سونی می‌گوید قرارداد U-Turn مایکروسافت-اکتیویژن «غافلگیرکننده، بی‌سابقه و غیرمنطقی» است.

همچنین در پاسخ، SIE به نقل قول هایی از هاروی اسمیت از Arkane در مورد Redfall و اینکه چگونه سازنده تصمیم گرفت پس از خرید مایکروسافت این استودیو، بازی را برای PS5 منتشر نکند، استناد کرد. به نوبه خود، مایکروسافت اعلام کرد که هرگز هیچ بازی را از پلی استیشن خارج نکرده است.

به نوبه خود، SIE گفت که با احترام تصمیم CMA و نحوه رسیدن آن را زیر سوال می برد. در برخی زمینه‌ها، CMA اعلام کرد که برای تخمین انگیزه مایکروسافت برای ساخت Call of Duty انحصاری برای ایکس‌باکس، ارزش طول عمر یک گیمر معمولی را بررسی کرده است.

علاوه بر این، SIE گفت که مایکروسافت قبلاً نشان داده است که Minecraft را از پلتفرم های خاصی در هر کجا که صلاح بداند مسدود می کند، با این پیشنهاد که مایکروسافت می تواند این کار را دوباره با Call of Duty انجام دهد.

CMA در پاسخ به روز خود گفت که مایکروسافت هیچ انگیزه مالی برای انحصار Call of Duty و سایر محتوای Activision برای Xbox نخواهد داشت. این نکته ای است که خود مایکروسافت به آن اشاره کرده است و می گوید که برداشتن Call of Duty از پلی استیشن منطقی نیست.

در میان یک سری مسائل دیگر، SIE گفت که اگر مایکروسافت مجاز به خرید Activision و سری Call of Duty باشد، مایکروسافت دیگر نیازی به پرداخت حاشیه برای Activision برای فروش Call of Duty نخواهد داشت زیرا این سری قسمت اول خواهد بود. SIE گفت: در صورت انجام این معامله، درآمدهای Call of Duty برای مایکروسافت چندین برابر سودآورتر از درآمد فعلی مایکروسافت خواهد بود.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

بخوانید  به نظر می رسد Age Of Empires Mobile در ماه آگوست راه اندازی شود

سازمان رقابت و بازارهای دولت بریتانیا (CMA) دارد پاسخ ها را منتشر کرد به این نتیجه گیری آزمایشی خود مبنی بر اینکه قرارداد پیشنهادی مایکروسافت برای خرید Activision رقابت را در فضای کنسول محدود نمی کند. این یک تغییر بزرگ بود، همانطور که در ابتدا توسط AMC اعلام شد.

اگر این معامله توسط CMA برای بریتانیا تایید شود، این پایان راه نیست. در ایالات متحده، FTC در تلاش برای جلوگیری از این معامله از مایکروسافت شکایت کرده است، بنابراین مایکروسافت هنوز تعدادی موانع برای غلبه بر آن دارد.

SIE ادامه داد که Minecraft مقایسه ضعیفی برای مایکروسافت است زیرا بازی “هیچ چیزی مانند سطح بازی، تعامل یا تصمیمات خرید مانند Call of Duty را هدایت نمی کند.” به گفته مایکروسافت، این بازی دارای بازیکنان کمتر و کاربران فعال ماهانه و همچنین آمار تعامل ضعیف‌تر در مقایسه با Call of Duty است.

آخرین مهلت CMA برای پاسخ و ارسال برای پرونده 12 آوریل است. پس از آن، CMA تصمیمی را تا 26 آوریل صادر خواهد کرد، بنابراین برای آخرین اخبار با GameSpot چک کنید.

THE پاسخ از سونی اینتراکتیو اینترتینمنت چیزی است که بسیاری ممکن است انتظار داشته باشند. SIE گفت که CMA چرخشی انجام داده است و این تصمیم را “غافلگیرکننده، بی سابقه و غیرمنطقی” خوانده است. SIE گفت: “مجموعه قابل توجهی” شواهد برای حمایت از این پیشنهاد وجود دارد که مایکروسافت ممکن است انگیزه ای برای “خودداری” محتوای Activision از پلتفرم های پلی استیشن داشته باشد و در نتیجه رقابت را کاهش دهد.

“SIE با احترام متعجب است که آیا این می تواند برای هر مدلی صادق باشد، به ویژه با توجه به توضیح CMA مبنی بر اینکه “مدل سازی کمی در معرض عدم قطعیت است و باید بر اساس فرضیاتی باشد که در آن اطلاعات ناقص است”، که “وزنی را که می توانیم به این موضوع بدهیم محدود می کند.” نوع شواهد. به طور خاص، استفاده از نسخه اصلاح شده [lifetime value] این مدل قوی نیست زیرا شامل خطاهای مفهومی جدی است که تحلیل را به این نتیجه می رساند که مایکروسافت انگیزه ای برای رد کردن ندارد.

بخوانید  L'heure au cinéma Nolan Une comparaison entre Nolan, Lynch, Cameron et d'autres

SIE گفت که محاسبات CMA اشتباه بوده و مدل فعلی آن که به گفته وی حاوی “خطا” است، دستاوردهای بالقوه ای که مایکروسافت از ساخت انحصاری Call of Duty برای ایکس باکس می تواند حداقل 70 درصد بیشتر از آنچه اکنون هستند را دست کم بگیرد. این فرض بر این است که مایکروسافت Call of Duty را انحصاری برای ایکس باکس خواهد ساخت، که این شرکت گفته است که این کار را نخواهد کرد.

CMA نیز پست کرده است پاسخ مایکروسافت، و بسیار گلگون تر بود. مایکروسافت اعلام کرد که از یافته‌های اصلاح‌شده CMA استقبال می‌کند و گفت که موافقت می‌کند که مایکروسافت با خرید Activision Blizzard رقابت را حذف نخواهد کرد. یافته‌های به‌روزرسانی شده CMA تنها بر بازار کنسول‌ها تأثیر گذاشت و همچنان نگرانی‌هایی را در مورد مسائل رقابتی در فضای ابری ایجاد کرد. مایکروسافت گفت امیدوار است شواهد ارائه شده به CMA به این سازمان کمک کند همچنین به این نتیجه برسد که تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت رقابت را در مورد بازی های ابری محدود نخواهد کرد.

SIE پاسخ خود را با درخواست از CMA به “بازنگری تجزیه و تحلیل خود از مشوق ها و قفل جزئی مایکروسافت” و اینکه “خطاهایی” را که SIE ادعا می کند شناسایی کرده است، به پایان رساند.

“با این وجود، مایکروسافت انحصاری Minecraft را در جایی که با منافع استراتژیک خود مطابقت داشت به کار گرفت. به ویژه، مایکروسافت دسترسی سیستم عامل Chrome را به نسخه مصرف کننده Minecraft مسدود کرد و فقط Minecraft: Education Edition را در دسترس قرار داد، نسخه ای که برای دانش آموزان و معلمان (نه مصرف کنندگان) در نظر گرفته شده است.” SIE می گوید. این نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد بازی‌ها را از پلتفرم‌های رقیب حذف کند، زمانی که در خدمت اهداف سلطه خود باشد، چه در سیستم‌عامل‌ها، کنسول‌ها، سرویس‌های اشتراک چند بازی یا بازی‌های آنلاین.

بخوانید  هدفون Bose QC45 دربرابر XM5 سونی؛ برنده کدام است؟

مایکروسافت به طور مداوم از Minecraft به عنوان نمونه ای از عنوانی یاد می کند که پس از تصاحب توسعه دهنده Mojang توسط مایکروسافت، به انتشار بر اساس پلتفرم های مختلف ادامه داد. اما SIE گفت Minecraft “بسیار متفاوت از Call of Duty” است زیرا یک نسخه تک بازی است. این موضوع در مورد Minecraft اصلی صادق است، اما مایکروسافت از آن زمان به بعد عناوین دیگری از Minecraft را منتشر کرده است، از جمله Minecraft Dungeons، و آنها در Xbox، PlayStation و Switch در دسترس هستند.

SIE گفت: «اگرچه این استودیو قبلاً برای ساخت نسخه پلی استیشن بازی کار کرده بود، مایکروسافت تصمیم گرفت به این کار پایان دهد و بازی را انحصاری ایکس باکس کند.

در نهایت، CMA پاسخی را آپلود کرد از دانشکده مدیریت UCL، Joost Rietveld دانشیار استراتژی در مورد بازار بازی های ابری. Rietveld تلاش کرد تا مشخص کند که دقیقاً اصطلاح “بازی ابری” به چه معناست. پروفسور به این نتیجه رسید که بازی ابری معانی زیادی دارد و CMA باید دقت لازم را برای در نظر گرفتن همه عوامل انجام دهد.