این آخر هفته چه چیزی را تماشا کنید: از جیسون و آرگونوت ها تا ایفیگنیا

مثلث غم که با حرکت آهسته مدلی شروع می شود تا توجه داوران را به خود جلب کند، مملو از افراد واقعی است که برای جلب توجه دیگران باید تمام زندگی خود را اینگونه راه بروند. برخی از افراد در ایفای نقش خود شکست می خورند، برخی نقش خود را ملال آور می دانند و دیگران آن را بازی می کنند، بسیاری از ایفای نقش خسته شده اند و گاهی نقش ها وسط تغییر می کند. مهم نیست. سرانجام در اینجا شاهد منظره ای مضحک و تمسخر آمیز به نام زندگی اجتماعی در جامعه مدرن هستیم.

Apollo 10½: A Childhood in the Space Age به کارگردانی ریچارد لینکلیتر

Apollo 10½: A Childhood in the Space Age (2022)

چرا این نوع انیمیشن؟ ریچارد لینکلیتر، فیلمساز بزرگ تگزاسی، روشی فوق العاده و دلچسب را برای به تصویر کشیدن دوران کودکی خود انتخاب کرد. زیرا می دانست که نیازی به نام شخصیت ریچارد ندارد و برای نشان دادن زندگی واقعی خود واقعی ترین تصاویر لایو اکشن را انتخاب می کند. واقعیت، به خصوص در ذهن یک کودک، بسیار هیجان انگیزتر و رنگارنگ تر از یک تصویر واقعی است. بنابراین انتخاب سبک بصری برای آپولو 10 و نیم تنها به دلیل علاقه لینکلیتر به آزمایش انواع مختلف انیمیشن نیست. او این اثر را به این شکل ساخته است تا نشان دهد دوران کودکی خود را چگونه به یاد می آورد.

مدت‌ها قبل از اینکه جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سینمایی به جایگاه فعلی خود برسند و ابزارهای قدرتمندی برای بازنمایی تخیلی در اختیار فیلمسازان قرار دهند، سینمای فانتزی حتی در پروژه‌های مستقل پر از تنظیمات جذاب و تخیل تحسین‌برانگیز بود. بسیاری از ترفندهای بصری که فیلمسازان متفکر برای خلق چنین فیلم هایی به کار می برند، آنقدر خاص به نظر می رسند که تماشای آثاری مانند جیسون و آرگونات ها ارزش وقت گذاشتن مخاطب را دارد، حتی اگر صرفاً برای اهداف سینمایی و نقد و بررسی باشد.تاریخ هنر هفتم. از آنجا که استفاده از چیزهایی مانند استاپ موشن در زمانی که استفاده از آن تقریباً تنها راه ساختن چنین فیلمی بود، این نوعی از سینما است که امروز در سینما پیدا نمی‌کنید.

بخوانید  فیلمبرداری فصل 6 Cobra Kai آغاز شد، نتفلیکس ویدیوی پشت صحنه را به اشتراک گذاشت

فیلم Iphigénie محصول سال 1977

ایفیگنیا (1977)

قرار دادن ارزش های مختلف در مقابل یکدیگر در زندگی می تواند افراد را به چالش بکشد. داستان فیلم Iphigenia با الهام از اساطیر یونان و اقتباس از نمایشنامه ای به همین نام، از دختری می گوید که پدرش به عنوان یک فرمانده باید او را قربانی کند. چرا؟ زیرا انسان ها به آرتمیس الهه یونان باستان توهین کردند و در این شرایط ممکن است کل لشکر فرمانده در نبرد از بین برود.

فیلم جیسون و آرگونات ها محصول 1963 و نبرد با جنگجویان اسکلت

جیسون و آرگونات ها (1963)

داستان فیلم داستان مرد جوانی است که به دنبال پشم طلایی است و برای رسیدن به هدفش به جنگجویان می پیوندد.

در این مقاله به ارائه فیلم ابتدا اثری از دان شافی می بینید که با فیلم های اژدهای پیت و یک میلیون سال قبل از میلاد شناخته شده است. پس از سفری دیگر به یونان باستان و البته گشت شهری در هیوستون تگزاس، نوبت به مثلث غم و اندوه می رسد. جدیدترین فیلم کارگردان مشهور سوئدی برنده دو نخل طلای جشنواره کن.

این اثر برنده جایزه که به دلیل فرآیند تولید پیچیده‌اش نیز شناخته می‌شود، شخصیت‌هایش را در یک داستان متحرک به چالش می‌کشد. وظیفه در مقابل عشق پدرانه چیست؟ چگونه مردم می توانند با ایمان عمیق در زندگی کارهای دیوانه کننده انجام دهند؟ بهای چنین باوری چقدر است؟

وودی هارلسون با لباس ناخدای کشتی در فیلم مثلث غم ساخته 2022

مثلث غم (2022)

از دو فیلم قدیمی که دارای تفاسیر سینمایی معنادار از داستان‌های باستانی هستند، تا دو محصول سینمایی پرمخاطب از سال 2022، که هر کدام برشی از زندگی انسان در جوامع مدرن را به سبک منحصر به فرد خود نشان می‌دهند. این مسیری است که یک گیمر در دویست و شصت و هفتمین سری از «این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» طی کرده است. شما را همراهی می کند؛ همراه شدن با داستان ها و آثاری که واقعاً متعلق به دوره های مختلف است.

بخوانید  تاریخچه مدل سازی شیائومی و اپل در iOS. آیا زمان آن رسیده است که MIUI مستقل باشد؟

این محصول Don Chafee که اکنون به عنوان یک فیلم کالت شناخته می شود، در ماه های اول اکران خود طرفداران زیادی پیدا نکرد و از نظر مالی ضعیف عمل کرد. اما اکنون بسیاری سکانس نبرد با هفت جنگنده اسکلت را یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ سینما می دانند.

دو تا از بهترین فیلم های سال 2022، اقتباس سینمایی ارزشمند از شعر حماسی یونانی و داستان اسطوره ای دیگر.

روبن اوستلوند او با فیلم مثلث غم موفق شد اثری را ارائه دهد که نه تنها شکاف طبقاتی و تاثیر بیمارگونه برخی از شیوه های زندگی را نشان می دهد، بلکه چالش انسان ها با یکدیگر را نیز به نمایش می گذارد. در دنیای افرادی که مشغول ایفای نقش برای خود و دیگران هستند، شادی غیر واقعی آنها نمایان است. مخصوصاً وقتی مثلاً بخواهند تفریح ​​و سرگرمی را به دیگران منتقل کنند.

او کودک زیبایی است. لینکلیتر آن را به گونه ای تصفیه نمی کند که شیرین و تلخ را همزمان در خود داشته باشد. نتیجه اثری است که نشان می دهد چگونه انواع و اقسام اتفاقاتی که در زندگی ما رخ داده است، داستانی جاودانه و خاص به نام خاطره را در ذهن هر انسانی ثبت می کند. لینکلیتر می گوید ما باید مراقب باشیم که آن را خیلی تحت اللفظی نگیریم. تا لحظه های خوابیدن جلوی تلویزیون با اعضای خانواده را در قالب سفر به ماه به یاد بیاوریم.