کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 با کاهش قیمت مواجه شد

کارت گرافیک RTX 4060 اکنون با قیمت ۲۷۹ دلار به فروش می‌رسد تا به نقطه‌ی جذابی از توازن قیمت به عملکرد رسیده باشد.

کارت گرافیک میان‌رده GeForce RTX 4060 یکی از پرفروش‌ترین محصولات انویدیا در این نسل است که در برندهایی مانند ZOTAC با قیمت ۲۷۹ دلار نیز قابل خریداری است. این کمترین قیمتی است که تاکنون برای GPU انویدیا با نرخ مصوب ۲۹۹ دلار تعیین شده است؛ بنابراین ظاهرا انویدیا پیش از عرضه محصولات سری RTX 50 به‌دنبال تخلیه موجودی انبارها از تراشه‌های نسل فعلی است و این موضوع به کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها منجر شده است.

اکنون می‌توان کارت گرافیک RTX 4060 را با قیمتی کمتر از نرخ مصوب خریداری کرد 

به‌این‌ترتیب می‌توان GPU نسبتا رده پایین انویدیا GeForce RTX 4060 را حتی ۲۰ دلار ارزان‌تر از قیمت مصوب MSRP خریداری کرد. مدلی که درباره آن صحبت می‌کنیم، مدل Twin Edge White OC کارت گرافیک 4060 ساخته‌ی شرکت ZOTAC است که به خودی خود، مدل خوبی از این کارت گرافیک به‌حساب می‌آید.

همواره کارت‌های گرافیک سفید رنگ و مخصوص سیستم‌های گیمینگ زیبای دارای RGB را با قیمت‌های بالایی در ذهن تصور می‌کنیم و این کاهش قیمت می‌تواند برخی گیمرها را برای ارتقاء به سری RTX 40 ترغیب کند. درحال‌حاضر این محصول ازطریق فروشگاه آمریکایی Newegg قابل خریداری است.

فروش نسخه ZOTAC Twin Edge White OC کارت گرافیک RTX 4060  با قیمت پایین

اگر بخواهیم نگاه کوتاه و مختصری به مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 داشته باشیم، باید گفت که انویدیا در این کارت از ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 استفاده کرده است که سرعت آن ازطریق یک رابط گذرگاه حافظه ۱۲۸ بیتی به ۱۷ مگابیت برثانیه می‌رسد. همچنین تراشه به‌کاررفته در قلب آن از ۳۰۷۲ هسته‌ی CUDA برخوردار است که عملکرد خام آن کمی بالاتر از GeForce RTX 3060، نسخه‌ی نسل قبلی آن قرار می‌گیرد.

بخوانید  بازی ایندیانا جونز ممکن است زودتر از حد انتظار منتشر شود

با نگاه به محصولات تیم قرمز نیز می‌توان Radeon RX 7600 را به‌عنوان رقیب اصلی AMD برای RTX 4060 معرفی کرد که بهترین محصول رده پایین این شرکت را به کاربران ارائه می‌کند. البته در این صورت باید از خیر فناوری آپ-اسکیلینگ کاربردی و مفیدی بگذرید که در محصولات Ada Lovelace ارائه می‌شود.

کارت گرافیک RTX 4060 از طرفی کم مصرف‌ترین GPU دسکتاپ انویدیا در این سری به‌شمار می‌آید که توان مصرفی میانگین آن فقط به ۱۱۰ وات می‌رسد. بنابراین این کارت باید در هفته حدود ۲.۲ کیلووات ساعت برق مصرف کند که کمتر از حد ۳.۵ کیلووات ساعت RTX 3060 است. شرکت Nvidia اعلام کرده است که با فعال‌سازی قابلیت DLSS3 در این کارت، برتری آن نسبت‌به مدل معادل نسل قبل خود به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

انویدیا اظهار داشت که مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 باید ۶۰ درصد از RTX 2060 و تا ۸ برابر از GTX 1060 سریع‌تر باشد. البته بخش مربوط‌به GTX 1060 آن کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد؛ چراکه بالاخره هر یک از این کارت‌ها باید از یکی از نسخه‌های DLSS پشتیبانی کنند و GTX 1060 قابلیت استفاده از هیچ یک را ندارد.