انویدیا به تسلط بر بازار پردازنده های گرافیکی متهم شده است

اسکات هرکلمن انویدیا مافیای پردازنده‌های گرافیکی جهان در نظر گرفته می‌شود و کل زنجیره تامین پردازنده‌های گرافیکی را کنترل می‌کند.

وب سایت سخت افزار Toms مطابق با مجله ی وال استریت توسط Nvidia گزارش شده است تأخیر عمدی در دریافت سفارشات برای پردازشگرهای مرکز داده در صورتی که مصرف کننده گزینه های موجود دیگر را ترجیح دهد. این ادعا توسط شرکتی به نام GroQ، تولید کننده جدید تراشه های هوش مصنوعی در این صنعت، مطرح شده است و به نظر می رسد مصرف کنندگان از ترس تاخیر عمدی سفارشات، با احتیاط سایر دستگاه ها را در این فضا بررسی می کنند.

جاناتان راسمدیر عامل GroQ ادعا می کند که علیرغم ادعای انویدیا مبنی بر توزیع عادلانه محصولات و ارائه گزینه های جایگزین برای دسترسی به تجهیزات در صورت تاخیر در تحویل سفارش، برخی از مشتریان از برگزاری جلسات با سایر شرکت های رقیب خودداری می کنند. این مشتریان که معمولا قبل از دریافت سفارشات خود با تامین کننده تسویه حساب می کنند، در صورت ارتباط با سایر شرکت ها، احتمال تاخیر در زمان تحویل سفارشات تا یک سال وجود دارد. بنابراین با وجود تاخیر در دریافت سفارشات، این شرکت ها ترجیح می دهند به جای بررسی گزینه های موجود منتظر اخبار انویدیا باشند.

جلوگیری از تامین پردازنده های گرافیکی دیگر توسط انویدیا

در همین راستا اسکات هرکلمنمعاون ارشد سابق و مدیر کل AMD Radeon گفت: این وضعیت بیش از تصور رایج است. او ادعا می کند که انویدیا این استراتژی را برای مشتریان پردازنده های مرکز داده خود نیز اجرا کرده و حتی فروشندگان دست دوم و رسانه ها را تحت تاثیر قرار داده است.

بخوانید  بازی GTA 5 را در موبایل کشف کنید

اسکات هرکلمن توضیح داد: “این ممکن است بیشتر از حد انتظار اتفاق بیفتد.” آنها دیگر ارسال نمی‌کنند.» برای اینکه مشتری سفارش بدهد.

اسکات هرکلمن در ادامه به برنامه مشارکت GeForce انویدیا، معروف به GPP اشاره کرد با عدم ثبت قراردادها به صورت کتبی، احتیاط را از جانب مشتریان افزایش دادند. شرکت باید جزئیات قراردادها را افشا کند GPP غربالگری جامع رسانه ای را برای حذف عوامل از دایره ارتباطات خود انجام می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر