بررسی سیاره لانا – وابستگی متقابل

واضح است که لانا و موی چقدر به یکدیگر اهمیت می دهند و همه اینها بدون هیچ دیالوگ قابل فهمی استادانه منتقل شده است. شخصیت های سیاره لانا به زبان بیگانه خیالی صحبت می کنند، بنابراین شخصیت پردازی با ترکیبی از زبان بدن و لحن صدا به دست می آید. موسیقی متن فوق‌العاده – ساخته‌شده توسط تاکشی فوروکاوا، که کارهای قبلی‌اش شامل آخرین نگهبان است، همچنین شما را به سمت ارتباط آنها با موسیقی متن ارکستری متحرک سوق می‌دهد.

Mui چابک است و می تواند از ارتفاعات بلند بپرد تا به طناب ها و اهرم های دوردست برسد تا به لانا کمک کند تا از صخره ها و سایر موانع عبور کند. آن‌ها همچنین ارتباطی با جانوران دیگر موجودات روی کره زمین دارند، که می‌توانند با ایستادن بر روی صفحات فشاری پوشیده از شاخک، تاقچه‌های بیگانه را مستقر کنند یا جانوران بزرگ‌تر را کنترل کنند تا آنها را از راه دور کنند. از سوی دیگر، لانا می‌تواند اجسام سنگین را بکشد و به موی کمک کند تا از بدنه‌های آبی عبور کند، زیرا این موجود کوچک به شدت از این چیزها می‌ترسد. این پویایی است که سیاره لانا را از الهاماتش جدا می‌کند و واقعاً شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد که چقدر این دو شخصیت به همدیگر نیاز دارند تا این جست‌وجو را به خوبی ببینند. می‌توانید به Mui بگویید که اشیاء پاپ‌آپ را متوقف کند، دنبال کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد یا از مکان‌نما استفاده کنید تا به آنها بگویید در یک نقطه خاص بایستند. فرود آمدن آن مکان نما به جایی که هدف می گیرید ممکن است گاهی اوقات کمی سخت باشد، اما این مشکل جزئی است که از آسانی عاشق شدن به پیوند مشترک این دو نمی کاهد.

بازگشت از طریق دهکده در جهت مخالف تجربه ای دلخراش است، زیرا ارتش آخرالزمانی از روبات های سیاه رنگ شروع به جمع آوری نشانه های زندگی می کند. صدای صلح آمیز امواجی که به ساحل برخورد می کنند، به شدت با فریادهای مردم و بوق های غیرمعمول استعمارگران بی چهره جایگزین می شود و تضاد فاحشی بین آرامش و هرج و مرج ایجاد می کند. در حالی که همه در دنیای او وارونه شده اند، لانا برای نجات خواهر اسیر شده و دهکده اش تلاشی به ظاهر غیرممکن را آغاز می کند و شما را وارد یک ماجراجویی چهار ساعته جذاب می کند که از بازی های ماجراجویی سینمایی مانند Another World، Inside و Oddworld الهام گرفته شده است. سلسله. می‌توانید تکه‌هایی از هر یک از این بازی‌ها را در گیم‌پلی Planet of Lana، از پلتفرم‌سازی عمدی تا حل معماهای مبتنی بر منطق و فیزیک، مشاهده کنید. با این حال، این فیلم های انیمیشن استودیو گیبلی هستند که تأثیر اصلی توسعه دهنده سوئدی Wishfully هستند – چیزی که از ثانیه های اول بازی مشخص است.

بخوانید  کلیپ انیمیشن Kung Fu Panda 4; دعوای بو در مهمانسرا

بازی‌های دیگر قبلاً زیبایی‌شناسی گیبلی را پذیرفته‌اند، اما Planet of Lana با استفاده از لحنی آشنا، سبک و رنگارنگ در حین پرداختن به موضوع پیچیده، همه چیز را یک قدم جلوتر می‌برد.

با نمایی از آسمان روز، سبک هنری نقاشی شده با دست بلافاصله شما را جذب می‌کند و فیلم‌هایی مانند Spirited Away و My Neighbor Totoro را تداعی می‌کند، بدون اینکه سعی کنید سبک دقیق آن‌ها را تکرار کنید. برای مثال، اشیایی که به صفحه نزدیک‌تر هستند با جزئیات دقیق‌تری پوشانده می‌شوند، در حالی که پس‌زمینه‌های پر جنب و جوش از قلم‌موهای گسترده‌تر و ضخیم‌تر استفاده می‌کنند و یک تصویر لایه‌ای ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد در داخل یک نقاشی تعاملی هستید. نگاهی ساده به اسکرین‌شات‌ها، زیبایی‌شناسی فوق‌العاده بازی را می‌فروشد، اما در حرکت به همان اندازه خیره‌کننده است، با درخت‌هایی که در نسیم تاب می‌خورند، موجوداتی که هنگام عبور از جنگل‌ها دور از چشم می‌دوند و سازه‌های باستانی که پس از ده‌ها سال خفته جان می‌گیرند. – دنیا احساس زنده بودن می کند. حس مقیاس نیز قابل توجه است، نه فقط از نظر بصری، بلکه به این دلیل که چگونه به محدوده وظایف لانا چشم انداز می دهد. سفینه مادر ربات غول پیکری که در ابتدا در دوردست ظاهر می شود، با نزدیک شدن به ساختار شوم آن، به تدریج افق بیشتری را می گیرد و نقطه عطفی قابل مشاهده برای پیشرفت سفر شما فراهم می کند.

شما همچنین برای محافظت از هر دو شخصیت به دلیل آسیب پذیری ملموس آنها احساس مسئولیت می کنید. لانا به دلیل ناتوانی اش در جهش از شکاف های عظیم یا زنده ماندن از سقوط های طولانی هنوز کاملاً احساس انسان می کند. این نه تنها او را دوست‌داشتنی می‌کند، بلکه باعث افزایش تنش در موقعیت‌های خطرناک می‌شود. شما نمی‌توانید مستقیماً در برابر ماشین‌های مهاجم انتقام بگیرید، بنابراین مواقعی وجود دارد که مجبور می‌شوید با خم شدن در چمن‌های بلند یا دویدن در تونل‌ها، از مخفی کاری برای دور زدن خطر استفاده کنید. گاهی اوقات شما باید تصمیم ترسناکی بگیرید تا دشمن را به سمت یک شخصیت فریب دهید تا به دیگری زمان بدهید تا یک معما را حل کند. فهمیدن اینکه چگونه می توان از هر دشمن فلزی پیشی گرفت به خودی خود یک معما است و آزمون و خطا نیز در آن دخیل است، زیرا ماشین ها در صورت مشاهده، در پایان دادن به زندگی لانا یا موی تردید نخواهند کرد. این معمولاً منجر به ناامیدی نمی‌شود زیرا اکثر پست‌های بازرسی کاملاً سخاوتمندانه هستند، اما چند لحظه وجود دارد که مرگ شما را مجبور می‌کند تا سکانس‌های بی‌پایانی خاصی را تکرار کنید، که تنها با حرکت آهسته لانا تشدید می‌شود.

بخوانید  امکان انتشار رایگان بازی آنلاین بزرگ The Last of Us را افزایش دهید

با این حال، این رابطه جوانه زده بین لانا و همراهش Mui است که قلب تپنده بازی است.Mui یکی از گونه های بومی متعدد این سیاره است – موجودی سیاه رنگ کوچک و جوهرآلود که بهترین توصیف را به عنوان ترکیبی بین گربه و میمون توصیف می کند. این جفت بلافاصله پس از اینکه لانا به جستجوی خطرناک خود می‌پردازد، ملاقات می‌کنند، و این خطر است که آنها را به هم نزدیک می‌کند و به سرعت پیوند جدایی ناپذیری را تشکیل می‌دهند. هر دو شخصیت نقاط قوت و محدودیت های خود را دارند، اما به زودی متوجه می شوید که آنها با هم مکمل یکدیگر هستند و رابطه ای مبتنی بر وابستگی متقابل ایجاد می کنند. این موضوع بسیاری از معماهای Planet of Lana را مطلع می‌کند، و لانا می‌تواند دستورات اولیه را به Mui صادر کند تا بتواند در تعداد زیادی از موانعی که با آن روبرو می‌شوید حرکت کند.

اکثر معماها به طرق مختلف چالش برانگیز هستند و برای تکمیل نیاز به استدلال، زمان بندی دقیق و مهارت پلتفرم دارند، چه با دشمنان غیرقابل پیش بینی سر و کار داشته باشید، چه با استفاده از فیزیک برای دستکاری اشیا یا استفاده از محیط فیزیک برای درک نحوه عملکرد فناوری اولیه. با این حال، تکرار یک مزاحمت گاه به گاه است. فقط تعداد محدودی از دفعات وجود دارد که می توانید قبل از اینکه این اقدامات خسته کننده شوند، به Mui دستور دهید تا به طناب برسد یا در آب شنا کند. تنوع تا حدی گسترده است، اما هنوز هم اغلب به همان چاه باز می گردد.

شرحی ارائه نشده است

سیاره لانا در دهکده ماهیگیری عجیبی آغاز می شود که قهرمان اصلی آن را خانه می نامد. همانطور که خواهر بزرگتر خود را تعقیب می کنید، گاهی اوقات تلو تلو می خورد – که باعث خنده خواهر بزرگترتان می شود – زمان دارید تا با پلتفرم های دو بعدی بازی، پریدن و بالا رفتن از اسکله های چوبی، سکوها و پشت بام هایی که این شهر را کوچک اما متراکم کرده اند آشنا شوید. پس از عبور از بازار شلوغی که در آن مردم توت فرنگی و ماهی تازه صید شده می فروشند، از کنار سرآشپزی که سبزیجات را خرد می کند، در میان بخار آب رد می شوید و قبل از عبور از قایق های خالی لنگر انداخته در آب های شفاف و شفافی که شهر بر روی آن قرار دارد، بگذرید. این لحظه‌ای از آرامش است که می‌توان آن را با یک مکان روستایی روی زمین اشتباه گرفت، اگر ماه فراگیر بر آسمان حاکم نبود. همانطور که از شهر خارج می شوید و به تپه های سبز نزدیک می روید، این آرامش زودگذر با منظره وحشتناک ده ها غلاف قطره ای که در جو سیاره سقوط می کنند، از بین می رود.

آلبوم عکس

بازی‌های دیگر قبلاً زیبایی‌شناسی گیبلی را پذیرفته‌اند، اما Planet of Lana با استفاده از لحن آشنا – نور و رنگارنگ در حین پرداختن به موضوعات پیچیده – و بررسی مضامین و ایده‌هایی شبیه به استودیو، قدمی فراتر گذاشته است. انیمیشن ژاپنی. . رابطه بین حیوانات، طبیعت و انسان یکی از مهمترین موتیف های داستان است که بررسی می کند چگونه عدم تعادل و ناهماهنگی به نفع کره زمین یا ساکنان آن نیست. کاوش در مضامین زیست محیطی به ویژه از گیبلی الهام گرفته شده است، و با توجه به بحران زیست محیطی در دنیای واقعی، به ویژه تفکر برانگیز و تامل برانگیز است. سرنخ‌هایی از تاریخ این سیاره نیز در طول بازی پراکنده است، با نقاشی‌های مرموز غارها و زیارتگاه‌های مخفی که تصویری از گذشته و آنچه منجر به رویدادهای کنونی شده است، تشکیل می‌دهند. بازی هرگز هیچ یک از آن ها را بیان نمی کند، توجه داشته باشید. این قصیده ای برای داستان سرایی بصری و رویکرد “نشان نگو” است که شما را با طرح سوالاتی در مورد اسرار جذاب سیاره درگیر می کند.

توسعه‌دهنده Wishfully به وضوح به سینمای‌ها توجه دارد و یک سفر سیاره‌ای را ترسیم می‌کند که هم تعلیق‌آمیز و هم صمیمانه است. سیاره لانا در مورد پیوند بین یک دختر جوان و همراه وفادارش، بلکه در مورد رابطه خود ما با طبیعت و سیاره ما است. گاهی اوقات لنگ می‌زند، در کسالت گاه و بیگاه غرق می‌شود، اما پیوند قوی‌ای که بین شخصیت‌هایش ایجاد می‌کند، آن را به جلو سوق می‌دهد، زیرا در انواع پازل‌های جذاب و سبک هنری فوق‌العاده غوطه‌ور می‌شوید که دنیایش را زنده می‌کند. عجیب اما آشنا. Planet of Lana شاید بهترین بازی منتشر شده در سال جاری نباشد، اما به عنوان یکی از خاطره انگیزترین ها شناخته خواهد شد.

خارج از این پازل ها، Planet of Lana گهگاه به دنباله های پر اکشن تبدیل می شود که شما را ملزم به انجام رویدادهای ساده و سریع می کند. هر یک از این لحظات به طور طبیعی در جریان روایت قرار می گیرند و فیلمبرداری در سراسر آن فوق العاده است. یک صحنه به یاد ماندنی تعقیب و گریز در بیابان، دوربین را می بیند که در حال تنیدن است تا سرعت تپش قلب اکشن را به تصویر بکشد، در حالی که گهگاه به عقب می کشد تا منظره وسیع و تلاقی دشمنانی که شما را تعقیب می کنند، آشکار کند. این سکانس آدرنالین را بالا می برد و شما را برای یک فینال پر از فراز و نشیب های تماشایی و احساسی آماده می کند.