نقد و بررسی فیلم سریع و خشن 10 | آیا باز هم باید این سریال را ببینیم؟

موضوع این است که قتل هان توسط دکارد شاو و ژیزل قبل از قتل برادر کوچکتر شاو باعث شد تماشاگران احساس کنند که فردی در تیم تورتو آزادی عمل نخواهد داشت و ممکن است یکی از آنها هر لحظه کشته شود یا کشته شود. این مسیر در قسمت هشتم این باعث شد که بیننده احساس نکند که فقط طرف شروری است که در یک قسمت به این برنامه آمد تا خانواده تورتو را کمی آزار دهد.

وین دیزل در نقش دومینیک تورتو در رم در فیلم Fast X

وین دیزل و ماشین کلاسیک داخل هواپیما در فیلم Fast X

اما همانطور که قبلاً گفتم بسیاری از مشکلات فیلم مربوط به فیلمنامه آن است. دیالوگ های فیلم به قدری سطحی و ضعیف هستند که نمی توان باور کرد این فیلم با این هزینه هنگفت تولید شده است، اما فیلمنامه آن پر از دیالوگ های خالی و جملات بسیار جذاب است. چیزی که به نظر می رسد این است که وین دیزل می خواست ایده های خانواده و ماشین را همیشه در فیلمنامه گنجانده باشد و در مقابل ما شاهد دعوای لتی و سایفر در زندان هستیم که اینطور نیست. در مورد هدف خلقت روشن است. این چه صحنه ای بود؟

Fast X در نهایت تلاش می کند تا به سری Fast and Furious یک شروع تازه بدهد، اما با شخصیت هایی که از مردگان باز می گردند، با استفاده از دانته به عنوان یک تهدید اصلی، داستان و دیالوگ کم عمق و ضعیف، شخصیت های جدید نه چندان جالب، سکانس های اکشن کسل کننده. ، و بیشتر. فلش گذشته به شگفتی های کاملاً قابل پیش بینی نشان می دهد که دوران غروب این سریال همچنان ادامه دارد. پایان دادن به آن در اسرع وقت ممکن است بهترین تصمیمی باشد که وین دیزل و دوستانش می‌توانستند در فیلم سریع و خشمگین بگیرند، اما شکی نیست که پول اول است.

شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که وقتی زمانش رسید، باید آن را تمام کنید. همین امر در مورد یک مجموعه صدق می کند و زمانی که احساس می کنید وارد چرخه تکرار شده اید و فقط دارید خود را تکرار می کنید و ایده یا هر چیز دیگری ندارید، باید به آن پایان دهید. حالا سریال سریع و خشن به چنین وضعیتی افتاده است. سازندگان نه سود بزرگ این مجموعه اکشن را از دست می دهند و نه تصمیمی برای پایان دادن به آن دارند.

سری Fast and Furious با Fast X و اکشن دیوانه کننده اش که عقل و منطق را به چالش می کشد بازگشته است، اما آیا این سریال واقعا ظرفیت ادامه دارد؟

از این صحنه به راحتی می توان فهمید که خبری از زرق و برق گذشته سریال نیست و صحنه های اکشن بعدی دقیقاً آن را ثابت می کند. بدیهی است که ما به دنبال صحنه ای منطقی در فیلم نیستیم، اما صحنه های فیلم به قدری تکراری و خسته کننده شده اند که فیلم به جای استفاده از ایده های قبلی بدون تغییر زیاد، نیاز به ایده های جدید در این زمینه دارد. اگرچه قسمت دهم نسبت به قسمت نهم کمی پیشرفت کرده است، اما هنوز هم می توان گفت که این فیلم شما را برای قسمت بعدی هیجان زده نخواهد کرد.

بخوانید  فروش نینتندو سوییچ از 139 میلیون دستگاه فراتر رفت

اما به همان اندازه که سازندگان سعی می کنند صحنه جدیدی خلق کنند که بینندگان را در سالن های سینما هیجان زده و سرگرم کند، در همان نقطه ناامیدکننده تر عمل می کنند. صحنه آغازین اکشن جایی است که ما شاهد حرکت یک بمب مرگبار در خیابان های رم هستیم که شبیه توپ فوتبالی است که در خیابان های شهر می چرخد ​​و تورتو و تیمش راهی برای متوقف کردن او پیدا نمی کنند و در نهایت تیم ضربه محکمی خورده است.

در نهایت، بازی جیسون موموآ چندان جذاب نیست و او تلاش می کند تا دانته را به شخصیتی تبدیل کند که سازندگان از او انتظار دارند، اما وقتی به چیزی به درستی روی کاغذ پرداخته نمی شود، درست نیست. موفق شوید و موموآ بازیگری نیست که باشد. می تواند نقش بازی کند آیا قرار است بیننده او را به عنوان یک قاتل سادیست با مسائل رفتاری بپذیرد؟ واضح است که دانته این پتانسیل را داشت که راه دکارد شاو را دنبال کند. اگر برنامه بهتری برای او در نظر گرفته می شد.

بازگرداندن شخصیت ها از مردگان راه حلی نیست که سریال پر سرعت و خشن نیاز دارد، اما مرگ و اتفاقات قسمت های قبلی را غیرضروری می کند و فقط به رویدادهای فیلم های قبلی یک چرخش واقعا بد می دهد. بازگرداندن شخصیت‌ها از مردگان یکی از بدترین ایده‌هایی بوده است که در دو قسمت آخر فیلم‌های سریع و خشمگین استفاده شده است، و ما را در مورد پایان Fast X متعجب می‌کند، آیا اتفاقی که افتاده اصلا اهمیت دارد؟ آیا واقعاً کسی کشته شده است؟

اما بر خلاف برادران شاو که تاثیر زیادی در موفقیت سریال داشتند و تبدیل به ترس بزرگی برای خانواده دام شدند، دانته فقط یک شخصیت توخالی است که شوخی‌ها و اعمال بیش از حد ما را بیشتر از او دلسرد می‌کند. آینده شخصیت ها البته فیلم در انتهای اپیزود پیچ ​​و تاب جالبی دارد که بیننده را کمی غافلگیر می کند. اما نکته اینجاست که نوشته فیلم آنقدر ضعیف و سطحی است که حتی این صحنه هم نمی تواند آنطور که انتظار می رود در انتهای فیلم نقش یک صحنه گزنده را ایفا کند.

بخوانید  نمایش کاراکترها و محیط‌های جدید در تریلر تازه Octopath Traveler 2

جیسون موموآ در فیلم سریع و خشمگین 10

اما هر چیزی تاریخ مصرف دارد و تاریخ انقضای این مجموعه نیز رو به پایان است. فیلم Fast X می خواهد با بازگشت به گذشته داستان جدیدی خلق کند که بتواند سریال را به روزهای خوب خود بازگرداند. شکی نیست که ممکن است دشمنی از گذشته دومینیک تورتو وجود داشته باشد که منتظر یک لحظه مناسب برای ضربه زدن به او و خانواده اش باشد، این می تواند ایده خوب و جالبی باشد. اما با شروع وقایع فیلم، کم کم مشخص می‌شود که دانته، که وضعیت جوکر را دارد، فقط یک شرور به ظاهر جذاب است و نه چیزی بیشتر و نه کمتر.

مسابقه Dom Torto در فیلم Fast X

البته بازیگران فیلم از اینکه این صحنه را بدون حضور کارگردان فیلمبرداری کردند احساس غرور می کنند اما یکی از غیر منطقی ترین و بدترین صحنه های کل سریال را خلق کردند که می بینیم نظر دو شخصیت تغییر می کند. دیگر چند لحظه بعد فیلم می خواهد مشکلاتش را با صحنه های احساسی حل کند، اما تصمیمات کارگردانان باعث شده حتی این صحنه ها هم مثل قبل عمل نکنند و نتوانیم ارتباط لازم را با آنها داشته باشیم.

مشکلات فیلم زود خود را نشان می دهد و فیلم دقیقاً همان مسیری را که در دو قسمت قبلی طی کرده بود طی می کند. فیلم به دنبال دلیلی برای ادامه است و موفق نمی شود. ابتدا به سراغ شخصیت شرور این قسمت می رویم که دانته است که قرار است نمایش را نجات دهد. دانته در واقع قرار است ترکیبی از جوکر و دکارد شاو در قسمت هفتم باشد که در کنار رفتارهای عجیب او بزرگترین ضربه به Team Trap خواهد بود.

نکته اینجاست که به جرات می‌توان گفت که همه این شخصیت‌ها در قسمت 11 برمی‌گردند و اولین نفر آسیب می‌بیند. ما قبلاً تجربه کرده‌ایم که حتی مرگ‌هایی که با چشم‌هایمان می‌دیدیم، در نهایت بر ضد ما بود و شخصیت‌ها به طرز معجزه‌آمیزی زنده شدند. اما شخصیت های جدید سری سریع و خشن موفقیت چندانی کسب نکردند. در کنار جیسون موموآ، شاهد اضافه شدن شخصیت هایی مانند بری لارسون و آلن ریچسون هستیم.

اما مشکل دقیقا کجاست؟ سریال Fast and Furious رسما با اپیزود هفتم به پایان رسید و از نظر داستانی دیگر چیزی برای گفتن وجود نداشت. اما در هر صورت، وقتی در مورد یک سریال موفق صحبت می‌کنیم، قطعاً آخرین گزینه پایان دادن به آن زودهنگام، درست پس از تبدیل شدن این فیلم‌ها به ماشین‌های چاپ پول است. بدیهی است که وقتی این فیلم ها را تماشا می کنم به دنبال اکشن واقع گرایانه نیستم و بدون شک می دانم که باید با غیرمنطقی ترین و عجیب ترین اکشن ممکن دست و پنجه نرم کنم.

بخوانید  کدام تلفن های همراه می توانند Call of Duty: Warzone Mobile را بازی کنند؟

جیسون موموآ در نقش دانته با موتورسیکلت در رم در فیلم Fast X

در فیلم Fast and Furious 10 خبری از صحنه های اکشن پر زرق و برق قسمت های قبلی نشده است.

در حالی که این شخصیت ها به نوعی قدرت جایگزینی شخصیت نوبادی را دارند، اما مسائل مربوط به داستان مانع از نمایش زیاد آن ها می شود و این به ویژه در مورد شخصیت آلن ریچسون که حداقل نقش جذاب تری در فیلم دارد، صدق می کند. . اما از آن مسائل بگذریم و به موضوع شیرین صحنه های اکشن فیلم می رسیم. حداقل در قسمت های اخیر Fast and Furious، غیرمنطقی ترین صحنه های اکشن را دیده ایم و بدیهی است که هیچ کس به این سری نمی رود که انتظار یک صحنه اکشن واقع گرایانه را داشته باشد.

بازگرداندن کاراکترها از مردگان به موضوع اصلی سری Fast and Furious تبدیل شده است

خشم جیکوب تورتو روی فرمان در فیلم Fast X

دلیل این امر بازگشت شخصیت های سری Fast and Furious از مرگ است. یکی از راه های سازندگان برای بازگرداندن سریال، بازگرداندن شخصیت های آن از دنیای مردگان است. در قسمت قبل، هان که یکی از بهترین شخصیت های اصلی سریال محسوب می شود، به طور معجزه آسایی از مردگان بازگشت. ، و در این قسمت شاهد تکرار این مشکل هستیم. اما چرا این تصمیمات اشتباه است و به نوعی تیراندازی به پا تلقی می شود؟

فیلم Fast and Furious 10 در واقع با یک صحنه فلاش بک شروع می شود که در آن به وقایع فیلم Fast Five در برزیل برمی گردیم، جایی که اکنون متوجه می شویم که هرنان ریس، شرور فیلم، پسری به نام دانته با بازی جیسون داشته است. موموآ که اکنون 10 سال دارد، پس از این اتفاقات و زیر نظر گرفتن خانواده دومینیک تورتو، سرانجام می خواهد انتقام مرگ پدرش را بگیرد. اما آیا مجموعه سریع و خشمگین با قسمت دهم توانست راه بازگشت را پیدا کند یا داستان دو قسمت قبلی تکرار شد؟

مجموعه فیلم های سریع و خشمگین را می توان یکی از پرطرفدارترین مجموعه های اکشن سال های اخیر هالیوود دانست که تقریباً بیش از دو دهه است که قسمت های جدیدی از آن ساخته شده و به نظر نمی رسد به این زودی ها به پایان برسد. اما پس از فیلم Furious 7 که پایان خط اصلی داستان این مجموعه اکشن را رقم زد، یونیورسال و بازیگران به ساخت فیلم های سریع و خشن ادامه دادند و حالا نوبت به فیلم Fast X رسیده است که ما را به دنیای اکشن بازگرداند. صحنه های اکشن غیرمنطقی او !

دانته با بازی جیسون موموآ قرار است ناجی سریال Fast and Furious باشد اما خودش یکی از مشکلات اصلی فیلم Fast X است.