کوچک‌تر شدن ابعاد جهان بازی Halo Infinite در مراحل توسعه

وسیله نقلیه در Halo Infinite

جوزف استیتن، رئیس بخش خلاقیت استودیو 343Industries که سابقه کار روی مجموعه هیلو را هم داشت و مدتی در بانجی مشغول به کار بوده است، در جریان پادکست AIAS Game Maker’s Notebook با تد پرایس از استودیو اینسامنیاک صحبت کرد. او می‌گوید از وقتی در اوت ۲۰۲۰ به تیم هیلو اینفینایت ملحق شده، شاهد کاهش ابعاد جهان بازی نبوده‌ است. این اتفاق قبل از ورود او تیم برای بازی رخ داده است. به‌گفته‌ی او، هدف اصلی اولویت قرار دادن کیفیت بود. تیم سازنده می‌خواست اطمینان پیدا کند که بازی در زمان عرضه، در حد و اندازه‌ی انتظارات ظاهر می‌شود.

این اولین باری نیست که شاهد صحبت‌هایی در مورد کوچک‌تر شدن مقیاس دنیای آخرین نسخه از هیلو بوده‌ایم. پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود که براساس آن‌ها در ابتدا 343Industries قصد داشت جهانی بسیار وسیع‌تر و متنوع‌تر را ارائه دهد؛ تا جایی که مقایس آن به بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نزدیک بود.

درنهایت آنقدرها هم از جهان بازی حذف نکردیم، اما می‌دانم که از زمان طراحی اولیه، یک کاهش مقیاس چشمگیر را نسبت به میزانی که تیم در زمانی قصد ارائه‌ی آن را داشت، شاهد بودیم. ما می‌دانستیم که باید یک تجربه باکیفیت ارائه دهیم؛ فقط باید جاه‌طلبی‌های خود را طوری تنظیم کنیم تا مطمئن شویم با محتویاتی که عرضه می‌کنیم، انتظارات را برآورده کنیم».

جوزف استِیتن از استودیو 343Industries می‌گوید جهان Halo Infinite در جریان ساخت بازی، کاهش چشمگیری در اندازه‌ داشته است.

هیلو اینفینیت به عقیده‌ی طرفدارهای بازی، یک بازگشت مناسب برای شکل‌دهی به کمپین این مجموعه بود. برخی از بازیکن‌ها می‌گویند که این بازی با جهان باز توانست بزرگ‌ترین تغییر در Halo را از زمان شروع این سری تا امروز ایجاد کند. بااین‌حال جهان اثر در مقایسه با دیگر آثار جهان-باز، آن‌چنان بزرگ نیست و البته تنوع محیطی کمی در برخی از مناطق آن دیده می‌شود. اما اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رفت، شاهد جهانی غنی‌تر و بزرگ‌تر می‌بودیم.

بخوانید  حقایق جالب سریال Succession | سیاست، دروغ و خودخواهی

او گفت: «می‌دانم که قبل از ملحق شدن من، تیم سازنده تغییرهای زیادی را در تنوع زیست‌بوم و محیط پشت سر گذاشت. حتی پس از اینکه من به تیم پیوستم، باید تصمیم‌هایی در مورد اینکه کجا عقب‌نشینی کنیم، می‌گرفتیم. ما در مورد آن جاه‌طلبی برای جزئیات و [کوچک‌تر شدن محیط] صحبت کردیم. ما زمان کافی نداشتیم تا به حد کافی در جزئیات تنوع ایجاد کنیم. از زمان دموی E3 تا زمان عرضه بازی، گام‌های بلند زیادی رو به جلو برداشتیم، اما باز هم باید مقیاس را کاهش می‌دادیم و برش‌های هدفمندی اعمال می‌کردیم.

بازی Halo Infinite در حال حاضر روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.



منبع