ایکس باکس می خواهد بازی ها و خدمات خود را به پلی استیشن و نینتندو ارائه دهد


به گفته مدیر مالی ایکس باکس، مایکروسافت به دنبال ارائه خدمات و بازی های خود بر روی کنسول های پلی استیشن و نینتندو است.

مایکروسافت سال هاست که در تلاش است تا سرویس اشتراک Game Pass را در پلتفرم های بیشتری عرضه کند و در نتیجه فعالیت خود را در صنعت بازی های ویدیویی گسترش دهد. اکنون تیم استوارتمدیر مالی ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای اخیر تأیید کرد که این شرکت می‌خواهد بازی‌های شخص اول و خدمات اشتراک خود را در هر صفحه‌ای، از جمله پلتفرم‌های رقیب که می‌توانند بازی‌ها را اجرا کنند، در دسترس قرار دهد.

تیم استوارت در بیانیه ای گفت: «این یک تغییر در استراتژی است. من در حال حاضر چیزی را تایید نمی کنم، اما ماموریت ما این است که تجربیات شخص اول و خدمات اشتراک خود را به هر دستگاهی که قادر به اجرای بازی است، بیاوریم. این استراتژی ممکن است شامل تلویزیون های هوشمند، تلفن های همراه و پلتفرم هایی مانند کنسول های پلی استیشن و نینتندو باشد که مدت هاست رقبای ما بوده اند.

در حالی که مایکروسافت و ایکس باکس می خواهند مخاطبان خود را با ارائه خدمات اشتراک خود در پلتفرم های رقیب گسترش دهند، جیم رایانمدیر عامل سابق پلی استیشن کاملاً تمایلی به این ایده ندارد. در ماه سپتامبر، جیم رایان، Game Pass را مخرب برای ارزش بازی‌ها و کل صنعت بازی خواند و ادامه داد که مایکروسافت در حال انجام خریدهای بزرگ است. چون رویکرد اولیه آن با Game Pass اصلا موثر نبود.

در گذشته، مایکروسافت درباره امکان معرفی سرویس Game Pass به نینتندو سوییچ صحبت کرده بود. علاوه بر این، گزارش ها ادعا می کنند که این شرکت در حال مذاکره با نینتندو برای توسعه خدمات اشتراک است.

بخوانید  تشکیل یک سندیکای توسط استودیوی پرولتاریای اکتیویژن بلیزارد
تحریریه مجله بازی یک گیمر