شرکت تحلیلگر مدل تجاری Xbox Game Pass را به عنوان یک مدل بلند مدت پایدار نمی بیند

به گفته DFC، مشکل Game Pass این است که محتوای زیادی برای کسب درآمد ارائه می دهد. در عین حال، اگرچه سرویس آنلاین نینتندو سوییچ به خوبی Xbox Game Pass و PlayStation Plus نیست، نینتندو میانه راه خود را در زمینه ارائه ارزش مناسب به مشتریان با سرویس آنلاین سوییچ پیدا کرده است.

شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence مدل کسب و کار سرویس Xbox Game Pass و سرویس Nintendo Switch Online را مقایسه کرد.

این شرکت تحقیقاتی نوشت: “مشکل Game Pass این است که به نظر نمی رسد مدل تجاری آن کار کند.” مقایسه تعداد مشترکین لزوماً منصفانه نیست زیرا قیمت خدمات به طور قابل توجهی متفاوت است. اما آنچه مشخص است این است که خدمات اشتراک نینتندو تا چه اندازه مدل کسب و کار فروش نرم افزار و سخت افزار را بهبود می بخشد. در مقایسه، Game Pass در تلاش برای رسیدن به هدف خود است و فروش Xbox در اینجا زیاد نیست.

این مقاله در ادامه توضیح می‌دهد که چرا DFC فکر می‌کند سرویس آنلاین سوییچ برای مصرف‌کنندگان و خود نینتندو جذاب است: «بخش جالب و شگفت‌انگیز آخرین بخش از ارائه محتوای AAA شخص اول است. سرویس آنلاین نینتندو شامل محتوای اضافی برای Mario Kart 8 و Animal Crossing: New Horizons است. اما این آثار به ترتیب 48 میلیون و 40 میلیون نسخه به قیمت تمام شده فروخت. به عبارتی سود این دو بازی بیشتر از یک سال Game Pass بود.

به گفته شرکت تحقیقاتی بازار صنعت بازی DFC Intelligence، سرویس Xbox Game Pass ظاهرا یک مدل کسب و کار طولانی مدت پایدار نیست. این شرکت در مقاله ای جدید به بررسی خدمات اشتراک مایکروسافت، سونی و نینتندو پرداخت. ردموندی ها به تازگی نتایج مالی سه ماهه دوم سال مالی خود را منتشر کرده اند 2023، اما با وجود افزایش مشترکین Xbox Game Pass، به نظر می رسد که این تعداد گویای تمام ماجرا نیست.

بخوانید  مشخصات MSI CLAW فاش شد. عضو جدید خانواده کنسول های قابل حمل

وقتی حساب کنید، Game Pass احتمالاً سه برابر درآمد فعلی Nintendo Switch Online خواهد داشت و احتمالاً نزدیک به سود PlayStation Plus خواهد بود زیرا هزینه بیشتری دارد. اما مایکروسافت برای به دست آوردن این سود، ضررهای زیادی را از دست می دهد و به نظر نمی رسد که این یک مدل کسب و کار بلندمدت پایدار باشد.”

لوگوی Ultimate Game Pass

در حالی که نمی توان منکر ارزش فوق العاده سرویس Xbox Game Pass برای مشترکین شد، آیا شما دیدگاه DFC را با هم تقسیم می کنید؟ آیا مدل کسب و کار مایکروسافت در دراز مدت پایدار است و سونی و نینتندو چطور؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این شرکت معتقد است که Nintendo Switch Online در بهبود مدل کسب و کار کلی نینتندو نقش خواهد داشت: “در پایان روز، به نظر می رسد خدمات تجاری به عنوان یک پیشنهاد ارزش افزوده عمل می کنند، و نینتندو این را با سرویس Switch Online نشان داده است. ده ها میلیون کاربر بیش از 60 دلار برای یک بازی و یک سرویس آنلاین ارزان متوسط ​​هزینه می کنند. ” رساندن این مشکل به سطح Game Pass نه تنها مستلزم هزینه بسیار بیشتر است، بلکه مستلزم کنار گذاشتن یک جریان درآمد مهم است.”

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ

تحریریه مجله بازی یک گیمر