تاریخچه طراحی لوگو در ایران و جهان از گذشته تا کنون

برای صاحبان شرکتی که در راه طراحی لوگو قدم نهادند و فکر می کنند بهتراست هویت دیداری برندشان دچار تغییر شود ، شرکت افرا گرافیک با کارشناسان مجرب و کارآزموده در این زمینه بهترین طراحی لوگو را ارائه می دهد.با طراحی لوگو در افراد گرافیک می توانید برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار شوید. اگر شرکتی نتواند در طراحی خود عنصر خلاقیت و نوآوری را ایجاد نماید، مجبور به پرداخت هزینه های گزاف جهت معرفی و یادآوری کالا و خدمات خود در بازار و در میان رقبا خواهد بود. نقاشیها و مجسمههای آنها شامل تصاویر نمادین و رنگهایی بود که معانی خاصی داشتند.

شرکت طراحی لوگوی لوگو داک

با این حال بهتر است صرف نظر از قیمت ها به کیفیت فروش و رضایت مشتری توجه داشته باشید تا برند معتبر در میان دیگر رقبا شوید. این نرم افزار نه تنها میتواند برای پروژههای کوچک تر به صورت استیکر دانلود شود بلکه خصوصیاتی در ابزارهای جستجوی دستی آن تعبیه شده که به شما امکان میدهد تا تصویر منحصر به فرد خود را برای طراحی لوگو پیدا کنید مهمترین ویژگی نرم افزارLogo creator امکان تغییر سایز تمام عناصر لوگو از حروف گرفته تا یک دایره کوچک در تصویر است. با این حال امکان ویرایش محدودتری دارند. ما نیز بر آنیم تا هر آنچه از امکانات را که برای سهولت در ثبت سفارش شما همراهان گرامی امکان پذیر است را در دسترس و میسر سازیم. در این مرحله از آموزش لوگو اسم با فتوشاپ مانند مرحله قبل عمل میکنیم اما هدف ما اینبار، رسم مستطیل در داخل دایره مرکزی است.

به همین دلیل، در طراحی لوگو نیز با این عنصرها روبرو خواهیم بود. در حقیقت، پیش از شروع پروژه اصلی، یک پروژه سادهتر را آغاز میکنیم تا با تکنیکهای اولیه طراحی لوگو آشنا شویم و در پروژه بعدی، این تکنیکها را قدری بهتر میکنیم. از اینرو، در ادامه متن، گامهای مختف در آموزش طراحی لوگو اسم با فتوشاپ را بررسی میکنیم. حال که تا اینجا، نکات مهم در طراحی یک لوگو را بررسی کردهایم، در ادامه قصد داریم نحوه طراحی یک لوگو را در فتوشاپ بررسی کنیم. در گام اول، فتوشاپ را باز و یک سند جدید ایجاد نمونه طراحی های لوگو کنید.

همانطور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از Grid، ساختار مشخص و منظمی را فراهم میکند و با این کار، طراحی و نمایش لوگو در ابعاد مختلف، سادهتر میشود. با این کار، حداقلِ المانهای موجود را برای طراحی لوگو استفاده میکنید. همچنین، تنظیم اندازه فونت و سایر ویژگیهای آن، در پنل «Properties» امکانپذیر است که در تصویر زیر آن را مشاهده میکنید. فرض کنید لوگویی برای یک بستنی طراحی میکنید. در اینجا فرض میکنیم که بخواهیم روکش شکلاتی بستنی را بکشیم. جهت گرادیان رنگی شکلها را به گونهای تغییر دهید که در مقابل یکدیگر قرار بگیرند که در اینجا از زاویههای ۰ و ۱۸۰ درجه استفاده کردهایم. برای این بخش از آموزش لوگو اسم با فتوشاپ از رنگهای تیره و روشن آبی استفاده کردهایم. در واقع آبی نشان از پاکیزگی و آب است که آب نیز نماینده بهترین پاک کننده تمام اعصار است و با دیدن این رنگ به یاد پاکیزگی، خمیر دندان ها و دهان شویه های آبی رنگ می افتید که حس مخاطب را بر می انگیزد که برای بهتر کردن سلامت و پاکیزگی دندان هایش نیاز به محصولات یا خدمات شما دارد.

بخوانید  کالاف دیوتی موبایل، معرفی بازی Call of Duty ویرگول | 1gamer

نمونه طراحی لوگو جدید

بنابراین، باید سبکی را انتخاب کنید که بر اساس ارزشهای برند با مخاطب سخن بگوید. بسیاری از سبکها به طور مداوم در میان طراحان دستبهدست میشوند اما باید سبکی را انتخاب کنید که ارزشها و شخصیت اصلی برند را نمایش دهد. این اصل را در طراحی بسته بندی باید به خاطر سپرد که هیچ بسته بندی به تنهایی غلط یا صحیح نیست اما یک بسته بندی به طور قابل توجهی خاص تر از بسته بندی های دیگر باشد. به طور مثال، اگر میخواهید برندی را قابل اعتماد نشان دهید، میتوانید از سبک کلاسیک و طراحیهای قدیمی کمک بگیرید. به طور قطع به هنگام جستجو برای یافتن بهترین شرکت با گزینههای زیادی مواجه میشوید. او عقیده دارد که جستجو در فروشگاه های واقعی (محیط های واقعی) و تماس نزدیک و چند حسی با محصول، از عوامل تأثیر گذار در خرید مشتریان از این مراکز محسوب می شود.

نمونه طراحی بسته بندی با ایلوستریتور

در صورتی که به دنبال لوگویی جذاب، منحصربفرد و تاثیر گذار برای برند خود هستید می توانید انجام این وظیفه را به ما بسپارید، کافی است با ما تماس بگیرید و دیگر هیچگونه نگرانی برای داشتن لوگویی حرفه ای و خاص برای برند با ارزشتان نداشته باشید. این قسمت برای این سفید گذاشته می شود تا تولید کننده های محصول بتوانند تبلیغات خود یا استیکرهای خاص خود را برای تبلیغاتشان (مثل یک تخفیف ویژه آنی و لحظه ای) روی آن بچسبانند. با استفاده از کلید میانبر U و نگهداشتن کلید Shift، دایرهای در مرکز شکل ایجاد شده رسم کنید و رنگ آن را به رنگ سفید تغییر دهید. طراحی لوگو با رنگهای روشن، خطوط منحنی و فونت مناسب، این ایده را به مشتریان میدهد که با محصولی جذاب و سرگرمکننده روبرو هستند. پیشرفتهای چشمگیر در صنعت بستهبندی باعث شده است که کارفرمایان و تولیدکنندگان نگاه ویژهتری به این مسأله داشته باشند.

نمونه طراحی بسته بندی انلاین

او زندگی خود را آغاز کرد. حال میتوانیم نام کسبوکار خود را با فونت انگلیسی یا فارسی بنویسیم. خواهید دید که شبکه یا همان Gridline ایجاد شده، به شما در رسم این شکل کمک میکند. با تغییر Stroke و رنگها (استفاده از Fill Color)، لوگویی طراحی خواهید کرد که رنگهای متفاوتی داشته باشید تا بتوانید در شکلهای مختلف از آن استفاده کنید. در زمان کشیدن شکل خواهید دید که Gridline کمک زیادی به شما میکند. این شناخت از مخاطبان، می­تواند کمک بزرگی به انتخاب سبک اجرایی لوگو کرده و طراح را هدایت کند. در این حالت احتمال دارد که «Move Tool» را انتخاب کرده باشید.

مسلما هرچه تیراژ بالاتر به عدد 2000 نزدیکتر باشد، هزینه نهایی کل هم کمتر خواهد شد. اولین لوگو مدرن در ایران مربوط به شرکت هواپیمایی هما است که توسط ادوارد زهرابیان یک جوان ۲۲ سالهی ارمنی-ایرانی در سال ۱۳۴۰ شمسی طراحی شد. قانونهای مربوط به بسته بندی دارویی همواره در حال تغییر بوده و به همین دلیل چاپ بسته بندی آن با تیراژهای بالا در بازه زمانی کوتاه، کار خیلی هوشمندانهای نیست. بسته بندی باعث قدرت و ارزش گذاری برند می شود و قطعا فروش محصول را بلاتر و راحت تر می کند.

بخوانید  مقایسه بازی کالاف دیوتی وارزون 2 با 1 کدام تجربه بتل رویال بهتر بود؟ | 1gamer

آنچه که در فرایند بالا انجام شد، بهرهگیری از شکلی مشابه با حرف «ر» است تا از این راه، لوگو مناسبی طراحی کرده باشیم. همانطور که بالاتر نیز توضیح داده شد، لوگوی طراحی شده باید تصویر مناسبی در رنگهای سیاه و سفید نیز داشته باشد. همچنین، همانطور که در لوگو بالا مشخص است، این طراحی، در رنگهای سیاه و سفید نیز کارایی خواهد داشت. چنین نوعی از طراحی، تکنیکهای دیگری همچون طراحیهای مینیمال، کلاسیک و سرگرمکننده را برای خلق جذابیتهای بیشتر، به کار میگیرد. این نوع طراحی، بیشتر در میان کسبوکارهای رواج دارد که با قشر نوجوان جامعه سر و کار دارند. اعمال مدیریت شریک اول رایگان ومجانی است و هیچگونه هزینهای از این جهت منظور نخواهد شد.

برای این کار بهتر است در ابتدا لایهها را با یکدیگر ادغام کنید. خانم فاطمه فارغالتحصیل رشتهٔ ایمنیشناسی پزشکی است؛ اما با علاقهای که به گلوگیاه داشت، در دورههای مخصوص در این زمینه شرکت کرد. کارتنهای پستی استاندارد، با طرح مخصوص ادارهٔ پست عرضه میشوند که محل درج آدرس گیرنده و فرستنده روی آن چاپ شده است. با استفاده از این متریال میتوانید از کیفیت بالای چاپ طرح بر روی آن بهرمند شوید. مدرن طرح دقیقا مطابق با انتظارات شما مشتریان عزیز پیش میرود و بعد از بررسیهای لازم در رابطه با برند و سلیقه مشتری کار خود را به دست کارشناسان طراحی میسپارد. هزینه نهایی تولید به صورت مستقیم به قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی و نمونه مورد نیاز شما بستگی دارد از همین رو برای دریافت قیمت تنها کافیست مشخصات دقیق محصول مورد نیاز خود را برای کارشناسان فروش ارسال کرده تا قیمت دقیق تولید و زمان تحویل بار اعلام شود.

در این مرحله، از گرادیان رنگی کمک بگیریم تا به گونهای، طعمهای مختلف را نمایش دهیم. این یعنی اگر در طراحی خود، از ایدههای تکراری کمک بگیرید، مردم آنها را نادیده میگیرند و حتی ممکن است برند را نادیده بگیرند. از آن پس این مشتریان هستند که خود به ترویج نام تجاری شما و ثبت لوگوی ارزشمندتان در ذهن، قلب و حتی روی لباس هایشان می پردازند. لوگو شناسنامه، نشان، سمبل، نوشته، آرم، برند و علامت تجاری فعالیت کاری شما است، یعنی کوتاهترین طرح گرافیکی که شما را به مخاطب معرفی کرده و در عین حال متمایز از دیگران نشان میدهد. این نوع لوگو، شکلی است که به نام، عرصه فعالیت و یا مفاهیم مرتبط با نام تجاری اشاره دارد. در این مرحله از آموزش لوگو اسم با فتوشاپ باید هریک از گروهها را به اندازه یک مربع Gridline تغییر دهیم. برای استفاده از Grid میتوانید نحوه نمایش آنها را در فتوشاپ نیز تنظیم کنید.

البته پیش از ادغام لایهها بهتر است از فایل خود یک کپی تهیه کنید تا در صورت نیاز، به فایل لایه باز آنها دسترسی داشته باشید. روی آیکون کنار Fill کلیک کنید تا پنجره گرادیان رنگی باز شود. کلیک کنید تا لایه جدیدی ایجاد شود. برای انتخاب رنگ موردنظر، روی اسلایدر پایین پنجره، دو بار کلیک کنید. همچنین، با استفاده از Direct Selection Tool و Drag کردن نقاط موردنظر، میتوانید شکل روکش را ایجاد کنید. در ابتدا باید سه نقطه (مثلثشکل) را انتخاب کنیم و در ادامه، مثلثِ ایجاد شده را تغییر شکل بدهیم تا شبیه به روکش شکلاتی بستنی شود. بوگو باید ساده، بامفهوم و به دور از هر بهم ریختگی باشد. خط قالب مشخص میکند که بسته بندی در کدام قسمت باید برش خورده یا تا شود و یک مفهوم کلی و مهم در طراحی بسته بندی، پاکت و فایل محسوب می شود. قطعا بسته بندی سوغاتی هر یک از شهرها باید مطابق با فرهنگ و سنت های آن منطقه باشد تا معرف خود در بین چندین کالا و محصول مختلف گردد.

بخوانید  خرید یوسی پابجی موبایل ارزانترین قیمت در ایران + اتوماتیک

نمونه طراحی بسته بندی در ایلوستریتور

سبک طراحی لوگو ممکن است منحصر به زمان مشخص مثل سبکهای ویکتوریایی یا «آرت-دکو» (Art Deco) و همچنین شامل خردهفرهنگهایی مثل فرهنگ پاپ یا خردهفرهنگ خیابانی باشد. هزینهٔ این ایده شامل لوازمی است که باید تهیه کنید؛ انواع پارچه، چرخ خیاطی، چند رنگ نخ و قیچی. سرمایه در گردش شامل هزینههای لازم برای بازاریابی، هزینههای حملونقل در طی کار، حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران و مهمتر از همه هزینه لازم برای تهیه مواد اولیه. این کار، دورههای قدیم را برای مخاطب زنده میکند. استحکام بالای این پوششها موجب میگردد که در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ گونه معایبی نیز برای کالاهای شما نخواهد داشت. از این رو ظریف گرافیک توصیه می کنه اگر طراحی بسته بندی به گونه ای انجام بشه که هزینه نهایی فروش را افزایش بده بهتره کمی در انتخابتون دقت نظر داشته باشین و در برخی موارد تجدید نظر کنید.

نمونه طراحی بسته بندی جعبه

لوگو در واقع هویت و نشان یک شرکت و مجموعه خاص است. البته کمی زرق و برق ظاهری و طراحی زیبا محصول میتواند مفید واقع شود؛ اما در حد معقول و تا جایی که به دروغ تبدیل نشود. سفارش طراحی لوگو باید به جایی مطمئن و با سابقه طولانی سپرده شود تا از کیفیت کار اطمینان حاصل شود. استفاده از خلاقیت رکن اصلی طراحی بسته­ بندی محصولات است اما تا جایی که باعث بزرگ­ن مایی و دروغ به مصرف­ کننده نشود. سبک طراحی لوگو باید با شخصیت اصلی برند یکسان باشد. Click همه لایهها انتخاب میشوند و سپس با کلیک راست و انتخاب «Merge Layers»، لایهها در یکدیگر ادغام میشوند. روی لایه شکلات (Chocolate) کلیک راست و (Create Clipping Mask) را انتخاب کنید.

نمونه طراحی بسته بندی نبات

اما شرکت HEINZ با ارائه بستهبندی پلاستیکی قابل فشردن، که به صورت برعکس روی زمین قرار میگرفت، بازی را عوض کرد و فروش فوقالعادهای را تنها به خاطر بستهبندی کاربردیاش برای خود رقم زد. منحصر به فرد است: برای دیده شدن، به لوگویی نیاز دارید که در بین رقبا منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص باشد. طراحی می کند. طراحی لوگو تصویری به صورت ترسیمات ساده و قابل فهم انجام می شود و باعث ارتباط بهتر با مخاطب می شود، و ارتباط مشتریان با نوع خدمات دهی محصولات شرکت مورد نظر را راحت و ساده می کند. بر این اساس برندهای ارزان قیمت دیگر هم می توانند با تقلید و اقتباس از عناصر طراحی برند معروف کوکا کولا از تأثیر آن برای جذب مشتریان بیشتری برای خود استفاده کنند. البته بهتر است گاهی اوقات، این توازن شکسته شود تا طراحیهای خلاقانهای پدید آید. البته میتوانید از طراحیهای ساده و مینیمال نیز استفاده کنید.