جو کیانی، مدیرعامل ماسیمو کیست؟ + بیوگرافی بیوگرافی


تنها تفاوت واقعی بین Massimo و رقبای ذکر شده‌اش این است که اپل، گارمین و دیگران، همگی بازیگران چندملیتی بزرگی هستند که دهه‌ها تجربه در حوزه محصولات مصرفی دارند.

جو کیانی که اکنون 59 سال سن دارد، تاکنون چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است. کیانی در سال 1974 (1353-1352 شمسی) در حالی که تنها 9 سال داشت، به همراه خانواده از ایران به ایالت آلاباما در آمریکا مهاجرت کرد تا پدرش در دانشگاه در رشته مهندسی تحصیل کند.

کیانی می گوید که در آن زمان پولی نداشتند و در یک مقطع او و بقیه خانواده چهار نفره اش مجبور شدند در یک پروژه مسکن در هانتسویل زندگی کنند. خانواده کیانی در سال 1977 به سن دیگو، کالیفرنیا نقل مکان کردند، جایی که پدر جو در مدرک MBA ثبت نام کرد.

دو سال بعد، زمانی که جو کیانی 14 ساله و خواهرش 15 ساله بود، والدین آنها برای کار به ایران بازگشتند (مادرش پرستار بود) و جو و خواهرش مجبور شدند به تنهایی زندگی کنند. کیانی با خنده به فوربس می گوید: «خواهر من به نوعی مادر من شد. دختر سختگیری بود! او زمان سفر را برای من تعیین می کرد.»

جو کیانی در 15 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد. خودش می گوید دلیل زودهنگام فارغ التحصیلی اش این بوده که در ایران ریاضیات عالی خوانده است. کیانی با این ریاضیات پیشرفته توانست در چندین مقطع تحصیلی جهشی داشته باشد.

در همان سال جو کیانی به خواهرش در دانشگاه سن دیگو پیوست و تحصیل در رشته مهندسی برق را آغاز کرد. کیانی در کنار تحصیل، به صورت پاره وقت در یک سالن غذاخوری کار می کرد و مسئولیت اداره آپارتمان محل زندگی خود را بر عهده داشت.

کیانی تا جایی که توانست در تمام کلاس های معلم فرد هریس (متخصص پردازش سیگنال) و در سال 1366 فوق لیسانس مهندسی برق گرفت.

جو کیانی از طریق مطالعات پیشرفته ریاضی در ایران، در 15 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و وارد دانشگاه شد.

در اواخر دهه 1980 (حدود اواخر دهه 1960)، جو کیانی در حالی که به عنوان مهندس در Anthem Electronics (توزیع کننده قطعات نیمه هادی) کار می کرد، شغل دوم را آغاز کرد و شروع به طراحی یک پالس اکسی متر کرد. پالس ارزان 100 دلار برای یک استارت آپ.

بخوانید  Où faut-il aller pour l'Aïd à Téhéran ?

کیانی پس از کار با پالس اکسی متر متوجه شد که این دستگاه ها اغلب آلارم کاذب می دهند. این هشدارهای کاذب معمولاً زمانی مشاهده می شد که بیمار انگشت خود را به طور تصادفی حرکت می داد.

کیانی که دانش زیادی در زمینه پردازش سیگنال و فیلترهای تطبیقی ​​(نرم افزار حذف نویز) داشت، به استارتاپ مورد نظر گفت که می تواند تعداد آلارم های کاذب را از پالس اکسیمتر کاهش دهد. اما این استارت آپ علاقه ای به ایده کیانی نداشت، بنابراین جو تصمیم گرفت در سال 1989 (1368-1367 شمسی)، زمانی که تنها 24 سال داشت، کسب و کار خود را راه اندازی کند.

کیانی در آن سال ماسیمو را با 40000 دلار وام مسکن دوم آپارتمانش تأسیس کرد. کیانی به مدت دو سال، شب‌ها و آخر هفته‌ها را در گاراژ خود در کالیفرنیای جنوبی کار می‌کرد، در حالی که روزها در Anthem Electronics کار می‌کرد.

جو کیانی با استفاده از معادله ای که از جبر یاد گرفت، کار بر روی یک دستگاه آزمایشی را آغاز کرد که یک پالس اکسیمتر را حتی زمانی که فردی دستش را تکان می دهد یا جریان خون کمی دارد، کار می کند.

دستگاه جدید کیانی در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بسیار مفید بود، زیرا نمی‌توان به نوزادان گفت که حرکت نکنند. تقریباً بلافاصله، او ایده خود را به ثبت رساند و با چهار شرکت آمریکایی تماس گرفت و امیدوار بود که فناوری ماسیمو را در سیستم های تولید شده توسط آن شرکت ها ادغام کند.

تلاش های کیانی پشت درهای بسته انجام شد و او در بازارهای خارج از آمریکا شانس بیشتری داشت. این شرکت به رهبری کیانی با NEC در ژاپن و چندین شرکت در اروپا قرارداد امضا کرده است.

نفوذ به بازار بیمارستان های آمریکا تقریبا غیرممکن به نظر می رسید. گروه های خرید تجهیزات بیمارستانی قراردادهای سودآور و انحصاری با رقبای ماسیمو در بازار آمریکا امضا کرده بودند و حاضر به همکاری با شرکت به رهبری جو کیانی نبودند.

در مارس 2002 (مارس 2002 و آوریل 2001)، نیویورک تایمز در گزارشی ویژه رویکرد گروه های خرید پزشکی در آمریکا را بررسی کرد و ماسیمو را شرکتی معرفی کرد که پالس اکسیمترهای پیشرفته ارائه می دهد که اساساً از بازار آمریکا حذف شده است.

بخوانید  انتشار ریمستر Beyond Good and Evil به زودی منتشر می شود

یک ماه بعد، جو کیانی در مقابل اعضای کمیته فرعی ضد رقابت کمیته قضایی سنا، در کنار روسای دو گروه خرید تجهیزات بیمارستانی نوویشن و پریمیر شهادت داد. کیانی در آن زمان به خبرنگاران گفت: «رقیب اصلی ما، نلکور، که بیش از 90 درصد از بازار پالس اکسیمتر را در اختیار دارد، به گروه های خرید تجهیزات پول می پردازد تا مسیمو را از بازار خارج کنند و این به سادگی اشتباه است.» سناتورهای آمریکایی.

تنها در عرض یک ماه، شرکت پریمیر به ماسیمو پیشنهاد قرارداد داد و یک سال بعد، ماسیمو با Innovation وارد همکاری شد.

ورود ماسیمو به بازار بیمارستان های ایالات متحده در ابتدا غیرممکن به نظر می رسید

جو کیانی تمایل زیادی به رقابت با رقبای بسیار بزرگتر دارد. در سال 1999، او ادعا کرد که Nelcor حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض کرده است و از این شرکت شکایت کرد (Nelcor در آن زمان متعلق به Tyco بود).

10 سال بعد کیانی شکایت مشابهی را علیه رویال فیلیپس تنظیم کرد. در سال 2006، نلکور شروع به پرداخت خسارت و جریمه به ماسیمو کرد و در نهایت نزدیک به 800 میلیون دلار به شرکت تحت رهبری جو کیانی پرداخت کرد. رویال فیلیپس نیز در سال 2016 مجبور به پرداخت 300 میلیون دلار به ماسیمو شد، همچنین ماسیمو در سال 2002 بر اساس قوانین ضدتراست شکایت دیگری علیه نلکور تنظیم کرد و در آن صورت توانست 45 میلیون دلار از خسارت و منافع دریافت کند.

ماسیمو اکنون برای اپل مشکل ساز شده است. جو چیانی ادعا می کند که اپل نه تنها حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض کرده است، بلکه اسرار تجاری این شرکت را نیز به سرقت برده است.

اندکی پس از عرضه اولین پالس اکسیمتر ماسیمو در سال 2013، اپل با این شرکت تماس گرفت تا در مورد همکاری احتمالی صحبت کند. کیانی به دفتر مرکزی اپل رفت و در آنجا جلسه ای برگزار کرد اما این جلسه به نتیجه خاصی نرسید.

بخوانید  تریلر Meet Spider-Woman in the Spider-Man: Across the Spider-Verse

در همان سال، مدیر ارشد پزشکی ماسیمو به اپل پیوست و در سال 2014، مدیر ارشد فناوری یکی از شرکت های اسپین آف ماسیمو نیز به اپل پیوست.

کیانی می‌گوید اپل چندین پتنت را بر اساس فناوری‌ای که او توسعه داده است، ثبت کرده است. ماسیمو در سال 2020 از اپل شکایت کرد و پس از مدت ها، کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) حکم داد که فروش اپل واچ های جدید باید متوقف شود.

ماسیمو در تلاش است تا به بازارهایی فراتر از تجهیزات پالس اکسیمتر گسترش یابد. این شرکت اکنون دستگاهی دارد که می‌تواند هموگلوبین خون (هموگلوبین رنگدانه قرمز سلول‌های خونی است که اکسیژن را از ریه‌ها به سایر قسمت‌های بدن حمل می‌کند) به صورت داخل وریدی (بدون نیاز به سوزن) کنترل کند.

ماسیمو همچنین یک شرکت آلمانی به نام TNI را خریداری کرد. TNI نوعی ونتیلاتور تولید می کند تا اکسیژن لازم را برای بیماران مبتلا به آمفیزم یا برونشیت مزمن فراهم کند.

با وجود همه اینها، کارشناسان هنوز تخمین می زنند که 80 درصد از کل درآمد پزشکی ماسیمو از فروش پالس اکسی متر است.

ماسیمو اکنون برای اپل مشکل ساز شده است

در آغاز شیوع ویروس کرونا، ماسیمو یک پالس اکسیمتر جدید از طریق یک دستبند هوشمند که با یک برنامه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند، در دسترس قرار داد. صدها بیمارستان آمریکایی این دستبند هوشمند را به بیماران کووید-19 ارائه کرده اند تا بیماران بتوانند به طور مداوم بیماری خود را در خانه زیر نظر بگیرند.

در آگوست 2022، Masimo اولین ساعت هوشمند خود را با قیمت 499 دلار و به عنوان Masimo Advanced Health Tracking شناخته شد، روانه بازار کرد. این ساعت هوشمند میزان اشباع اکسیژن خون، ضربان قلب، ضربان قلب، سطح آب بدن و غیره را اندازه گیری می کند.

بیمارستان های زنجیره ای در عربستان سعودی در حال اجرای یک پروژه آزمایشی با ساعت هوشمند Massimo هستند. جو کیانی می گوید که اگر این پروژه به خوبی پیش برود، تعداد بیمارانی که از ساعت ماسیمو استفاده می کنند از چند صد نفر به 80 هزار نفر می رسد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر