قیمت کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX به پایین ترین سطح خود رسیده است

Newegg در حال حاضر کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX را با قیمت کمتر از 850 دلار به فروش می رساند که برای این مدل پرچمدار یک رکورد پایین است.

مدتی است که اخباری در مورد کاهش قیمت کارت گرافیک 20 گیگابایتی Radeon RX 7900 XT شنیده می شود، اما در مورد مدل XTX اینطور نبود. حال به نظر می رسد که عرضه جدید نیوگ توجه گیمرها را به این پردازنده گرافیکی جلب کرده است. فروشگاه رسمی نیوگ eBay کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX را با قیمت 844 دلار فهرست کرده است. این کمترین قیمتی است که تا به حال برای یک مدل 24 گیگابایتی XTX با تراشه Navi 31 وجود دارد.

Newegg اخیراً برنامه ای به نام Newegg+ را معرفی کرده است که پیوستن به آن رایگان است و دسترسی به چنین پیشنهادهایی را فراهم می کند. جالب است که هر دو پیشنهاد eBay هستند در مورد این کارت هم از طریق این برنامه ارائه شده است. به هر حال دیدن قیمت های سری کارت گرافیک خوب است قیمت RTX 7000 AMD تا این حد کاهش یافته است و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که فروشندگان دیگر نیز از این روند پیروی کنند. در حال حاضر، این پیشنهادات بیشتر شامل مدل های PowerColor می شود، اما قبلاً به یاد داریم که محصولات برند ASRock یا Sapphire قیمت پایین تری داشتند.

کاهش قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX

پردازنده گرافیکی AMD Navi 31 معماری RDNA 3 پرچمدار تیم Red است که قدرت پردازش گرافیکی را برای محصولات سری Radeon RX 7900 XTX/XT فراهم می کند. AMD Navi 31 این مقادیر منجر به ارائه قدرت پردازش گرافیکی 61 ترافلاپس در این کارت می شود. AMD Radeon RX 7900

بخوانید  فرق CPU با GPU و مزایا و معایب هرکدام چیست؟

AMD و شرکای تجاری آن تاکنون از اعمال تخفیف بر روی پرچمداران سری RDNA 3 خودداری کرده اند و حدود دو ماه است که قیمت این محصولات کاهش قابل توجهی داشته است. البته تاکنون الگوی مشخصی در کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی وجود دارد و نشانه‌هایی از شروع قریب‌الوقوع جنگ جدید قیمت پردازنده‌های گرافیکی وجود دارد. امید است این کاهش قیمت در تمامی برندها و در سراسر دنیا اعمال شود.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر