معرفی سری مستر اسپید کلیو اوون به عنوان یک قهرمان نوآر

Cleo Owen اخیرا در سریال Mr. Spade (Monsieur Spade)، ژانر نئو نوآر که اخیراً در شبکه AMC نمایش داده شد، نقدهای خوبی از سوی منتقدان و بینندگان دریافت کرد.

سم اسپید شخصیت اصلی و قهرمان رمان شاهین مالت اثر داشیل همت بود که در سال 1930 نوشته شد. البته بعد از آن رمان، او دوباره در داستان های کوتاه همت ظاهر شد که کمتر از رمان اصلی شهرت داشت. این شخصیت آنقدر محبوب شد که چندین بار در آثار مختلف روی پرده ها ظاهر شد. احتمالا بیشتر شما این شخصیت را با بازی همفری بوگارت که در فیلم شاهین مالت این نقش را بازی کرده بود به یاد دارید. این اثر در حال حاضر یکی از 100 فیلم برتر تاریخ محسوب می شود. اما اکنون نسخه جدیدی از این شخصیت در سری Monsieur Spade به تصویر کشیده شده است.

در این سریال جدید که از شبکه AMC Plus پخش می شود، کلیو اوون نقش این شخصیت معروف را بازی می کند. مستر اسپید توسط اسکات فرانک و تام فونتانا ساخته شد که به ترتیب سریال The Queen's Gambit و Oz را ساختند. هر چند که در رزومه خود آثار بسیار دیگری نیز دارد. سریال با هر قسمت بهتر می شود. یکی از بزرگترین نقاط قوت این سریال جدید جنایی-نوآر، اجرای اوون است که گزینه ای عالی برای بازی در نقش یک سرعتی است. البته بقیه بازیگران هم شکست نخوردند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

Sam Spade در سری Monsieur Spade به ماشین تکیه داده است

نکته بسیار مهم در آقای Spade این است که این سریال فقط یک داستان دیگر Sam Spade نیست. در واقع دنباله ای بر این فیلم معروف 1941 است.این سریال شروع کند و ایده اولیه بسیار ساده ای دارد. در ابتدای داستان، اسپید نسبتا مسن‌تری را می‌بینیم که دختر جوانی را تحت نظر دارد و باید او را به شهری در منطقه‌ای از فرانسه ببرد. اما به همان سادگی که داستان شروع می شود، پیچ و خم های زیادی دارد و همه چیز به هم گره می خورد. با هر قسمتی که از این سریال می بینید، متوجه می شوید که رازهای بزرگ و بزرگ تری در داستان وجود دارد. حتی قتل های مرموز که جوابی ندارند.

بخوانید  اشاره به گذشته ویل بایرز در فیلمنامه صحنه اول فصل پنجم سریال Stranger Things

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «داستان در سال 1963 اتفاق می‌افتد و کارآگاه افسانه‌ای سام اسپاد در جنوب فرانسه دوران بازنشستگی خود را می‌گذراند. زندگی اسپاد در Beausoles بسیار آرام و لذت‌بخش است؛ برخلاف روزهایی که به عنوان یک شخص خصوصی زندگی می‌کرد. کارآگاه در سانفرانسیسکو. اما وقتی شایعاتی مبنی بر بازگشت رقیب او منتشر شد، همه چیز تغییر می کند.” “شش راهبه محبوب به طرز وحشیانه ای در صومعه ای محلی به قتل می رسند. در حالی که شهر غمگین است، اسرار مهم فاش می شود و سرنخ های جدیدی به دست می آید. “اسپید متوجه می شود که قتل ها به نوعی با کودکی مرموز مرتبط است که گفته می شود قدرت های زیادی دارد.”

سم اسپید و ترزا در سریال مستر اسپید

سریال مستر اسپید به طرز ماهرانه ای با رمز و راز و پس زمینه انجام شده استوقایع فیلم حول محور کودکی مرموز می چرخد ​​که ممکن است قدرت های مسیحایی داشته باشد. جالب است بدانید داستان این سریال دو سال پس از خلق این شخصیت می گذرد. سم اسپید وظیفه دارد کودکی به نام ترزا را به امن برساند و وقتی مادربزرگ دختر از کمک به او امتناع می کند، به چند راهبه محلی مراجعه می کند. اگرچه قرار بود اسپید فقط برای مدت کوتاهی در آنجا بماند، اما عاشق یک زن محلی به نام گابریل می شود، اقامت خود را تمدید می کند و در آنجا می ماند. اگرچه شرایط برای او به تدریج در حال تغییر است.

برخی از منتقدان و بینندگان سریال و رابطه بین سم اسپید و ترزا را با The Last of Us و پویایی بین جوئل و الی مقایسه کرده اند. اگرچه از نظر جذابیت و کیفیت با آن سریال همخوانی ندارد، اما ماهیت مشابهی دارد. با فاش شدن اسرار، جامعه پوزول عرب شروع به ایفای نقش بیشتری می کند. اما آنها در حاشیه داستانی باقی می مانند که در نهایت به گذشته زشت و حل نشده فرانسه منتهی می شود. اما این سریال برای نشان دادن این مسائل نیست و قصد دارد مسائل دیگری را به تصویر بکشد. مسیو اسپاد لحنی گیرا و حس شوخ طبعی بالغی دارد که به ندرت در تجارت نمایش امروزی دیده می شود.

بخوانید  Spongebob Squarepants The Cosmic Shake | PS5 & Xbox Series X S Release Trailer

در دستان فرانک و فونتانا، سام اسپید به شخصیتی از تراژدی بزرگ تبدیل می شود. مردی متقاعد شده است که بهترین روزهایش پشت سر اوست، اما او در دنیایی که به طور فزاینده ای بی هدف می شود، به دنبال هدف می گردد. خوشبختانه، اوون کاری انجام نمی دهد که شبیه تقلید همفری بوگارت باشد. به طور کلی، این سریال محدود 6 قسمتی می تواند اوقات جالب و لذت بخشی را برای شما فراهم کند. سریالی که امتیاز نسبتا خوب و بالایی از منتقدان و بینندگان دریافت کرد. منتقدان Rotten Tomatoes به آن 76% امتیاز دادند و دارای امتیاز IMDB 7.2 و میانگین امتیاز متاکریتیک 70 است. بنابراین می توان آن را سریالی موفق و شگفت انگیز دانست.


سریالی شبیه مستر اسپید

کیت وینسلت در نقش کارآگاه در فیلم Dead from Easttown

سلسله مادیان شرق شهر

مر از سریال شهر شرق

  • بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکلسون و ژان اسمارت
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد قسمت ها: 7

یک زن جوان در شهر کوچکی در پنسیلوانیا کشته شد. کارآگاه گروهبان میر شیهان مسئول اصلی این پرونده است. بازپرس جنایی بسیار ماهر. او از کودکی در شرق تاون زندگی می کند و همه مردم این شهر کوچک را می شناسد. اما از آنجایی که به تازگی پسرش را از دست داده، زندگی او تاریک و متلاطم شده است.


امی آدامز در مینی سریال اشیاء تیز توسط خانه عروسک

سلسله اشیاء تیز

سری اشیاء تیز

  • بازیگران: امی آدامز، پاتریشیا کلارکسون و کریس مسینا
  • سال انتشار: 2018
  • تعداد قسمت ها: 8

خبرنگار Camille Bricard که اخیراً از یک اقامت کوتاه در یک بیمارستان روانی آزاد شده، با یک مأموریت نگران کننده روبرو می شود: او باید به شهر کوچک خود بازگردد تا قتل دو دختر زیر 13 سال را پوشش دهد. برای چندین سال، کامیل به ندرت با مادر استرس‌زده و افسرده‌اش یا با خواهر ناتنی‌اش که به سختی می‌شناسد صحبت می‌کند. خواهر ناتنی او یک دختر 13 ساله زیبا است که تأثیر عجیبی در کل شهر دارد. کامیل اکنون به عمارت ویکتوریایی خانواده اش بازگشته و در اتاق قدیمی خود زندگی می کند. در عین حال، او خود را کمی بیشتر از حد معمول با قربانیان نوجوان همدردی می یابد. او که مبارزه زیادی با شیاطین درونی خود دارد، باید این راز روانی را از گذشته خود کشف کند. البته اگر می خواست به این داستان دست پیدا کند و از ماجراجویی بازگشت به خانه جان سالم به در ببرد.


الیزابت ماس ​​و پیتر مولان در مینی سریال Top of the Lake

سلسله بالای دریاچه

بخوانید  Metal Gear Solid 3 Remake و New Castlevania به E3 می آیند | اخبار گیم اسپات

بالای دریاچه

  • بازیگران: الیزابت ماس، پیتر مولان و دیوید ونهام
  • سال انتشار: 2013 تا 2017
  • تعداد قسمت ها: 19

این سریال داستان توی میچم دوازده ساله را روایت می کند. تویی دختر یک فروشنده مواد مخدر محلی است که از آب های یخ زده دریاچه بیرون آورده شده است. دریاچه ای در جزیره جنوبی نیوزلند. پس از نجات او مشخص می شود که این دختر باردار است و به خود زحمت نمی دهد نام پدر کودک را بیاورد. سپس خیلی سریع ناپدید می شود. رابین گریفین یک کارآگاه شجاع اما بی تجربه است که برای بررسی این پرونده انتخاب شده است. اما همانطور که رابین عمیق تر و عمیق تر در جستجوی رابین می شود و با او وسواس پیدا می کند، آرام آرام متوجه می شود که پیدا کردن این دختر مساوی است با پیدا کردن خودش. خودی که مدتها بود به خوبی پنهان کرده بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر