عجیب ترین فناوری های آینده – زومیت

تا سال 2030، 10 درصد از گوشت مصرفی در جهان دیگر از حیوانات تامین نخواهد شد. این فناوری تولید گوشت آزمایشگاهی در حال حاضر وجود دارد و شرکت های مختلف توانسته اند با موفقیت از آن استفاده کنند. تنها دستاورد مورد نیاز افزایش تعداد این شرکت ها و استقبال عمومی مردم از مصرف گوشت آزمایشگاهی است.

با فناوری Warp Drive به ستاره ها سفر کنید

تولید گوشت در آزمایشگاه یکی از عجیب ترین فناوری های آینده است که می تواند کمک زیادی به نسل بشر در کاهش تولید گازهای گلخانه ای، صید بی رویه و آزادسازی زمین های مورد نیاز برای پرورش دام کند. با این روش دیگر نیازی به پرورش و کشتار دام نیست و هر نوع گوشتی که نیاز باشد را می توان در آزمایشگاه تولید کرد.

استارت‌آپ‌های فناوری در حال حاضر روی تولید گوشتی کار می‌کنند که حتی خونی شبیه خون طبیعی داشته باشد. افرادی مانند یوکی هانیو از شرکت ژاپنی Integriculture غذاهای لوکس کبد چرب را از سلول های کبد مرغ تولید کرده اند. علاوه بر این، شرکت آمریکایی Memphis Meats که قصد دارد تا سال 2050 غذای 10 میلیارد نفری را تامین کند، توانسته در آزمایشگاه کوفته گوشت گاو و مرغ سرخ شده تولید کند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، شرکت آمریکایی Finless Foods سوشی را در آزمایشگاه با ماهی تن آبی بسیار گران قیمت و در حال انقراض تولید می کند.

افرادی که گوشت آزمایشگاهی را امتحان کرده اند می گویند که ظاهر، بو و طعم آن دقیقاً شبیه گوشت طبیعی است. تنها چیزی که در مورد آن تغییر کرده این است که سالم تر است، فاقد آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد است، گازهای گلخانه ای صفر است، و هیچ آسیبی برای حیوانات ندارد.

بخوانید  بهترین گوشی های گیمینگ 2022 + قیمت (آپدیت دی 1402)

فیلم‌های علمی تخیلی یا دیستوپیایی به سراغ انواع حشرات یا خنثی‌کننده‌ها می‌روند تا مشکل غذا را برای جمعیت لجام‌گسیخته زمین در آینده حل کنند. اما یک گزینه اشتها آورتر نیز وجود دارد که در آزمایشگاه تولید می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر