لغو عرضه نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4080

انویدیا در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4080 که قبلاً به‌عنوان RTX 4070 شناخته می‌شد، به بازار عرضه نخواهد شد.

لغو عرضه RTX 4080 12GB

انویدیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «با اینکه GeForce RTX 4080 12GB یک کارت گرافیک بسیار عالی و پیشنهادی جذاب محسوب می‌شود، نام‌گذاری آن به درستی صورت نگرفته و وجود دو GPU با یک مشخصه‌ی 4080 می‌تواند برای بسیاری از مصرف‌کنندگان گمراه کننده باشد. بنابراین تصمیم به عدم عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4080 12GB گرفتیم. بااین‌حال، RTX 4080 16 GB همچنان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین پیشنهاد‌ها نسل جدید در تاریخ ۱۶ نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. اگر شور و اشتیاق مخاطبان برای کارت گرافیک 4090 را یک نشان در نظر بگیریم، استقبال از 4080 نیز بسیار عالی خواهد بود.»

قطعاً تولید کنندگان AIB از این تصمیم شوکه خواهند شد؛ تصمیم لحظه‌ی آخری انویدیا در ماه سپتامبر برای عرضه‌ی دو نسخه از کارت گرافیک RTX 4080 که مشخصات فنی متفاوت دارند، به اندازه کافی برنامه‌های شرکای تجاری تیم سبز را به هم ریخته بود. حالا و با تصمیمی که برای عقب نشینی از این رویکرد گرفته شده، دوباره همه چیز در آستانه‌ی عرضه این محصولات دستخوش تغییر خواهد شد.

معمولاً شرکت‌های بزرگ به این سادگی از استراتژی خود عقب نشینی نمی‌کنند؛ لذا به نظر می‌رسد که این نقشه به طرز چشمگیری با شکست مواجه شده باشد. حالا احتمالاً تولیدکنندگان AIB این کارت مجبور باشند تا دوباره برچسب روی بسته‌بندی و بدنه‌ی آن را به GeForce RTX 4070 برگردانند. همان‌طور که در متن بیانیه ملاحظه کردید، زمان عرضه کارت گرافیک GeForce GTX 4080 16GB نیز برای ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) تعیین شده است.

بخوانید  آنچه از به روز رسانی Xbox Business آموختیم



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر