اسکوئر انیکس می گوید فروش Final Fantasy 16 در PS5 “بسیار قوی” است



اسکوئر انیکس در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر کاهش فروش Final Fantasy 16 – با کاهش شدید فروش در ژاپن در هفته دوم عرضه بازی – می‌گوید فروش عنوان پرچم‌دار آن “بسیار قوی” بوده و فروش نسبتا خوبی در پلی‌استیشن 5 داشته است. IGN در پاسخ به مقاله بلومبرگ اسکوئر انیکس در مورد فروش Final Fantasy 16 به تفاوت‌های فروش بازی جدید با Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 15 اشاره کرد.

اسکوئر انیکس گفت: «با عرضه 38 میلیون کنسول PS5 در سراسر جهان (تا 31 مارس 2023)، فروش Final Fantasy 16 چند روز پس از انتشار در 22 ژوئن 2023 از سه میلیون دستگاه در سراسر جهان گذشت. با توجه به آمار فروش بازی تحسین‌شده Final Fantasy 7 Remake و تفاوت در اندازه پایه نصب پلی‌استیشن 4 در زمان انتشار این عنوان، می‌توانیم ببینیم که با توجه به پایه نصب PS5، نرخ پیوست Final Fantasy 16 بسیار بالا است. Square Enix نتایج فروش اولیه 1 تا 6 را تشویق می‌کند تا بازه وسیعی از بازی Final Fantasy را ادامه دهد. حتی افراد بیشتری برای بازی کردن. به بازی.”

Final Fantasy 7 Remake زمانی که در آوریل 2020 به عنوان یک پلی استیشن 4 انحصاری عرضه شد، 3.5 میلیون نسخه در سه روز به فروش رساند، در حالی که Final Fantasy 15 موفق شد در اولین روز عرضه خود در سال 2015، 5 میلیون واحد برای PS4 و Xbox One بفروشد. در حال حاضر، Final Fantasy 16 یک نسخه انحصاری PS5 است و همانطور که Ampere Analysis Louise Wooldridge به IGN اشاره کرد، Final Fantasy 16 «در شرایط بازار کاملاً متفاوتی» با شرایطی که در آن Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 15 عرضه شد، عرضه شد.

بخوانید  بهترین فیلم های آدام سندلر | ۲۵ اثر کمدی و خنده‌دار + امتیاز IMDB

وولدریج توضیح داد: “به عنوان مثال، Final Fantasy 16 یک انحصاری PS5 است و زودتر از Final Fantasy 7 Remake در چرخه عمر PS4 در چرخه عمر PS5 عرضه شد. وقتی پایه نصب شده فعال PS5 در سراسر جهان کمتر از 40 میلیون باشد، فروش سه میلیون قطعا ضعیف نیست.” این ممکن است کمتر از انتظارات اسکوئر انیکس باشد، اما محیط راه‌اندازی و درجه بلوغ بازی تا حدودی پتانسیل آن را محدود می‌کند. با توجه به موفقیتی که (تهیه‌کننده) نائوکی یوشیدا در فیلمبرداری Final Fantasy 16 داشت، تصور می‌کنم انتظارات به‌ویژه بالا بود.

Wooldrige اضافه کرد که کاهش سریع فروش در روزهای پس از عرضه نیز برای یک RPG انتظار می رود، زیرا فروش اولیه توسط گیمرهای اصلی و طرفداران این فرنچایز انجام می شود.

در مورد پایگاه پخش ژاپنی، وولدریج گفت که عدم فروش محسوس در آن منطقه به دلیل محبوبیت بیشتر نینتندو سوییچ و لحن پخته‌تر Final Fantasy 16 در کنار گروهی از شخصیت‌های قدیمی‌تر است که گیمرهای ژاپنی معمولاً تمایلی به جذب آنها ندارند. وولدریج گفت: “گیمرها در ژاپن عموماً به شخصیت‌های جوان‌تر علاقه دارند. Final Fantasy 16 بیشتر بر مخاطبان غربی متمرکز شده است – سبک سنتی JRPG را ندارد.”

اسکوئر انیکس بازی Final Fantasy 7: Rebirth را در اوایل سال 2024 منتشر خواهد کرد که دومین بازی از سه گانه Final Fantasy 7 ریبوت شده است. این فصل میانی در حال تبدیل شدن به بزرگترین فاینال فانتزی او است، زیرا نسخه فیزیکی یک هیولای دو دیسکی است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

بخوانید  تریلر تاریخ عرضه FINAL FANTASY Pixel Remaster
تحریریه مجله بازی یک گیمر