Certain Affinity، یک توسعهدهنده بازی مستقل که به دلیل کمک به فرانشیزهای بزرگ مانند Call of Duty و Halo شناخته شده است، تعداد قابل توجهی از کارگران را اخراج کرده است که آخرین نمونه از اخراجهای انبوه در صنعت بازیهای ویدیویی است.
در یک پست وبلاگی، مدیر عامل شرکت Max Hoberman گفت که صنعت بازی های ویدیویی طی 12 ماه گذشته با “چالش های بی سابقه ای” مواجه بوده است و Certain Affinity از این مشکلات مصون نیست. در پاسخ، Certain Affinity 25 کارگر مستقر در ایالات متحده خود را اخراج می کند. هابرمن گفت که اکثر افراد آسیب دیده در تیم های عملیات فروش هستند. وب سایت Certain Affinity می گوید که این شرکت حدود 250 کارمند دارد، بنابراین 25 اخراج حدود 10 درصد از شرکت را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه Certain Affinity در کانادا نیز فعالیت می کند، ممکن است این درصد دقیق نباشد و همچنین نمی دانیم که آخرین بار چه زمانی وب سایت به روز شده است.
این اولین اخراج دسته جمعی Certain Affinity در تاریخ 17 ساله این شرکت بود. هابرمن در توضیح این کاهشها گفت: «مهمترین عنصر» «کاهش رشد صنعت» در تأمین مالی برای نوع کاری است که «Cartain Affinity» انجام میدهد، که شامل توسعه مشترک نیز میشود. بهعلاوه، سرمایهگذاران شخص ثالث نشان دادهاند که تمایلی به تأمین مالی بازیها و شرکتهای بازی ندارند، و این امر «امضا کار جدید یا تأمین سایر اشکال تأمین مالی را بهطور استثنایی دشوار میکند».
کارمندان تحت تأثیر برخی از Affinity از خدمت و مزایای مستمر برخوردار می شوند. علاوه بر این، جوایز سهام اختصاص داده شده به آنهایی که اخراج میشوند، «قابل حمل» میشوند، به طوری که کارکنان آسیبدیده همچنان میتوانند بعداً از پاداشها بهره ببرند.
هوبرمن گفت: “ما یک فرهنگ باورنکردنی ایجاد کرده ایم که در آن همه با هم گرد هم می آییم تا در مواقع ضروری از یکدیگر حمایت کنیم. ما از درک و شکیبایی شما در هنگام عبور از این رویداد بی سابقه درخواست می کنیم. با تشکر از شما.”
Certain Affinity مستقر در آستین، تگزاس، روی فرنچایزهای بزرگی مانند Call of Duty، Halo، Mafia، Doom، World of Tanks، Hogwarts Legacy و غیره کار کرده است. این استودیو همچنین بازی های خود را ساخته است، از جمله Age of Booty و Crimson Alliance. با نگاهی به آینده، Certain Affinity در حال ساخت بازی FPS اصلی خود است که در حال حاضر با نام رمز Project Loro در دست ساخت است.
بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، هابرمن، پیش از شروع بازی Certain Affinity در سال 2006، رهبر چندنفره/آنلاین سری Halo در Bungie بود.
سال 2024 یک سال سخت دیگر برای توسعه دهندگان بازی بوده است، با بیش از 8000 اخراج در صنعت بازی های ویدیویی در سال جاری تاکنون. برخی انتظار دارند که مجموعه اخراج های دسته جمعی ادامه یابد. برای اطلاعات بیشتر، مقاله GameSpot در مورد اخراج صنعت بازی و نحوه رسیدن ما به اینجا را بررسی کنید.