پشتیبانی از فناوری وضوح فوق العاده انویدیا به مرورگر کروم رسیده است

انویدیا نحوه عملکرد این ویژگی را در یوتیوب نشان داد، اما می‌توانید کاربردهای دیگری برای آن پیدا کنید. از نظر فنی هیچ محدودیتی برای استفاده از VSR وجود ندارد در خدمت اکنون GeForce یا حتی پلتفرم های پخش پریمیوم مانند نتفلیکس. این ویژگی از نظر تئوری می تواند از منبع باشد خروجی 1080p 4K دریافت کنید.

با توجه به توضیحات ارائه شده، RTX VSR تنها با کارت های گرافیک GeForce RTX 30 و RTX 40 کار می کند، کارت های گرافیک سری RTX 20 نیز در آینده به لیست پشتیبانی از این ویژگی اضافه خواهند شد. برای این کار انویدیا باید یک درایور مناسب آماده کند که تا فوریه طول می کشد.

نسخه 110 مرورگر گوگل کروم از فناوری ارتقاء رزولوشن فوق العاده انویدیا برای بهبود کیفیت پخش ویدیو با قدرت گرافیک RTX استفاده می کند. استفاده خواهد کرد

جداگانه دانلود کنید

گوگل به تازگی نسخه اولیه و پایدار کروم (110.0.5481.77) را منتشر کرده است که در حال حاضر برای درصد کمی از کاربران در دسترس است و از امروز به طور گسترده در دسترس خواهد بود. طبق توضیحات رسمی، کروم 110 در حال حاضر از فناوری NVIDIA پشتیبانی می کند و تنها در صورتی کار می کند که کاربر این ویژگی را از طریق کنترل پنل NVIDIA فعال کند.

به گفته سایت videocardz، فناوری های پیشرفته انویدیا به زودی وارد بعد جدیدی خواهند شد و این بار پخش آنلاین ویدیو در مرورگرها را هدف قرار خواهند داد. در این روش از قدرت پردازنده های گرافیکی RTX برای بهبود کیفیت پخش آنلاین ویدیو تا رزولوشن 4K با استفاده از هوش مصنوعی استفاده می شود. طبق اعلام انویدیا، مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم و مایکروسافت اج از قابلیت RTX Video Super Resolution برخوردار خواهند بود.

بخوانید  یادداشت بردارید، سونی و مایکروسافت: نینتندو خرید گیفت کارت سوییچ را کمتر بدبخت کرده است
تحریریه مجله بازی یک گیمر