ایده کاهش قیمت پلی استیشن 5 را کنار بگذارید


هیروکی توتوکی، مدیر عامل بخش سرگرمی های تعاملی سونی، توضیح داد که کاهش قیمت پلی استیشن 5 بسیار دشوار است.

کنسول پلی استیشن 5 از زمان عرضه خود در نوامبر 2022 تاکنون بیش از 54.8 میلیون دستگاه فروخته است، البته به نظر نمی رسد که قیمت این کنسول در آینده نزدیک کاهش یابد. هیروکی توتوکیدر جریان جلسه اخیر با سرمایه گذاران، مدیر عامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت توضیح داد که کاهش قیمت پلی استیشن 5 به دلیل مشکلات مربوط به چرخه عمر کنسول دشوار است و سونی در عوض می خواهد از سودآوری فعالیت پلی استیشن اطمینان حاصل کند.

توتوکی افزود: ما می خواهیم بر تعامل با کاربر و فروش محصول تمرکز کنیم و باید تعادل خوبی بین همه این اجزا ایجاد کنیم. در حال حاضر، تعداد کاربران فعال ماهانه یک عامل بسیار مهم برای کسب و کار فعلی ما محسوب می شود. »

سونی در ابتدا قصد داشت 25 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را برای سال مالی جاری بفروشد، اما در نهایت آن را به 21 میلیون واحد کاهش داد. این شرکت موفق به فروش 16.4 میلیون کنسول تا سه ماهه سوم سال مالی جاری شد، بنابراین مجموع فروش پلی استیشن 5 تا دسامبر 2023 به 50 میلیون خواهد رسید. اگرچه فروش دستگاه های نسل نهم کنسول پلی استیشن 1.1 میلیون نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سه ماهه سوم سال مالی قبل، این اعداد می تواند نشان دهد که سونی بیشتر بر افزایش تعامل کاربران و بازیکنان فعال ماهانه تمرکز کرده است.

سونی به دلیل نرخ بالای تورم جهانی و روند نامطلوب نرخ ارز مجبور به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان شد. قیمت این پلتفرم در ژاپن با عرضه پلی استیشن 5 اسلیم بیشتر شد. تا اینکه قیمت مدل دیجیتال آن از 400 دلار به 450 دلار افزایش یافت.

بخوانید  امکان انتشار Bloodlines 2 در سال 2023
تحریریه مجله بازی یک گیمر