بررسی کنترلر Ultra Stealth Turtle Beach – A Worthy Elite Series 2 Rival


دارندگان ایکس باکس در طول دوران Xbox Series X|S و Xbox One گزینه های کنترلر بی سیم زیادی نداشتند. پروتکل بی سیم مایکروسافت تا حد زیادی محدود شده است کنترلر اختصاصی استاندارد و سطح بالا الیت سری 2. برخی از کنترلرهای سیمی شخص ثالث عالی برای Xbox وجود دارد، اما ما اکنون شروع به دیدن کنترلرهای بی سیم دارای مجوز رسمی از تولید کنندگان خارج از مایکروسافت کرده ایم. PowerA یک کنترلر میان رده Xbox را منتشر کرد اوایل سال جاری، و اکنون Turtle Beach با مجوز رسمی Stealth Ultra، جایگزینی برتر برای Elite Series 2، به مهمانی پیوسته است. فوق العاده مخفیانه ساحل لاک پشت 200 دلار گران است، اما یک کنترل کننده باورنکردنی است که شایسته توجه شماست.


Stealth Ultra چیدمان معمولی کنترلر Xbox را حفظ کرده است. اگرچه وزنی برابر با Elite Series 2 ندارد، اما ارگونومی فوق العاده ای با دستگیره های بافت دار و پرداخت عالی دارد. در مورد ورودی‌ها، من در واقع Stealth Ultra را به Elite Series 2 ترجیح می‌دهم، که شگفت‌انگیز بود زیرا Elite Series 2 برای مدت طولانی کنترلر مورد علاقه من بوده است. دکمه ها، ماشه ها و میله ها یک برش بالاتر از نمونه های Elite Series 2 (و به طور کلی اکثر کنترلرها) قرار دارند.

دکمه های صورت، شانه و پشت و همچنین D-pad همگی از طریق میکروسوئیچ ها فعال می شوند. این امر فاصله تحریک را کاهش می دهد، بازخورد تقریباً آنی را فراهم می کند و نتیجه رضایت بخشی را ایجاد می کند. کلیک کنید دکمه های میکروسوئیچ علاوه بر ارائه سطح بالاتری از دقت، به سادگی احساس خوبی دارند. Turtle Beach اولین سازنده ای نیست که میکروسوئیچ را در کنترلر خود پیاده سازی می کند. خط ولورین ریزر برای Xbox و PS5 نیز ورودی های میکروسوئیچ را ارائه می دهد. اگر قبلا Wolverine را امتحان کرده باشید، Stealth Ultra تقریباً مشابه به نظر می رسد. اگر در ورودی های میکروسوئیچ تازه کار هستید، بسیار خوشایند هستید.

چهار دکمه پشتی قابل تعویض در کنترلر تعبیه شده است. این دکمه‌های اکشن بافتی در جایی قرار دارند که انگشتان شما به طور طبیعی استراحت می‌کنند و به راحتی قابل دسترسی هستند. دکمه ها و پاروهای عقب معمولا اولین ویژگی هستند که از یک کنترلر رقیب انتظار دارید و در اینجا ناامید نمی شوند. سوئیچ های میکرو دوباره برای کاهش زمان پاسخ ورودی استفاده می شوند.

طراحی جامد و یک تکه D-pad Stealth Ultra در نگاه اول عجیب به نظر می رسد، اما شک و تردید من پس از مدتی گذراندن با آن ناپدید شد. مرکز فرورفته بسیار زیبا است و به شما امکان می دهد انگشت شست خود را به سرعت در هر جهتی بچرخانید تا حرکات را ثبت کنید. ورودی‌های بالا، پایین، چپ و راست بالاتر از جهت‌های مورب هستند که نیاز به فشار دادن در دو جهت دارند. این کاملاً شبیه به D-pad پیش‌فرض است که با Elite Series 2 عرضه می‌شود، با تفاوت اصلی میکروسوئیچ‌هایی است که سرعت بیشتری را ارائه می‌کنند.

بخوانید  ارجاع به رویدادهای فصل سوم در پوستر سریال Only Murders in the Building

ما شاهد افزایش تولیدکنندگان کنترل‌کننده‌ها بوده‌ایم که با استفاده از حسگرهای اثر هال با رانش چوب مبارزه می‌کنند. برخلاف چوب های آنالوگ معمولی، استیک های جلوه هال به اجزایی که برای ثبت حرکات به یکدیگر ساییده می شوند، متکی نیستند. در عوض، میله‌های اثر هال از آهنربا برای انجام همان کار استفاده می‌کنند. این باعث می شود که کنترل کننده در تئوری از رانش چوب مزاحم مصون بماند. من هنوز نمی توانم در مورد طول عمر چوب های Stealth Ultra صحبت کنم، اما آنها احساس بسیار خوبی دارند، و Turtle Beach به وضوح به آنها اعتماد دارد – کلمه “ضد رانش” در پایین هر چوب نوشته شده است. مانند سایر محصولات Turtle Beach، Stealth Ultra دارای یک سال گارانتی سازنده است.

لاک پشت ساحل مخفی کاری فوق العاده و شارژ
لاک پشت ساحل مخفی کاری فوق العاده و شارژ

برخلاف بسیاری دیگر از کنترلرهای سطح بالا، Stealth Ultra هیچ قطعه قابل تعویضی ندارد. ویژگی های شخصی سازی فیزیکی محدود به قفل های ماشه و دو جفت کلاهک لاستیکی است که به طور پیش فرض چوب ها را احاطه کرده اند. یک جفت کلاهک مقعر و کلاهک های گنبدی بافتی وجود دارد. مزیت اصلی این موارد این است که به طور موثر استیک ها را بزرگتر می کنند، بنابراین ممکن است برای کسانی که دست های بزرگتری دارند مفید باشند (قطعات چوب آنالوگ پیش فرض به اندازه کنترلرهای Xbox شخص اول هستند). اما در اینجا پشتیبانی از D-pad یا ماژول های قابل تعویض پیدا نمی کنید. با توجه به اینکه همه کنترل‌ها در حال حاضر مثال زدنی هستند، کمبود قطعات قابل تعویض ضرر قابل توجهی به نظر نمی‌رسد، به‌خصوص وقتی که در سفارشی‌سازی داخلی چیزهای زیادی وجود داشته باشد.

من این قسمت را برای آخرین بار ذخیره کردم، زیرا در حالی که تجربه اولیه با یک کنترلر 200 دلاری چیز شگفت انگیزی نیست، مهم نیست که صفحه نمایش داخلی دارد که می توان از آن برای دستکاری انواع تنظیمات استفاده کرد. اما Stealth Ultra، به‌عنوان یک کنترل‌کننده خالص، واقعاً چنین است خیلی خوب، بنابراین ویژگی جدید آن فقط یک دستگاه از قبل عالی را بهبود می بخشد.

می توانید صفحه نمایش کوچک را به عنوان نرم افزار شخصی سازی داخلی در نظر بگیرید. در حالی که الیت سری 2، 8BitDo Ultimate، Razer Wolverine V2و سایر کنترل‌کننده‌های حرفه‌ای برای انجام تنظیمات عمیق به یک برنامه اختصاصی نیاز دارند، Stealth Ultra به شما امکان می‌دهد تجربه خود را در لحظه سفارشی کنید. با فشار دادن دکمه “+”، می توانید از کنترل عملکرد تلویزیون خود به انجام تنظیمات روی صفحه نمایش رنگی کوچک، به نام نمایشگر کنترل های متصل، تغییر وضعیت دهید.

دکمه های Ultra Back Stealth لاک پشت ساحل
دکمه های Ultra Back Stealth لاک پشت ساحل

آلبوم عکس

ساحل لاک پشت به بازیکنان بسیاری برای کار در اینجا داد. برای شروع، می توانید 10 پروفایل مختلف را طی کنید، که بسیار بیشتر از سه پروفایل معمول برای این نوع کنترلر است. در هر نمایه، می‌توانید چهار دکمه برگشت را دوباره نقشه‌برداری کنید، مناطق مرده را برای چوب‌ها و ماشه‌ها ایجاد کنید، شدت ارتعاش را در سمت چپ و/یا راست تنظیم کنید، و رنگ و جلوه‌های نور را تغییر دهید. می‌توانید دکمه‌های برگشت را به اکثر ورودی‌ها تغییر دهید، با یکی از موارد مهم حذف کلیک‌های RS و LS. از آنجایی که بسیاری از بازی‌ها از یک پرس چوب برای شروع یک اجرا استفاده می‌کنند، همیشه خوب است که به جای آن یک دکمه بازگشت را به آن عمل نگاشت کنید.

بخوانید  Deus Ex Go و دیگر بازی‌های موبایل استودیو سابق Square Enix دیگر در دسترس نیستند

Stealth Ultra دارای نوارهای نور RGB روی دسته است. هنگام بازی دستانم قسمتی از نوار نور را مسدود کردند، اما نورها در کنار دکمه های صورت و چوب چپ قابل مشاهده بودند. علاوه بر طیف گسترده ای از رنگ ها، نوارهای نور می توانند ارتعاش کنند، در رنگ های مختلف چرخش کنند، نفس بکشند و موارد دیگر. علاوه بر این، می توانید شدت افکت ها را تنظیم کنید. تنظیمات گرادیان رنگ گاهی اوقات به نظر نمی رسید روی کنترلر من کار کند، اما به طور کلی ویژگی های نورپردازی بسیار خوب هستند. نگران نباشید، در صورت تمایل می توانید چراغ ها را به طور کامل خاموش کنید.

بسیاری از ویژگی های جالب موجود در دیگر کنترلرهای Xbox Turtle Beach نیز در اینجا وجود دارد. حالت اختیاری فوکوس Pro-Aim را می توان با نگاشت آن به یکی از دکمه های عقب فعال کرد. وقتی فعال باشد، Pro-Aim به طور موقت حساسیت جوی استیک را تغییر می‌دهد که می‌توانید از آن برای مواردی مانند عکس‌های دوربرد استفاده کنید. با یک هدست سیمی متصل به جک 3.5 میلی‌متری صدا، می‌توانید صدای خود را با پیش‌تنظیم‌ها و لغزنده‌های داخلی تقویت و ترکیب کنید. نکته جالب اینجاست که تنظیمات از پیش تنظیم شده Turtle Beach، در حالی که در هدست های سازنده تعبیه شده اند، با هر هدست سیمی کار می کنند. خیمه شب بازی، Signature Sound، در واقع صدای واضح تر و تمیزتر تولید می کند – با این حال، اگر DAC دارید، همچنان می خواهید از آن استفاده کنید. سایر تنظیمات از پیش تعیین شده، باس و صدای سه‌گانه را تغییر می‌دهند، و آخرین مورد از این چهار آواز (چت و صدای درون بازی) را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توانید تنظیمات صدا و میکروفون خود را با اسلایدر ترکیب کنید.

اگر تلفن خود را با Stealth Ultra خود همگام کنید، صفحه کنترل متصل نیز می تواند اعلان های شما را نشان دهد. این یک ویژگی عجیب و غریب است که فکر می‌کنم شما را از نگاه کردن به تلفن خود در حین بازی باز می‌دارد (حتی اگر هنوز از صفحه نمایش نگاه می‌کنید و نمی‌توانید روی کنترلر پاسخ دهید). شخصاً دریافت پیام‌های متنی یا اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی در حین بازی برای من جهنم به نظر می‌رسد، اما احتمالاً برخی علاقه‌مند خواهند بود. علاوه بر این، اگر هنگام بازی آنلاین از Discord استفاده می کنید، یک ابزار بازی نیز دارد.

نمایش دستورات متصلنمایش دستورات متصل
نمایش دستورات متصل

امکان مدیریت تنظیمات روی خود کنترلر یک ویژگی بسیار راحت و مفید است. با این حال، اگر می‌خواهید تنظیمات را در صفحه بزرگ‌تر تغییر دهید، Turtle Beach Control Center 2 را منتشر کرده است، یک برنامه جدید رایانه شخصی و ایکس‌باکس که با Stealth Ultra همگام‌سازی می‌شود. هر دو نسخه برنامه کاملاً خوب کار می کنند و دارای طرح بندی آسان برای استفاده هستند. مشکل اصلی که من با آن مواجه شدم این بود که برنامه نسبت تصویر اشتباهی را برای چندین مانیتور من تشخیص داد، بنابراین مجبور شدم آن را سرهم کنم تا همه فیلدها را ببینم. نسخه موبایل این برنامه عمدتاً برای اعلان ها است، اما می توانید پروفایل ها را در آنجا مرور کنید.

بخوانید  معرفی و جعبه‌ گشایی ست گیمینگ Razer؛ پکیجی کامل برای گیمرها

اگرچه در این بررسی روی Xbox تمرکز کرده‌ام، Stealth Ultra روی رایانه‌های شخصی نیز به همان خوبی عمل می‌کند. علاوه بر پشتیبانی از دانگل 2.4 گیگاهرتزی که برای اتصال بی سیم در Xbox استفاده می شود، می توانید Stealth Ultra را از طریق بلوتوث روی رایانه شخصی (و همچنین اندروید) همگام سازی کنید. همچنین می توانید از کابل بلند USB-C به USB-A که در جعبه برای اتصال سیمی موجود است استفاده کنید. من متوجه تاخیر ورودی با اتصال دانگل نشدم: به خوبی کنترلرهای رسمی Xbox کار می کند.

من توانستم با یک شارژ کامل با چراغ های LED خاموش 25-30 ساعت عمر باتری داشته باشم. مسافت پیموده شده شما در اینجا قطعا بسته به جلوه های نور و همچنین تنظیمات روشنایی صفحه متفاوت خواهد بود. اما اگر در حین بازی آب بدنتان تمام شود، داک Stealth Ultra که سبک خود را با Elite Series 2 دارد، باتری را در عرض دو ساعت به طور کامل شارژ می کند. کنترلر، داک و کابل را می توان در محفظه اصلی محفظه سخت موجود قرار داد. یک جیب زیپ دار کوچک فضای زیادی را برای درپوش های کنترلر و دانگل فراهم می کند.

ضروری است

Turtle Beach Stealth Ultra رقیب شایسته ای برای Elite Series 2 است. با قیمت 200 دلار، گران تر است، به خصوص با توجه به اینکه چند بار کنترلر مایکروسافت به سبک حرفه ای به فروش می رسد، اما به طور کلی ویژگی های ارائه شده در اینجا آن را متمایز می کند. . کیفیت ساخت ممتاز، کنترل‌های خوب طراحی شده، و مجموعه داخلی ویژگی‌های سفارشی‌سازی، Stealth Ultra را به یک کنترل‌کننده سخت برای ضربه زدن به هر طریق معنادار تبدیل می‌کند. برخلاف برخی از جایگزین‌های شخص ثالث برای پلتفرم‌های رقیب، با انتخاب ساحل لاک‌پشت به جای مایکروسافت، هیچ ویژگی مهمی را از دست نمی‌دهید (به جز توانایی روشن کردن کنسول خود با دکمه Xbox). در حالی که من هنوز فکر می‌کنم حس سنگین Elite Series 2 بی‌نظیر است، هر چیز دیگری در مورد Stealth Ultra یک برش است. علامت سوال بزرگ Stealth Ultra این است که چگونه تمام فناوری های داخلی، به ویژه صفحه نمایش، در طول زمان حفظ می شود. اگر سایر سازندگان رقبای Elite Series 2 را عرضه کنند، Stealth Ultra سخت خواهد بود. نوار بسیار بالا تعیین شده است.


افشا: Turtle Beach نمونه ای از Stealth Ultra را برای آزمایش این بررسی ارائه کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر