عرضه Horizon Forbidden West در پلی استیشن پلاس باعث کاهش فروش شد


به دنبال اسناد فاش شده از Insomniac، متوجه شدیم که انتشار Horizon Forbidden West در پلی استیشن پلاس باعث کاهش درآمد سونی از آن شده است.

پس از اینکه گروه باج افزار Rhysida نتوانست فایل ها و اسناد شخصی استودیو Insomniac Games را پیدا کند، آنها را در اینترنت منتشر کرد و اطلاعات محرمانه زیادی از توسعه دهنده و بخش سرگرمی های تعاملی سونی را فاش کرد.

سونی در چند سال گذشته بارها تاکید کرده است که مدل انتشار بازی به صورت اشتراکی از طریق سرویس Game Pass مورد استفاده مایکروسافت برای پلی استیشن و بازی های انحصاری آن مناسب نیست. بازی های انحصاری پلی استیشن با هزینه بالایی تولید می شوند و در صورت عرضه به صورت اشتراکی فروش کمتری خواهند داشت و باعث می شود این آثار نه تنها سودی نداشته باشند، بلکه نتوانند هزینه تولید خود را نیز جبران کنند. حتی مایکروسافت هم به آن اعتراف کرد.

حال در اسناد فاش شده استودیو Insomniac Games آماری از درآمد بازی Horizon Forbidden West وجود دارد که به لطف آن متوجه شدیم که انتشار این اثر در سرویس پلی استیشن پلاس منجر به کاهش فروش بازی شده است. در نتیجه، سونی انتظارات درآمد خود را کاهش داد و فروش آن کاهش یافت.

دنباله Horizon Zero Dawn در دومین سال انتشار خود روی سرویس پلی استیشن پلاس عرضه شد. سونی انتظار داشت امسال 124 میلیون دلار از فروش Horizon Forbidden West به دست بیاورد، اما پس از عرضه آن در پلی استیشن پلاس، انتظارات خود را کاهش داد و 85 میلیون دلار از دست داد و پیش بینی کرد که این بازی 35 میلیون دلار فروش کند.

بخوانید  بالاخره یک فیلم Dungeons & Dragons که به نظر می رسد D&D را درک می کند

البته این افت درآمد نباید به معنای شکست بازی Horizon Forbidden West باشد. از نقطه نظر تجاری، زیرا در ابتدای سال 2023، سونی اعلام کرد که بازی بیش از 4.8 میلیون نسخه فروخته است. بر اساس اطلاعات فاش شده، این اثر با بودجه ۲۱۲ میلیون دلاری ساخته شده است.

Horizon Forbidden West هم اکنون بر روی کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است.این آثار در اوایل سال 2024 برای پلتفرم رایانه نیز در دسترس خواهند بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر