune: Part Three، می تواند با Dune 4 و پس از آن ادامه یابد. اما این سوالی نیست که او واقعاً در حال حاضر پاسخی برای آن دارد و بعید است که به این زودی ها تغییر کند.

“من از طرفداران پر و پا قرص Dune هستم. اما به عنوان یک فیلمساز، فکر می کنم، برای سلامت روانم، برای… داستان های دیگری هم وجود دارد که می خواهم بگویم. و این فیلم ها بسیار طولانی هستند. ویلنوو گفت، و سالها و سالها طول می کشد. بنابراین احساس می کنم حقیقت این است که در یک زمان فیلم می روم.”

“الان که قسمت دوم تمام شد، احساس می کنم می توانم قسمت سوم را انجام دهم. وقتی قسمت سوم تمام شد، چه احساسی خواهم داشت؟ نمی دانم، شاید سه یا چهار سال دیگر دوباره شما را ملاقات کنم، مانند “میدونی چیه؟ دارم یکی دیگه میسازم.” اما فعلاً نمی‌توانم این را بگویم.»

عوامل دیگری نیز در نظر گرفته خواهد شد: اینکه چند صد میلیون دلار برادران وارنر تصمیم می گیرد برای فیلم های Dune خرج کند، کاملاً به ویلنوو بستگی ندارد. اما موفقیت در باکس آفیس و عشق انتقادی عظیم – ترکیبی که اولین Dune موفق شد حتی با وجود اینکه در روز نمایش آن در سینماها برای پخش در HBO Max در دسترس بود – باعث می شود که نیت خوبی برای فیلمساز به همراه داشته باشد. اما ویلنوو گفت که موفقیت فیلم اول یک امتیاز خلاقانه بزرگ بود، نه به این دلیل که به آنها آزادی خلاقیت بیشتری داد، بلکه بیشتر به این دلیل که روحیه را به شدت تقویت کرد.

بخوانید  احتمال تغییر سازندگان بازی Knights of the Old Republic Remake

“البته نحوه استقبال از فیلم اول باعث خوشحالی در تیم من شد و مردم با لبخندی بزرگ به سر کار بازگشتند. این یک شتاب بود. تمایل به بازگشت به آراکیس وجود داشت، همه ما برای انجام آن هیجان زده بودیم. ویلنوو به من گفت اولین باری که آن را تجربه کردم، هرگز قبل از بازگشت این کار را انجام نداده بودم، بسیار جالب بود.

“تنها چیز این است که ما کمی احمق بودیم زیرا فیلم بسیار جاه طلبانه تر بود. و من با جان اسپایتس چیزی نوشته بودم که بسیار پیچیده تر بود. بنابراین ما خیلی سخت کار کردیم. ساختن فیلم آسانی نبود. از نظر فنی، این بزرگترین چالش زندگی من بود.”

Dune: Part Two از جمعه 1 مارس وارد سینماها می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر