تنظیم کننده رقابت ژاپن خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تایید کرد

کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن در مورد دلایل تایید این معامله گفت که این ادغام قوانین ضد رقابتی آن را نقض نمی کند و “این معامله در محدوده معیارهای امنیتی برای ترکیب مشاغل موازی قرار می گیرد”. در نهایت، JFTC اعلام کرد که توافق فوق محدودیتی برای عرضه در سایر پلتفرم‌ها نخواهد داشت: «رقبای تجاری وجود دارند و بازی‌ها در قالب دیجیتال موجود هستند؛ بنابراین بعید است که کمبود ظرفیت عرضه داشته باشد، بنابراین این ادغام رقابت را در هیچ زمینه خاصی از کسب و کار به میزان قابل توجهی کاهش نخواهد داد.

مایکروسافت به منظور دریافت چراغ سبز از سوی تنظیم‌کننده‌های رقابت، به آن‌ها اعلام کرد که آماده است هر Call of Duty جدید را در همان روز Xbox با محتوای کامل و برابر به مدت 10 سال در پلی‌استیشن منتشر کند. با این حال، او در ادامه به CMA گفت که قصد تمدید این پیشنهاد را ندارد و مدعی شد که 10 سال برای سونی، به عنوان یک ناشر و پلتفرم پیشرو کنسول، کافی بود تا یک شرکت کننده برای سری نام‌برده بسازد.

توافق بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

این آژانس روز جمعه پس از دریافت اسناد جدیدی که برخی از نگرانی هایش را در مورد معامله 69 میلیارد دلاری رفع کرد، یافته های اولیه خود را به روز کرد. نگرانی اصلی CMA انحصاری بودن سری Call of Duty برای Xbox بود. در حالی که آژانس در ابتدا فکر می کرد انحصار Xbox از نظر تجاری برای مایکروسافت مفید است، اسناد جدید بیان می کنند که “این استراتژی در تمام سناریوهای ممکن بسیار مضر است.”

بخوانید  The Mandalorian Season 3, Episode 2 Easter Eggs: 8 چیزهایی که در «فصل 18: معادن ماندالور» از دست دادید

تنظیم کننده رقابت ژاپن اعلام کرده است که هیچ مشکلی با قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت ندارد و مانع از انجام این معامله نخواهد شد.

بازیکنان ماشین در بازی Call of Duty: Warzone 2

علاوه بر این، مایکروسافت در تلاش برای رفع نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌های رقابت در مورد بازار بازی‌های ابری، اخیراً از چندین قرارداد برای آوردن سری Call of Duty به پلتفرم‌های بازی ابری شخص ثالث در صورت انجام این معامله رونمایی کرد. شایان ذکر است که نتایج نهایی تحقیقات CMA در مورد معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد تا 6 می (26 آوریل) اعلام می شود.

این بیانیه قطعا مایکروسافت را خوشحال خواهد کرد. زیرا این شرکت همچنان در تلاش است تا ثابت کند که اتمام عملیات ضد رقابتی نخواهد بود. اما سونی می‌گوید برعکس است. همچنین، سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا (CMA) نیز اعلام کرده بود که معتقد است این توافق به میزان قابل توجهی رقابت در بازار کنسول ها را کاهش نمی دهد، بنابراین اخبار خوب بیشتری به گوش ردموندی ها خواهد رسید.

کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن (JFTC) بیانیه ای را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرد. در این بیانیه گفته شده است که سازمان رقابت با بررسی توافقنامه به این نتیجه رسیده است که بعید است انعقاد آن باعث کاهش قابل توجه رقابت در یک حوزه فعالیت خاص شود. در ادامه این وزارتخانه به طرفین اعلام کرد که JFTC دستور توقف و توقفی که به آن اجازه دهد تحقیقات خود را کامل کند صادر نخواهد کرد.