گزارش مالی سه‌ماه سوم 2022 مایکروسافت منتشر شد

ایکس باکس سری اس

«ما گیمرهای جدیدی به اکوسیستم خود اضافه می‌کنیم؛ با اجرایی کردن هدف خود تا به بازیکنان هرکجا و هرزمان بتوانند روی هر دستگاهی که بخواهند، برسیم. ما شاهد افزایش استفاده در تمامی پلتفرم‌ها بوده‌ایم که ناشی از قدرت کنسول‌ها است. مشترکان پی‌سی گیم پس نسبت به سال قبل افزایش ۱۵۹ درصدی داشته است و با کلاد گیمینگ ما درحال تغییر نحوه توزیع، تجربه و تماشای بازی‌ها هستیم.

بیش از ۲۰ میلیون نفر از این سرویس برای استریم بازی تاکنون استفاده کرده‌اند و ما درحال اضافه کردن پشتیبانی از دستگاه‌های جدید مثل کنسول‌های دستی لاجیتک و ریزر و متا کوئست هستیم. با نگاه به تعطیلات پایان سال میلادی، ما بهترین معامله برای گیمینگ را با گیم پس و ایکس باکس سری اکس عرضه می‌کنیم. تقریبا نیمی از خریداران سری اس برای اکوسیستم ما جدید هستند».

براساس گزارش فصلی جدید مایکروسافت، سرویس پی‌سی گیم پس با افزایش ۱۵۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است و تاکنون در مجموع ۲۰ میلیون اکانت حداقل یک بار از xCloud استفاده کرده‌اند.

مایکروسافت به برگزاری کنفرانس مالی فصلی خود برای سرمایه‌گذارها و تفسیرگران پرداخت. ساتیا نادلا، مدیر اجرایی و ایمی هود، مدیر ارشد مالی شرکت در مورد ایکس باکس صحبت کرده‌اند. نادلا گفت تعداد مشترکان سرویس PC Game Pass نسبت به سال قبل ۱۵۹ درصد افزایش یافته است و تاکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر از Xbox Cloud Gaming استفاده کرده‌اند:

انتظار می‌رود درآمد سرویس‌ها و محتوای ایکس باکس هم در بین این بازه سنی کاهش یابد. به‌صورت اتفاقی هود اشاره کرد که شرکت همچنان انتظار دارد معامله اکتیویژن بلیزارد تا پایان سال مالی جاری (ژوئن ۲۰۲۳) تکمیل شود.

بخوانید  زیباترین روستاهای ایران - زومجی



منبع

بعد از آن هود گفت که در سه‌ماهه قبلی (بین ژوئیه و سپتامبر ۲۰۲۲) فروش کنسول‌های ایکس باکس از انتظارات بهتر بوده است. درباره چشم‌انداز فصل کنونی (بین اکتبر و دسامبر ۲۰۲۲)، هود افزود مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند که درآمد گیمینگ در نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله مجرد (۱۰-۱۵ درصد) کاهش خواهد یافت؛ به‌خاطر سال قبلی قوی که شاهد عرضه بازی‌های فرست‌پارتی متعدد بودیم و بخشی از آن با افزایش کاربران سرویس گیم پس جبران شد.