مایکروسافت و مرجع رقابت بریتانیا زمان بیشتری برای حل و فصل پرونده Activision داده اند


مایکروسافت و سازمان رقابت بریتانیا هنوز دو ماه فرصت دارند تا مشکلات خود را در مورد اکتیویژن بلیزارد حل کنند.

در ماه آوریل بود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که به دلیل نگرانی در مورد تأثیر آن بر بازار نوپای بازی های ابری، این معامله را تکمیل می کند. خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد این اجازه را نخواهد داد. قرار بود شکایت مایکروسافت علیه این تصمیم در 6 آگوست (28 ژوئیه) در دادگاه آغاز شود.

اما تنها هفته گذشته بود که طرف های مناقشه در تصمیمی مشترک اعلام کردند که از دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT) خواسته اند تا روند قانونی را متوقف کند. این دو قصد دارند تا قرارداد ادغام مشاجره‌آمیز را خارج از دادگاه حل و فصل کنند. در کنفرانس مدیریت پرونده در روز دوشنبه، CAT موافقت کرد که پرونده را به مدت دو ماه کنار بگذارد. زیرا CMA گفته است که پرونده اصلاح شده مایکروسافت را بررسی خواهد کرد.

دیوید بیلییک وکیل از سازمان رقابت و بازار به دادگاه گفت: “بر اساس بحث های انجام شده تا به امروز، هر دو طرف (مایکروسافت و CMA) راضی هستند که ارائه یک توافقنامه اصلاح شده توسط مایکروسافت می تواند نگرانی های سازمان رقابت بریتانیا را برآورده کند.” هفته گذشته این سازمان برای بررسی قرارداد جدید مایکروسافت زمان اعلام رای گیری نهایی خود را از 27 جولای (18 تیر) به 7 شهریور (29 مرداد) تغییر داد.

بنا بر گزارش ها، سازنده ایکس باکس در حال بررسی فروش برخی از حقوق بازی های ابری بریتانیا است تا بتواند مهر تایید بدنه بریتانیا را دریافت کند. اخیرا، ردموندی ها توانستند تاییدیه این معامله را در ایالات متحده آمریکا کسب کنند. زیرا آنها در دعوی حقوقی علیه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پیروز شدند. این شرکت امیدوار است تا قبل از پایان روز این توافق را نهایی کند. زیرا پس از آن تاریخ Activision Blizzard را می توان جریمه کرد 3 میلیارد دلار دریافت کند.

بخوانید  انتشار تریلر هنگام عرضه بازی The Last of Us Part 1

تحریریه مجله بازی یک گیمر