مشخصات MSI CLAW فاش شد. عضو جدید خانواده کنسول های قابل حمل


لپ تاپ گیمینگ MSI CLAW با پردازنده Intel Core Ultra 7 155H، کارت گرافیک Arc و 32 گیگابایت رم رقیب ایسوس و لنوو است.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار اولین تیزر MSI در شبکه های اجتماعی، نام، تصاویر و مشخصات فنی کنسول دستی MSI CLAW یا کامپیوتر بازی قابل حمل فاش شد. گفته می شود این دستگاه که CLAW نام دارد از پردازنده Meteor Lake اینتل برای رقیب هایی مانند لنوو و ایسوس استفاده می کند. MSI در این دستگاه پردازشی جدید CPU Core Ultra 7 155H با استفاده از 16 هسته و 22 رشته، قطعا تراشه قدرتمندی برای این دستگاه به حساب می آید.

برای درک قدرت پردازنده این محصول دو برابر Ryzen Z1 Extreme قدرت پردازشی دارد. البته پیکربندی ترکیبی هسته های P و E در پردازنده های اینتل هنوز به یک انتخاب محبوب در بین سازندگان لپ تاپ تبدیل نشده است که شاید به دلیل قدرت پردازش گرافیکی محدودی باشد که این معماری به ارمغان می آورد. اما با معرفی سری Core Ultra 7 100H این وضعیت تغییر کرده است.

تصاویری از کنسول قابل حمل MSI CLAW

بنابراین این تراشه متشکل از 6 هسته عملکرد بهینه P و 8 هسته E بهینه خواهد بود که در کنار 2 هسته LP قرار می گیرند. کارت گرافیک یکپارچه آن نیز مبتنی بر معماری Ark Alchemist اینتل است که از 8 هسته Xe تشکیل شده است. با حداکثر فرکانس کاری 2.25 گیگاهرتز یک پردازنده Core Ultra 7 155H یک تراشه 28 واتی است که مصرف برق آن با Max turbo Power به 115 وات می رسد.

آزمایشات اولیه نشان می دهد که گرافیک Xe-LPG اینتل رقابت نزدیکی با گرافیک یکپارچه RDNA 3 AMD دارد که در تراشه هایی مانند سری Ryzen 7040 و 8040 استفاده می شود. این رقابت می تواند همچنان جالب باشد و اینتل را به سمت بهبود عملکرد درایورهای خود سوق دهد.

بخوانید  انویدیا به زودی از معماری گرافیکی Blackwell خود رونمایی خواهد کرد

بدنه کنسول MSI CLAW

پورت های کنسول دستی MSI CLAW

اطلاعات لو رفته از مشخصات فنی این دستگاه به حافظه 32 گیگابایتی آن نیز اشاره دارد که دو برابر ظرفیت رم Lenovo Go و Asus ROG Ally است. شرق. البته این امکان وجود دارد MSI تنظیمات مختلف این دستگاه را ارائه می دهد. زیرا همه کاربران به چنین ظرفیت رم نیاز نخواهند داشت.

این کنسول قابل حمل هفته آینده در نمایشگاه CES 2024 معرفی خواهد شد به صورت رسمی ارائه شود. با این حال به نظر می رسد که افشای مشخصات و جزئیات کامل این دستگاه باعث تعجب شود. MSI همه چیز را برای هواداران خراب کرد. ظاهراً معرفی این دستگاه بخشی از برنامه های MSI برای ارتقای بازار چین است که از قبل به اشتراک گذاشته شده بود. بنابراین به نظر می رسد مقصر خود MSI باشد.

مشخصات فنی کنسول های قابل حمل

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر