دارندگان PS5 بیشتر از خریداران برندهای دیگر، کنسول خود را به عنوان پلتفرم اصلی بازی خود ارزیابی می کنند

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پس از انتشار داده ها، پیرز هاردینگ رول، که به عنوان تحلیلگر بازی در گروه Ampere کار می کند، تحلیل های بیشتری را در توییتر ارائه کرد. او توضیح داد:

در بازاری که اکثر گیمرهای کنسول در چندین برند مختلف کنسول بازی می‌کنند، نقش پلتفرم اصلی بازی پیامدهای زیادی بر درآمد کاربر، ارزش طول عمر و سهم بازار دارد. این آغاز نسل جدید است، اما این تحلیل استراتژی انحصاری سونی و قدرت این برند را نشان می دهد [پلی استیشن] هنوز به طور قابل توجهی توسط استراتژی سرویس Game Pass مایکروسافت در بریتانیا مختل نشده است. البته این تحقیق زمان صرف شده روی کنسول های مختلف را نشان نمی دهد. بنابراین این نسبت می تواند در طول زمان تغییر کند و سال 2023 سال بزرگی برای Game Pass و محصولات انحصاری مایکروسافت خواهد بود.”

تحقیقات جدید گروه Ampere در میان گیمرهای بریتانیا نشان می دهد که 71 درصد از خریداران نسخه دیسکی پلی استیشن 5 بیشترین استفاده را از این کنسول داشته اند. در واقع، پلی استیشن 5 پلتفرم اصلی بازی آنها بوده است. در همین حال، 48 درصد و 35 درصد از خریداران Xbox Series X و Xbox Series S گفته اند که این کنسول ها پلتفرم اصلی بازی آنها بوده است. 49 درصد از خریداران Nintendo Switch مهمترین تجربه بازی خود را اعلام کرده اند. روی این سکو بود

تجزیه و تحلیل گروه Ampere همچنین نشان می دهد که یکی از دلایلی که بسیاری از دارندگان پلی استیشن 5 آن را پلتفرم اصلی بازی خود می دانند، این است که آنها فقط یک کنسول برای تجربه بازی ها در اختیار دارند. در تحلیل آمپر آمده است: “اما این موضوع نمی تواند تفاوت آماری نسخه دیسکی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را که همزمان با رقیب مستقیم خود در این تحقیق وارد بازار شده است، به طور کامل توجیه کند.”

بخوانید  Best Buy قیمت بازی ها، لپ تاپ ها، تلویزیون ها و موارد دیگر را کاهش می دهد

به نظر می رسد این آمار نشان می دهد که اکثر گیمرهایی که کنسول های ایکس باکس، به ویژه کنسول ارزان قیمت Xbox Series S را خریداری کرده اند، از آن ها به عنوان «سیستم های بازی» ثانویه و پلتفرم های بازی استفاده می کنند. با کمال تعجب، طبق این آمار، تنها 43 درصد از گیمرهایی که نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 را دارند، آن را سیستم اصلی بازی خود می دانند. این احتمالاً نشان می دهد که اکثر طرفداران وفادار سونی نسخه دیسکی پلی استیشن 5 را خریداری کرده اند.

تحقیقات جدید در بریتانیا نشان می دهد که برخلاف گیمرهای سایر برندها، اکثر خریداران پلی استیشن 5 کنسول خود را پلتفرم اصلی بازی خود می دانند.

بازی های Xbox Game Pass