مایکروسافت و سونی به امضای قراردادی بر سر قرارداد اکتیویژن بلیزارد نزدیک نیستند

پس از نشست مایکروسافت با اتحادیه اروپا، واضح است که معامله بین سونی و مایکروسافت در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد به انجام نزدیک نیست.

اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای به رسانه‌های صنعت بازی گفت: «وظیفه کمیسیون اروپا محافظت از مصرف‌کنندگان اروپایی است، نه رهبر بازار جهانی. [سونی]. سونی در تلاش است تا این هدف را تضعیف کند تا سلطه خود را در بازار بازی های ویدیویی برای دو دهه حفظ کند. ما مطمئن هستیم که تنظیم‌کننده‌های رقابت متوجه خواهند شد که ادغام پیشنهادی ما رقابت را بهبود می‌بخشد و فرصت‌های بیشتری را برای کارمندان ما ایجاد می‌کند و بازی‌های بهتری برای بازیکنان ما ایجاد می‌کند.”

اسمیت در این جلسه گفت که مایکروسافت قصد ندارد به دنبال تایید این قرارداد از تنظیم‌کننده‌های رقابت جهانی مانند اتحادیه اروپا، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) باشد. . رگولاتورهای رقابت بریتانیا و ایالات متحده قبلاً از مایکروسافت خواسته بودند تا به نگرانی های آنها در مورد این معامله رسیدگی کند.

توافق مایکروسافت و سونی در مورد ادغام Activision Blizzard توسط Redmonds هنوز انجام نشده است. به گفته رسانه های صنعت بازی، توافق بین این دو صاحب پلتفرم بازی نزدیک نیست. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه استماع با اتحادیه اروپا، این موضوع توسط برد اسمیترئیس مایکروسافت تایید شده است.

چندین شرکت در جلسه استماع مایکروسافت با اتحادیه اروپا برای دفاع از تصاحب اکتیویژن بلیزارد از جمله گوگل، انویدیا و اکتیویژن بلیزارد حضور داشتند. توجه داشته باشید که مایکروسافت روز گذشته از امضای یادداشت تفاهم برای عرضه بیش از 10 سال سری Call of Duty بر روی کنسول های نینتندو خبر داد.

بخوانید  اسپیکرهای بازی روی شانه Hori برای جمعه سیاه به فروش می رسد