Rise Of The Ronin نبرد تیم نینجا را با آزادی جهان باز ترکیب می کند

به نظر می رسد Rise of the Ronin گام بعدی طبیعی برای توسعه دهنده Team Ninja باشد. پس از دو دهه ساخت برخی از بهترین بازی‌های اکشن خطی در این ژانر، این استودیو با اولین تلاش خود در یک RPG اکشن جهان باز، از منطقه راحتی خود خارج شد. ترکیب یک ساختار آزاد با سبک مبارزه ای شبیه Wo Long: Fallen Dynasty و سری Nioh یک چشم انداز وسوسه انگیز است و یکی از بخش های کلیدی است که Rise of the Ronin پس از دو ساعت بازی خود را برجسته می کند.

Rise of the Ronin که در اواخر دهه 1800 در ژاپن اتفاق می‌افتد، می‌بیند که شما کنترل یک جنگجوی ناشناس را در دست می‌گیرید که در دوره «باکوماتسو» به‌عنوان اجیر کار می‌کند. این دوره در تاریخ ژاپن قابل توجه است زیرا پایان شوگونات نظامی توکوگاوا را منشور می کرد، زیرا کشور به یک دولت مدرن تر تبدیل شد که شاهد برخورد شرق و غرب بود. آن زمان انقلاب فرهنگی و عدم قطعیت بود، و این گذار در بسیاری از طرح‌های Rise of the Ronin، از سلاح‌های موجود در زرادخانه شما تا معماری برخی از ساختمان‌های یوکوهاما، مشهود است. پیشرفت شما در بازی همچنین شما را با شخصیت های تاریخی از این دوره آشنا می کند. ساعات آغازین شما را وارد یک مبارزه با فرمانده متیو سی پری می کند، که “کشتی های سیاه” آمریکایی او به قرن ها انزوای ژاپن پایان دادند، در حالی که یکی دیگر از ماموریت های اولیه بازی، شما را در کنار سامورایی افسانه ای، ساکاموتو ریوما می بیند.

در حال پخش: Rise Of The Ronin GameSpot Hands-on Preview

به عنوان رونین، شما به کیمونوی یک سامورایی بی استاد، یک شمشیرزن سرگردان، که آزادانه مسیر خود را تراشیده است، فرو می روید. این آزادی به Rise of the Ronin اطلاع می‌دهد و درست در ابتدای بازی، زمانی که از شما خواسته می‌شود که منشا مبارزاتی خود را انتخاب کنید، شروع می‌شود. هر کدام را که انتخاب کنید، یکی از چهار ویژگی بازی را تقویت می کنید: قدرت، مهارت، جذابیت و هوش. همچنین تعیین می کند که با چه مهارت خاصی شروع کنید، مانند توانایی منحرف کردن تیرها و گلوله ها یا توانایی فریب دادن افراد به مکالمه. از آنجا، بازی انواع سلاح‌هایی را که باید استفاده کنید را توصیه می‌کند، اما شما آزادید هر ترکیبی را که برایتان مناسب است، از ترکیب کلاسیک کاتانا و اوداچی گرفته تا ترکیب منحصربه‌فرد سرنیزه و سلاح انتخاب کنید.

هر نوع سلاح متمایز است، اما مبارزه Rise of the Ronin صرف نظر از انتخاب شما، به مدیریت مقاومت و مقاومت متکی است. Stamina با نام Ki شناخته می شود و تعیین می کند که شما و دشمنانتان چگونه می توانید عمل کنید. حمله کردن، مسدود کردن و طفره رفتن همگی استقامت سنج شما را کاهش می دهند، اما درست مانند Nioh، فشار دادن R1 در پایان حمله، مقداری از کی از دست رفته شما را بازیابی می کند. اگر نوار استقامت شما به طور کامل تخلیه شود، موضع شما شکسته می شود و شما را در یک دوره کوتاه آسیب پذیری رها می کند. همین امر در مورد حریفان شما نیز صدق می کند، بنابراین بهترین راه برای پیروز شدن این است که کی دشمن خود را قبل از پایان دادن به آنها با یک ضربه انتقادی قدرتمند، تخلیه کنید و جان آنها را با انفجار خون و دست و پاهای از دست رفته بگیرید.

بخوانید  زمان و حجم دانلود ریمستر The Last of Us Part 2 اعلام شد

شما می‌توانید با هک کردن دشمن به شکوفا شدن آن سینمایی بپردازید، اما بعید است که بتوانید قبل از اینکه آنها هوشیار شوند و شروع به مسدود کردن هر ضربه بعدی کنند، گوشت کافی را تکه تکه کنید. برای دور زدن این موضوع، می‌توانید از Counterspark استفاده کنید، روشی که در صورت زمان‌بندی صحیح، حملات حریف را منحرف و خنثی می‌کند و باعث وحشت موقت آن‌ها می‌شود. این پنجره فرصتی را برای شما باز می کند تا دشمن خود را با یک سری ضربات تهاجمی، ترجیحاً با استفاده از یکی از مهارت های رزمی خود (حملات ویژه ای که قادر به وارد کردن آسیب قابل توجه به Ki هستند) مجازات کنید. کوبیدن یک دشمن از ریتم آنها با یک ضد اسپارک به موقع فوق العاده رضایت بخش است – جرقه واقعی که در اثر برخورد فولاد با فولاد ایجاد می شود، سرخوشی بصری و شنیداری ایجاد می کند – قبل از اینکه با یک ترکیب وحشتناک دنبال شود.

چیزهای بیشتری برای مبارزه وجود دارد، با سلاح های گرم دوربرد در اختیار شما، موقعیت های جنگی مختلف که با سلاح های خاص دشمن مطابقت دارند، قلابی که می تواند اشیاء و دشمنان را پرتاب کند، مهارت های رزمی دشمن و بسیاری موارد دیگر. با این حال، نکته اصلی هر نبرد مطالعه و یادگیری الگوهای دشمن است، حتی اگر در ابتدا چند بار بمیرید. این ممکن است مانند فلسفه رزمی بسیاری از Soulslike ها به نظر برسد، اما Rise of the Ronin از این مسیر منحرف می شود در حالی که برخی از عناصر ژانر آشنا را حفظ می کند.

برای مثال وقتی می میرید، ارزی به نام کارما را از دست می دهید که با کشتن دشمنی که شما را کشته است، می توانید آن را بازیابی کنید. با تحویل کارما به یک بنر آتش مانند، می توانید آن را به نقاط مهارتی برای بهبود شخصیت خود تبدیل کنید. این طبیعی است، اما Rise of the Ronin همچنین با ارائه XP معمولی که نمی‌توان آن را از دست داد، با Nioh متفاوت است. با توجه به این تغییر، شما همچنان می توانید با نشانه ای از دلهره وارد مبارزات شوید، اما مردن به طور کامل از پیشرفت شخصیت جلوگیری نمی کند. سه سطح دشواری متمایز را اضافه کنید که می‌توانید در هر زمان به آن تغییر دهید، به‌علاوه دشمنان قدرتمندی که پس از شکست دادن آنها مرده می‌مانند، و Rise of the Ronin یک بازی Team Ninja بسیار در دسترس‌تر است. این یک تجربه تنبیهی و چالش برانگیز برای کسانی است که آن را می خواهند، اما حداقل اکنون گزینه هایی وجود دارد.

بخوانید  یک حالت گرافیکی عجیب و غریب به Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شده است

که صحبت از آن شد، جهان باز به شما این امکان را می دهد که به روش های مختلف به بازی نزدیک شوید. تلاش‌های جانبی و مبارزات اختیاری برای پیگیری وجود دارد – با فرصت‌هایی برای خلاصی از شهرها از شر راهزنان یا به سادگی یافتن و نوازش چندین گربه – اما فعالیت‌های Rise of the Ronin در جهان باز در کنار بسیاری از هم‌عصرانش نسبتاً اندک است، بنابراین این کار را نکنید. انجام دهید. من انتظار ندارم نقشه را باز کنم و پر از نمادها شوم. شاید بعداً این تغییر کند، اما حداقل در دو ساعت اول بسیار ساده است و بعید است که به احساس خستگی در دنیای باز کمک کند.

آلبوم عکس

یکی دیگر از مزایای تیم نینجا توانایی تأثیرگذاری بر داستان از طریق تصمیمات شما است. زمانی که یکی از اولین رئیس ها شروع به التماس برای جانش کرد، کمی طعم آن را چشیدم. اجازه دادم زنده بماند زیرا کنجکاو بودم ببینم این انتخاب در آینده چگونه ممکن است انجام شود. این جنبه از بازی باعث می شود که من بخواهم فراتر از ساعات کار Rise of the Ronin پیشرفت کنم، در حالی که تکامل بالقوه مبارزات عالی آن دلیل دیگری برای خوش بین بودن است. تیم نینجا با خارج شدن از منطقه راحتی خود، به نظر می رسد که با ترکیب تخصص خود در مبارزه تن به تن با آزادی ذاتی در دنیای باز و رویکردی بخشنده تر به دشواری، فرمولی برنده را کشف کرده است. من نمی توانم صبر کنم تا ببینم بازی نهایی چگونه خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر