منتظر بازی موبایل Cyberpunk و The Witcher باشید

سی‌دی پراجکت احتمالا برای انتشار بازی‌های موبایل Cyberpunk و The Witcher با توسعه‌دهندگان دیگر همکاری می‌کند.

شرکت سی‌دی پراجکت مشغول بررسی اعطای امتیاز استفاده از آی‌پی‌های Cyberpunk و The Witcher به توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل است. در جلسه پرسش‌و‌پاسخ پس از کنفرانس مالی اخیر، یکی از شرکت‌کنندگان پرسید: «آیا به اعطای مجوز هیچ‌یک از آی‌پی‌های بزرگ خود به شرکت‌های دیگر برای ساخت بازی‌های موبایلی فکر کرده‌اید؟» در ادامه در مورد چگونگی انجام این کار از نظر تجاری سؤال شد و اینکه آیا این توافق بر مبنای تسهیم سود است یا خیر. 

میخال نواکوفسکی، مدیرعامل سی‌دی پراجکت در پاسخ گفت که این ناشر مشغول بررسی این امکان است، اما هنوز چیزی قطعی نیست: «پاسخ این سؤال خیلی ساده است. پاسخ بله است، ما مشغول بررسی چنین امکانی هستیم.»

نوواکوفسکی در ادامه گفت: «درواقع به‌دنبال چنین فرصت‌هایی بودیم. هنوز چیزی برای اعلام نداریم، اما وقتی زمان مناسب فرا برسد، این کار را انجام می‌دهیم. در حقیقت درحال‌حاضر در مورد مدل تجاری این همکاری احتمالی، چه تقسیم سود غیرمستمر باشد و چه به‌شکل دیگر، اظهار نظری نمی‌کنیم و هنوز توافقی صورت نگرفته است. اما قطعا در زمان مناسب، اطلاعات را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

تابه‌حال هیچ بازی موبایلی بر‌اساس Cyberpunk 2077 ساخته نشده است، اما در گذشته چند بازی موبایلی با محوریت ویچر منتشر شدند که بازخوردهای متفاوتی دریافت کردند. بازی The Witcher: Monster Slayer اثری نقش‌آفرینی بود که در ماه جولای ۲۰۲۱ منتشر شد، اما در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به پایان راه رسید. بازی کارتی Gwent و بازی Thronebreaker را نیز نباید از یاد برد. بازخورد کلی نسبت‌به Gwent روی تمام پلتفرم‌ها مثبت بود؛ هرچند پشتیبانی از این بازی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ به پایان رسید.

بخوانید  جدایی یکی از نویسندگان سریال Mass Effect از Bioware پس از 19 سال