کتاب هایی را بخوانید که الهام بخش برندگان و نامزدهای اسکار 2024 بودند

اسکار دیشب بهانه ای عالی برای رسیدن به فهرست فیلم های نامزد و برنده امسال در اسکار امسال است، اما برای کسانی که ترجیح می دهند ابتدا کتاب ها را بخوانند، چندین رمان، زندگی نامه و کتاب های غیرداستانی داستانی هستند که الهام بخش بسیاری از فیلم ها هستند. بهترین فیلم های سال 2023 در آمازون به فروش می رسد. این معاملات شامل کتاب هایی می شود که الهام بخش چهار نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی – اوپنهایمر، فقرا، منطقه مورد علاقه و داستان آمریکایی – و همچنین فیلم جنایی غیرداستانی است که الهام بخش جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی، قاتلان ماه گل است.

پرومتئوس آمریکایی (اپنهایمر)

پرومتئوس آمریکایی اثر کیت برد و مارتین جی شروین
پرومتئوس آمریکایی اثر کیت برد و مارتین جی شروین

اوپنهایمر بزرگترین است. این فیلم برنده هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (کریستوفر نولان)، بهترین بازیگر مرد (کیلین مورفی) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابرت داونی جونیور) شد و در چندین رشته دیگر نامزد شد. این فیلم از زندگینامه پرفروش نیویورک تایمز و برنده جایزه پولیتزر، پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر توسط کای برد و مارتین جی شروین الهام گرفته شده است. این کتاب زندگی حرفه ای جی رابرت اوپنهایمر را از سال های اولیه او به عنوان فیزیکدان و معلم تا کارش بر روی بمب اتمی در طول جنگ جهانی دوم و بعداً نقش او در جنگ سرد را پوشش می دهد. شما می توانید بیوگرافی را در آمازون با قیمت 15 دلار (25 دلار) دریافت کنید.


پاک کردن (داستان آمریکایی)

پاک کردن توسط پرسیوال اورت
پاک کردن توسط پرسیوال اورت

داستان آمریکایی در نهایت برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. همچنین در چهار رشته دیگر از جمله بهترین بازیگر مرد (جفری رایت)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (استرلینگ کی براون)، بهترین فیلم و بهترین موسیقی متن نامزد شد. این فیلم بر اساس رمان بسیار عالی Erasure نوشته پرسیوال اورت است که در آمازون فقط 12.79 دلار (معمولاً 17 دلار) قیمت دارد.

بخوانید  Diablo 4 - راهنمای معاوضه اسلحه بربر و تخصص بربرها

چیزهای بیچاره

Poor Things اثر Alasdair GreyPoor Things اثر Alasdair Grey
Poor Things اثر Alasdair Grey

Poor Things که برنده بهترین بازیگر زن (اما استون) شد، اقتباسی از رمانی به همین نام اثر آلاسدیر گری است. بسیار شبیه به فیلم، این کتاب پس از اکران در سال 2023 به دلیل داستان سورئال خود که به موضوعات هویت، جنسیت، امپریالیسم و ​​طبقه‌گرایی می‌پردازد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. می توانید یک نسخه جلد شومیز از Poor Things را با قیمت 15 دلار در آمازون (19 دلار) تهیه کنید.


منطقه مورد علاقه

منطقه مورد علاقه مارتین آمیسمنطقه مورد علاقه مارتین آمیس
منطقه مورد علاقه مارتین آمیس

همچنین کتاب «منطقه مورد علاقه»، یک کتاب داستانی تاریخی اثر فقید مارتین آمیس درباره خانواده‌ای است که در طول جنگ جهانی دوم در کنار اردوگاه کار اجباری آشویتس زندگی می‌کنند. این رمان الهام بخش فیلمی به همین نام به کارگردانی جاناتان گلیزر بود که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین المللی شد و نامزد بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین صدا شد. نسخه جلد شومیز Zone of Interest 15.79 دلار در آمازون (معمولاً 18 دلار) قیمت دارد.


قاتلان ماه گل

قاتلان ماه گل نوشته دیوید گرنقاتلان ماه گل نوشته دیوید گرن
قاتلان ماه گل نوشته دیوید گرن

در نهایت، اگرچه قاتلان ماه گل نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی نشد، اما همچنان یکی از نامزدترین فیلم‌های سال است و نامزدی در 10 رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (مارتین اسکورسیزی)، بهترین بازیگر زن (لیلی گلادستون) دارد. و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابرت دنیرو). این فیلم بر اساس Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI، یک کتاب غیرداستانی توسط روزنامه نگار دیوید گران است که قتل های Osage County و تأثیرات ماندگار آنها بر جامعه Osage را شرح می دهد. این کتاب با قیمت 10 دلار در آمازون (به جای 17 دلار) به فروش می رسد.

بخوانید  مزایای برد هوشمند G+

پس از خواندن همه کتاب ها، نسخه های فیلم برای خرید یا اجاره ارزان در آمازون در دسترس هستند. همچنین می توانید هر یک از فیلم ها را از طریق Amazon Prime Video پخش کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر