به گفته FTC، اطلاعات کودکان از سال 2015 تا 2020 توسط مایکروسافت حفظ شده است، حتی اگر فرآیند ثبت نام کامل نشده باشد. در یک پست ایکس باکس وایرمایکروسافت اضافه کرد که کاربران زیر 13 سال که قبل از می 2021 یک حساب کاربری ایجاد کرده اند، اکنون باید اجازه والدین را ارائه دهند. متأسفانه، ما انتظارات مشتری را برآورده نکردهایم و متعهد به پیروی از دستور برای ادامه بهبود اقدامات امنیتی خود هستیم. ما معتقدیم که میتوانیم و باید کارهای بیشتری انجام دهیم و به تعهد خود نسبت به امنیت، حریم خصوصی و مایکروسافت گفت: ایمنی برای جامعه ما.
این مشکل ناشی از فرآیند مورد نیاز هنگام ایجاد یک حساب Xbox Live است، که مایکروسافت تا اواخر سال 2021 آن را تغییر نداد. ایجاد یک حساب Xbox Live به اطلاعات شخصی مانند نام کامل، آدرس ایمیل و تاریخ تولد نیاز داشت. و حتی اگر تاریخ تولد شما بگوید 13 سال یا کمتر دارید، مایکروسافت همچنان به جزئیات بیشتری نیاز دارد. تا سال 2019، این فرآیند همچنین شامل یک کادر از پیش علامتگذاری شده بود که نشان میداد شما موافقت کردهاید که مطالب تبلیغاتی را دریافت کنید و دادههایی را که مایکروسافت برای تبلیغکنندگان ارسال میکند در اختیار مایکروسافت قرار دهید.
مایکروسافت توسط کمیسیون تجارت فدرال به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان از طریق ایکس باکس 20 میلیون دلار جریمه شد که FTC می گوید این کار بدون رضایت والدین انجام شده است. به گفته ناظر ایالات متحده، مایکروسافت به والدین اطلاع نداده و قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است. علاوه بر جریمه، مایکروسافت اکنون باید چندین تغییر ایجاد کند که حریم خصوصی کودکان را در Xbox بهبود بخشد.
محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.
این شرکت میگوید اکنون «فرصتی» برای پیشرفت بیشتر تجربیات دیجیتالی ایمن میبیند و قصد دارد اعتبارسنجی هویت و سن «نسل بعدی» را از طریق سیستمهایی که در ماههای آینده آزمایش میشوند، توسعه دهد. این تنها مورد اخیر مایکروسافت با FTC نیست، زیرا برنامه این شرکت برای خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 68.7 میلیارد دلار نیز با مقاومت این گروه روبرو شده است.
رئیس اداره حفاظت از مصرف کننده FTC گفت: “دستور پیشنهادی ما محافظت از حریم خصوصی فرزندان خود را برای والدین آسان تر می کند و اطلاعاتی را که مایکروسافت می تواند در مورد کودکان جمع آوری و نگهداری کند، محدود می کند.” ساموئل لوین گفت. “این اقدام همچنین باید کاملاً روشن کند که آواتارها، بیومتریک ها و اطلاعات سلامت کودکان از COPPA مستثنی نیستند.”
دستور پیشنهادی مایکروسافت را مجبور خواهد کرد که حفاظت از کودکان را تقویت کند. به وضوح بیان می کند که آواتارهای تولید شده از تصویر کودکان و داده های بیومتریک و سلامت تحت قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) محافظت می شوند /2
—FTC (@FTC) 5 ژوئن 2023
در حالی که این قرارداد توسط ده ها کشور در سراسر جهان تایید شده است، مایکروسافت هنوز باید تاییدیه FTC را در ایالات متحده دریافت کند و جلسه استماع آن در ماه آگوست برگزار خواهد شد. در بریتانیا، سازمان رقابت و بازار به دلیل نگرانی در مورد بازار بازی های ابری، این تصاحب را مسدود کرد.