هیدئو کوجیما: ماهیت OD با جریان فعلی صنعت بازی های ویدیویی بسیار متفاوت خواهد بود


هیدئو کوجیما بازی OD را اثری بسیار متفاوت می‌داند که برخلاف روند فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی ساخته شده است.

زمانی که گزارش ها برای اولین بار نشان داده شد هیدئو کوجیما در حال توسعه یک IP ترسناک جدید به نام Overdose است، بسیاری حدس می زنند که این بازی می تواند با Death Stranding مرتبط باشد. اما پس از رونمایی رسمی از این پروژه جدید که با علامت اختصاری OD معرفی شد، متوجه شدیم که این یک بازی مفهومی و احتمالاً پیچیده تر از Death Stranding است.

در زمان رونمایی، تیم Kojima Productions عباراتی مانند Social Scream System و Social Stealth را در تریلر علامت‌گذاری کرد تا سرنخ‌های جدیدی برای گمانه‌زنی طرفداران ارائه دهد. کوجیما همچنین تایید کرد که این بازی از فناوری پردازش ابری Xbox استفاده می کند. اگرچه هنوز دقیقاً نمی دانیم که بازی OD چه سبکی را ارائه می دهد، اما هیدئو کوجیما در مورد ماهیت آن صحبت کرد و گفت که این بازی برخلاف روند فعلی در صنعت بازی های ویدیویی توسعه خواهد یافت. کوجیما توییت کرد:

“به نظر می رسد که من به دلیل توسعه آثار تولید شده علیه دانه های هر دوره ای از صنعت بازی های ویدئویی مشهور شده ام. بازی های مخفی کاری برای ورود به یک ساختمان بدون شناسایی توسط دشمن یا بازی های باری که در آن می توانید در یک جهان باز حرکت کنید. تجربی ترین بازی برای من شکست دادن خون آشام های بیرون با استفاده از نور واقعی محیط بود. در طول توسعه، این ایده با مخالفت شدید کارکنان و حتی واکنش های منفی در داخل استودیو مواجه شد.

بخوانید  به‌روزرسانی نسل بعدی Witcher 3 سرانجام به شما امکان می‌دهد روچ را حیوان خانگی کنید

تصویری از هیدئو کوجیما در حین معرفی کار جدیدش

بازی OD به همان اندازه متفاوت است. اثری که به آن اشاره کردم Boktai: The Sun Is in Your Hand برای پلتفرم Game Boy Advance است که از یک حسگر منحصر به فرد برای تشخیص نور خورشید استفاده می کرد. نور خورشید مکانیک اصلی بازی برای مبارزه بود. به حدی که بازیکنان از تجربه بازی در شب محروم بودند.

اگرچه کوجیما نمی خواست بگوید که بازی OD قرار است از این مکانیک استفاده کند، اما گفته او نشان دهنده ماهیت عجیب و غیرعادی پروژه بعدی اوست. فقط گذر زمان می تواند ما را بیشتر با بازی OD و جزئیات آن آشنا کند. پس تا آن زمان منتظر اخبار بیشتر باشید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر