هدفون Bose QC45 دربرابر XM5 سونی؛ برنده کدام است؟

این‌ روزها رقابت اصلی هدفون‌های لوکس بیشتر بر سر کیفیت صدا و قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC) است و هم سونی و هم بوز در هر دو زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند؛ به‌طوری‌که اگر دغدغه‌ی بودجه نداشته باشید، انتخاب بین آن‌ها دشوار می‌شود.

هدفون‌های Bose QC45 و XM5 سونی را فروشگاه کارزین تل با گارانتی ۱۸ ماهه آرمان همراه برای بررسی و مقایسه دراختیار زومیت قرار داده است.

در تجربه‌ی شخصی من، به‌ندرت پیش می‌آمد به‌جای برداشتن هدفون از سر بخواهم دستم را دور کاپ حلقه کنم؛ شاید بدین‌دلیل که به‌یاد‌آوردن وجود چنین قابلیتی کمی زمان می‌برد. اگر بحث ترجیح دکمه یا کنترل لمسی را کنار بگذاریم، امتیاز هدفون بوز ۸ و امتیاز هدفون سونی ۹ خواهد بود.

عملکرد ANC

هدفون QC45 و XM5 سونی

هر دو هدفون برای شارژ از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند و می‌توان از آن‌ها درحالی‌که شارژشان کاملاً خالی شده است، به‌طور‌سیمی استفاده کرد؛ هرچند استفاده از آن‌ها در حال شارژ‌‌شدن ممکن نیست.

همین‌ تفاوت در مکانیزم جمع‌شدن کاپ‌ها باعث شده کیس XM5 حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر باشد و جای بیشتری اشغال کند. داخل کیس هر دو هدفون نیز محفظه‌ی کوچکی برای کابل شارژ و کابل صدا قرار دارد که به جک ۳٫۵ میلی‌متری متصل می‌شود.

هدفون Bose QuietComfort 45 که در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱ مهر ۱۴۰۰) عرضه شد، جدیدترین هدفون دورگوشی این شرکت آمریکایی است که اگرچه با قیمتی ارزان‌تر از سری هدفون‌های لوکسی چون Bose 700 معرفی شد، همچنان با برچسب قیمتی ۳۲۹ دلاری‌ خود جزو هدفون‌های گران‌قیمت به‌حساب می‌آید و درعین‌حال، نظر بسیاری از دوستداران موسیقی را به خود جلب کرده است.

سیستم کنترل هدفون QC45 کاملاً دکمه‌محور است و تمام دکمه‌ها به‌جز دکمه‌ی خاموش/روشن که در وسط کاپ راست قرار گرفته، در پایین کاپ‌ها گنجانده شده و چینش آن‌ها به‌گونه‌ای است که به‌خاطر‌سپردنشان به‌شدت آسان است. درمقابل، کنترل لمسی XM5 نیز عملکردی عالی دارد و شامل فرمان‌هایی است که در اکثر سیستم‌های لمسی، یکسان و درنتیجه استفاده از آن‌ها تقریباً غریزی است.

در بحث قابلیت‌ها و اپلیکیشن، هدفون XM5 سونی به‌ویژه به‌خاطر تنظیمات EQ کامل‌تر، امتیاز ۹ و هدفون QC45 به‌خاطر سادگی و مینیمال‌بودن رابط کاربری اپلیکیشن که برای برخی کاربران ویژگی مثبتی است، امتیاز ۷ را می‌گیرد.

عمر باتری

بااین‌حال، QC45 تأکید بیش‌از‌حدی بر بازه‌ی تربل می‌کند و این باعث می‌شود صداهای تولید‌شده در فرکانس بالایی، مثل صدای سنجی که اکثراً در موسیقی پانک زیاد شنیده می‌شود، برای گوش آزاردهنده باشند. این در حالی است که XM5 به‌خوبی از‌پسِ بازه‌ی تربل برمی‌آید و در اکثر مواقع، برای تجربه‌ی لذت‌بخش از موسیقی، نیازی به دست‌کاری EQ در این بازه نیست.

هر دو هدفون در دو رنگ مشکی و سفید موجودند و از مکانیزم مشابه‌ای برای تنظیم ارتفاع هدبند استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، هیچ‌کدام دربرابر آب و عرق مقاوم نیستند و بیشتر برای استفاده در محیط‌های سرپوشیده مناسب‌اند.

مهم‌ترین قابلیتی که اپلیکیشن همراه QC45 در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد و نصب آن را توجیه می‌کند، تنظیمات اکولایزر سه‌بانده‌ای است که البته درمقایسه‌با XM5 ساده‌تر است و تأثیرش را بیشتر در سطوح بیس و تربل نشان می‌دهد تا در بازه‌ی میدرنج. درمقابل، اپلیکیشن XM5 تنظیمات EQ شش‌بانده و به‌مراتب کامل‌تری دارد و پریست‌های بیشتری برای دست‌کاری محدوده‌ی پاسخ فرکانسی ارائه می‌دهد که واقعاً کارآمد هستند.

طراحی متفاوت از نسل قبل‌، کاپ‌های راحت‌تر، چرخش ۹۰ درجه‌ای کاپ‌ها

طراحی مشابه نسل قبل، هدبند راحت‌تر، جمع‌شدن کاپ‌ها در هم، کیس جمع‌وجورتر کنترل

۶ عدد، کیفیت پایین تماس در محیط‌های شلوغ

قیمت ۴۰۰ دلار ۳۲۹ دلار سازگاری یکسان برای تمام سیستم‌عامل‌ها یکسان برای تمام سیستم‌عامل‌ها
هدفون‌های Bose QC45 و XM5 سونی را فروشگاه کارزین تل با گارانتی ۱۸ ماهه آرمان همراه برای بررسی و مقایسه دراختیار زومیت قرار داده است.

تأکید زیاد تربل، عملکرد بهتر در پخش آهنگ‌های وکالزمحور، پشتیبانی از پخش بلوتوثی تا ۳۲۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه

قابلیت‌ها و اپلیکیشن

شاید تنها تفاوت مهم در طراحی QC45 و XM5 به چرخش کاپ‌ها مربوط باشد. مکانیزم دو‌لولایی QC45 اجازه می‌دهد کاپ‌ها را هم به‌طور‌مسطح درآورید و هم در خود جمع کنید؛ اما کاپ‌های XM5 را تنها می‌توان ۹۰ درجه چرخاند و صاف روی سطح قرار داد.

هدفون QC45 و XM5 سونی در کنار هم

۲۷ ساعت، گزینه‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری

علاوه‌براین، فیت XM5 برای افرادی که عینک به چشم می‌زنند، راحت‌تر از QC45 است. در تجربه‌ای که من هنگام استفاده‌ی چند‌ساعته از هر دو هدفون داشتم، XM5 را به‌خاطر فشار هدبند و QC45 را به‌خاطر فشار کاپ‌ها مجبور بودم برای مدتی از سرم بردارم.

بخوانید  PSN's Best-Selling PS5 Games List In October Pits Spider-Man 2 Vs. Assassin's Creed Mirage

مقایسه طراحی qc45 با xm5 سونی

مقایسه هدفون QC45 بوز با XM5 سونی

هدفون XM5 با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری، حدود ۷۰ دلار از QC45 گران‌تر است؛ اما در ازای این افزایش قیمت، عملکرد صدای بهتر برای آهنگ‌های شلوغ، تنظیمات EQ مؤثرتر، کیفیت تماس مطلوب‌تر و عمر باتری کمی بیشتری ارائه می‌دهد. درمقابل QC45 با برچسب قیمتی ارزان‌تر، کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای در بازه‌ی میانی و یکی از بهترین عملکردهای ANC را در بین هدفون‌های بازار دارد.

اپلیکیشن کامل‌تر، قابلیت Speak-to-Chat، تنظیمات EQ شش‌بانده، توقف آهنگ با برداشتن هدفون

هدفون QC45 از ۶ میکروفون و XM5 از ۸ میکروفون بهره می‌برد که ازنظر تعداد، هدفون سونی پیشتاز است. وقتی هم که پای عملکرد میکروفون‌‌ها و کیفیت تماس وسط کشیده می‌شود، XM5 به‌راحتی رقیبش را کنار می‌زند.

از دیدگاه شما بین هدفون Bose QC45 و XM5 سونی، برنده کدام است و کدام هدفون با سلیقه و نوع کاربریتان مناسب‌تر است؟



منبع

نمای نزدیک هدفون QC45 با XM5

عملکرد بهتر در بازه‌ میانی و بالایی، آرام و بی‌صدا

عملکرد بهتر در بازه‌ پایینی، فشار آزاردهنده ANC، نبود قابلیت خاموش‌کردن ANC کیفیت صدا

درمجموع، اگر برایتان عملکرد ANC مهم‌ترین فاکتور انتخاب هدفون است، از خرید هریک از این دو هدفون پشیمان نخواهید شد؛ اما XM5 به‌‌دلیل «فشار کابین» کمتری که به گوش وارد می‌کند، در رقابت ANC امتیاز بیشتری می‌گیرد؛ به‌ویژه چون حالت خاموش‌کردن ANC در هدفون QC45 وجود ندارد (XM5 امتیاز ۹ و QC45 امتیاز ۸٫۵).

کیفیت صدا

بااین‌حال، اگر اهل موسیقی آکوستیک و رپ هستید و حوصله‌ی دست‌کاری تنظیمات EQ را ندارید، هدفون QC45 انتخاب مناسب‌تری است. این را هم در نظر بگیرید که XM5 از کدک اختصاصی LDAC سونی برای پخش محتوای صوتی با وضوح بالا در گوشی‌های اندرویدی و قابلیت DSEE Extreme برای پخش آهنگ‌های فشرده با وضوح بیشتر پشتیبانی می‌کند؛ دو قابلیتی که QC45 از آن‌ها بی‌بهره است. به‌همین‌‌دلیل،‌ امتیاز XM5 در عملکرد صدا با درنظر‌گرفتن تنظیمات اکولایزر، ۹ و امتیاز QC45 از‌نظر من ۸ است.

قابلیت‌ها و اپلیکیشن

ازلحاظ وزن، هدفون XM5 تنها ۱۲ گرم سنگین‌تر از QC45 است و روی سر هر دو به یک‌ اندازه راحت و سبک هستند. با‌این‌حال، هدبند QC45 به‌مراتب راحت‌تر و نرم‌تر از XM5 است؛ به‌ویژه برای سرهای کوچک. کاپ‌های QC45 کوچک‌تر و بسته‌تر هستند؛ درحالی‌که کاپ‌های XM5 برای گوش‌های بزرگ‌تر نیز مناسب است.

در جدول زیر می‌توانید به‌طور خلاصه ضعف‌ها و قوت‌های این دو هدفون را در رقابت با یکدیگر مشاهده کنید:

مقایسه هدفون Bose QC45 و XM5 سونی
XM5 Bose QC45
طراحی و راحتی

هر دو هدفون در بحث راحتی، عملکرد ANC، باتری و کنترل تقریباً هم‌سطح هستند؛ اما اگر اهل گوش‌‌دادن به آهنگ‌های شلوغ و ژانر متال هستید، پرداخت ۷۰ دلار اضافه برای XM5 خرید رضایت‌بخش‌تری برایتان رقم خواهد زد. درمقابل، اگر بیشتر آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید، آکوستیک و وکالزمحور هستند، نه‌تنها به پرداخت ۷۰ دلار اضافه نیازی نیست؛ بلکه تجربه‌ی این مدل آهنگ‌ها با QC45 بدون دست‌کاری تنظیمات EQ به‌مراتب از هدفون سونی لذت‌بخش‌تر است.

کنترل لمسی کارآمد، فعال‌شدن Ambient با حلقه‌کردن دست دور کاپ

کنترل فقط ازطریق دکمه، چینش کارآمد دکمه‌ها
عملکرد ANC

هدفون QC45 بهترین عملکرد را در پوشش بازه‌ی پایینی و به‌ویژه بازه‌ی میانی دارد؛ اما در بازه‌ی بالایی و سطوح تربل به‌طرز درخورتوجهی از XM5 جا می‌ماند. به‌طور‌دقیق‌تر، هدفون بوز در پوشش بازه‌ی پایینی آن‌قدر تأکید می‌کند تا بیس و ساب‌بیس در آهنگ‌ها در‌عین‌حال که کاملاً شنیدنی هستند، آزاردهنده نباشند و صدای خواننده و سازهای اصلی در بازه‌ی میانی از شفافیت و جزییات بیشتری از هدفون سونی برخوردار‌‌ند.

علاوه‌براین، در این اپلیکیشن می‌توانید به گزینه‌ی Speak-to-Chat برای توقف آهنگ به‌محض شنیدن صدای کاربر، گزینه‌ی Automatic Power off برای خاموش‌کردن خودکار هدفون، تنظیم درجه‌ی Ambient Mode و قابلیت صدای سه‌بعدی و فراگیر (با خرید اشتراک پلتفرم‌های استریم موسیقی که اسپاتیفای و اپل موزیک جزو آن‌ها نیست) دسترسی داشته باشید.

در بحث طراحی QC45 و XM5، بهتر است از شباهت‌ها شروع کنیم. جنس هر دو هدفون پلاستیک است و نمی‌توان به‌طور‌دقیق گفت کدام لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد. سونی XM5 را با طراحی مدرن‌تری از مدل قبلی و با الهام از ایرپاد مکس اپل عرضه کرده؛ درحالی‌که QC45 تفاوت ظاهری چندانی با نسل قبلی خود ندارد و احتمالاً به چشم کاربران قدیمی‌تر به‌نظر برسد. همچنین، پلاستیک استفاده‌شده در XM5 بازیافتی است و دست‌کم وجدانتان از کمک به محیط‌زیست راحت است.

هدفون QC45 روی سر

علاوه‌بر‌این‌، XM5 قابلیت‌های دیگری ارائه می‌دهد. برای مثال،‌ با برداشتن هدفون از سر، پخش آهنگ متوقف می‌شود و کاربران اندرویدی می‌توانند با نصب اپلیکیشن Find My Device، هدفون لوکس خود را ردیابی کنند. همچنین، همان‌طور‌که در بخش کنترل به آن اشاره شد، با حلقه‌کردن دست دور کاپ سمت راست می‌توانید قابلیت Ambient Mode را فعال کنید. قابلیت DSEE Extreme نیز اجازه می‌دهد در ازای مصرف بیشتر باتری، آهنگ‌های فشرده را با وضوح بیشتری گوش کنید.

عمر باتری XM5 با ANC روشن ۲۷ ساعت است؛ اما شارژدهی QC45 در بررسی زومیت به ۲۵ ساعت رسید. علاوه‌براین، شارژ صفر تا صد XM5 حدود ۳٫۵ ساعت، اما برای QC45 حدود ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد. در هدفون بوز، با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توانید تا ۳ ساعت به موسیقی گوش کنید؛ ولی برای XM5 استفاده‌ی سه‌ساعته از هدفون، تنها با سه دقیقه شارژ، یعنی ۵ برابر سریع‌تر، امکان‌پذیر است.

شاید چشمگیرترین تفاوت در عملکرد ANC این دو هدفون، فشار آزاردهنده‌ای است که سیستم نویز کنسلینگ QC45 به گوش‌ها وارد می‌کند. این‌ در حالی است که ANC هدفون سونی کمترین فشار را به گوش‌‌ها وارد می‌کند و عملکردش آن‌قدر آرام و بی‌صدا است که ممکن است حتی فکر کنید خاموش است. علاوه‌براین، امکان خاموش‌کردن یا تنظیم درجه‌ی ANC در هدفون بوز وجود ندارد. در هدفون XM5، می‌توان قابلیت ANC را خاموش کرد؛ اما درجه‌ی آن به‌صورت خودکار و ازطریق الگوریتم هوشمند هدفون تعیین می‌شود.

علاوه‌بر ANC، هر دو هدفون از قابلیتی برای تقویت صدای محیط بهره‌ می‌برند که در هدفون QC45 با نام Aware و در هدفون سونی با نام Ambient Mode شناخته می‌شود. عملکرد Ambient Mode هدفون سونی به‌مراتب از QC45 بهتر است؛ هرچند هنوز در حدانتظار نیست و با انتخاب آن، صدای محیط واضح‌تر به‌گوش می‌رسد. بوز می‌گوید ضعیف‌بودن عملکرد Aware تعمدی است تا صدای بیرون کمترین تأثیر را بر شنیدن موسیقی بگذارد.

۲۵ ساعت، شارژ کامل یک ساعت سریع‌تر

میکروفون‌ها ۸ عدد، کیفیت عالی تماس در محیط‌های شلوغ

عملکرد ANC هر دو هدفون رضایت‌بخش است و به‌راحتی از‌پسِ حذف سروصداهای معمول در محیط کار و ترافیک خیابان و همهمه‌ی مترو و کافه‌های شلوغ برمی‌آیند. بااین‌حال، اگر بخواهیم در این موضوع دقیق شویم، XM5 در حذف صدا در بازه‌ی میانی و بالایی، یعنی جایی که صدای صحبت افراد قرار می‌گیرد، عملکرد به‌مراتب بهتری دارد؛ اما پوشش بازه‌ی پایینی QC45 کمی بهتر است. علاوه‌براین، ایزوله‌ی صدای QC45 به‌خاطر بسته‌تر‌بودن کاپ‌ها بیشتر از XM5 است و این موضوع به‌ویژه خود را در کاهش صدای کولر نشان می‌دهد.

هر دو هدفون به‌راحتی از پس حذف سروصداهای معمول برمی‌آیند

در بحث طراحی، هر دو هدفون به‌ یک اندازه شکیل و مینیمال هستند و انتخاب بین آن‌ها سلیقه‌ای است؛ اما در بحث راحتی، QC45 برای سرهای کوچک‌تر و XM5 برای سرها و گوش‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر است. به نظرم در این دسته، برنده‌ی مشخصی نداریم و امتیاز طراحی و راحتی هر دو هدفون ۸ از ۱۰ است.

کنترل

تنظیمات اکولایزر QC45 تأثیر خود را فقط در سطوح بیس و تربل نشان می‌دهد

برای انتخاب برنده درزمینه‌ی کنترل هدفون QC45 و XM5، سؤال مهم این است که آیا شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که دکمه‌های فیزیکی را به کنترل لمسی ترجیح می‌دهید یا برعکس؟ چراکه سیستم کنترل هر دو هدفون با وجود تفاوت بنیادینشان، به‌ یک اندازه کارآمد است و مهم علاقه‌ی شخصی شما است.

افزون‌براین، XM5 در پخش آهنگ‌های شلوغ و در ژانر متال به‌مراتب بهتر از QC45 عمل می‌کند و صدای خواننده و سازهای مختلف به‌خوبی از‌هم تفکیک می‌شوند. در مواردی هم که صداها در میدرنج به‌‌دلیل تأکید زیاد بیس، کم‌رنگ‌تر به‌گوش می‌رسند، انتخاب پریست Bright از تنظیمات اکولایزر XM5 که بیس را کاهش، اما پوشش فرکانس میانی و بالایی را افزایش می‌دهد، مشکل را به‌‌خوبی حل می‌کند.

هدفون XM5 سونی روی سر

شاید فکر کنید رقابت ANC بین هدفون‌هایی که بنیان‌گذار یکی از آن‌ها مخترع این فناوری بوده، چندان عادلانه نباشد؛ اما راستش را بخواهید، سونی در چند سال گذشته چنان در حوزه‌ی تحقیق‌و‌توسعه‌ی تکنولوژی نویز کنسلینگ فعال وقت و انرژی گذاشته است که حاصل زحماتش را به‌خوبی در XM5 می‌توان مشاهده کرد.

در بخش تست صدا، انتخاب برنده دشوار است؛ چرا‌که هر‌یک از این دو هدفون ضعف‌ها و قوت‌های خود را دارند و مهم این است که شما طرفدار چه نوع ژانری از موسیقی باشید. انتخاب شخصی من XM5 است؛ چون کمتر پیش می‌آید هدفونی بتواند به‌ این خوبی از‌پسِ آهنگ‌های شلوغ برآید و برای آهنگ‌های وکالزمحور که کمتر هدفونی در پخش آن‌ها به‌پای QC45 می‌رسد، انتخاب پریست Bright عملکرد XM5 را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

فیت XM5 برای افرادی عینکی راحت‌تر از QC45 است

این در حالی است که تنظیمات اکولایزر QC45 برای میدرنج به‌اندازه‌ی XM5 تأثیرگذار نیست و تنها در بازه‌ی پایینی و بالایی کمی تغییر نشان می‌دهد. بااین‌حال، حتی با کاهش پوشش تربل که زنگ آزاردهنده‌ی صداها را کم می‌کند، به‌هم‌ریختگی صدای سازها و خواننده در آهنگ‌های شلوغ همچنان پابرجا است.

هدفون QC45 اغلب رقیب جدیدترین هدفون دورگوشی سونی به نام WH-1000XM5 در نظر گرفته می‌شود که ۲۰ می ۲۰۲۲ (۳۰ اردیبهشت) روانه‌ی بازار شد. هرچند هدفون سونی حدود ۷۰ دلار از QC45 گران‌تر است، این اختلاف قیمت با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی همراه است که خرید آن را برای برخی کاربران توجیه می‌کند.

تأکید زیاد بیس، عملکرد بهتر در پخش آهنگ‌های شلوغ، تنظیمات EQ فوق‌العاده، پشتیبانی از پخش بلوتوثی تا ۹۹۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه

با‌‌‌توجه‌‌‌به امتیازهای داده‌‌شده در هر بخش، به‌نظر می‌رسد هدفون XM5 سونی با امتیاز ۸٫۷ ارزش خرید بیشتری از هدفون Bose QC45 با امتیاز ۷٫۹ داشته باشد؛ اما واقعیت این است که انتخاب بین این دو هدفون به نوع موسیقی‌ای که گوش می‌دهید، بستگی دارد.

هدفون QC45 با پشتیبانی از بلوتوث 5.1 تا برد ۹ متری و XM5 با بلوتوث 5.2 تا برد ۱۰ متری از قابلیت اتصال هم‌زمان دو دستگاه موسوم به «Multipoint» بهره می‌برند و جابه‌جایی بین دستگاه‌ها کاملاً روان انجام می‌شود. علاوه‌براین، هر دو هدفون کابل صدایی در جعبه دارند که اتصال به کامپیوتر یا گوشی‌هایی را ممکن می‌کند که هنوز از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند.

در مقایسه‌ی حاضر سعی شده این دو هدفون را در ۹ دسته‌بندی مختلف که ممکن است بر انتخاب کاربر تأثیرگذار باشند، در‌مقابل هم قرار دهیم و ببینیم کدام‌یک ازرش خرید بیشتری دارد یا برای کدام دسته از کاربران مناسب‌تر است. با زومیت همراه باشید.

طراحی و راحتی

سونی XM5 و QC45 بوز

درکل، صدای عادی هدفون QC45 بدون دست‌کاری EQ برای ژانرهای آکوستیک و وکالزمحور و شنیدن پادکست و کتاب‌های صوتی بهتر از XM5 است؛ اما XM5 در پخش آهنگ‌های شلوغ و در ژانر متال به‌مراتب بهتر از هدفون بوز عمل می‌کند. همچنین، تنظیمات EQ هدفون سونی تأثیر خود را بهتر از EQ هدفون بوز نشان می‌دهند؛ اما دست‌کاری EQ برای هر آهنگ می‌تواند وقت‌گیر و ناکارآمد باشد.

بااین‌حال، سونی برای خاص‌تر‌کردن هدفون لوکس خود از مکانیزمی استفاده کرده که به کاربر اجازه می‌دهد با حلقه‌کردن دست دور کاپ سمت راست، قابلیت Ambient Mode را برای راندن صدای موسیقی به پس‌زمینه هنگام صحبت با اطرافیان فعال کند. اگر فکر می‌کنید این قابلیت برایتان کاربردی است و چیزی بیش از یک ترفند سرگرم‌کننده است، برنده‌ی رقابت کنترل، XM5 خواهد بود.

هر دو هدفون XM5 و QC45 سازگاری راضی‌کننده‌ای با تمام سیستم‌عامل‌ها دارند و می‌توانید آن‌ها را بدون هیچ دردسری به آیفون و گوشی‌های اندرویدی و کامپیوتر متصل کنید. اپلیکیشن همراه هر دو هدفون نیز برای تمام گوشی‌ها قابلیت‌های یکسانی ارائه می‌دهد و از‌طریق آن می‌توانید فرم‌ور هدفون را به‌روزرسانی کنید.

در تماس‌های تلفنی، هدفون سونی عملکرد مطلوبی در محیط‌های شلوغ داشت؛ هرچند در حد انتظاری نبود که از هدفون لوکس داریم. درمقابل، میکروفون‌های QC45 به‌خوبی از‌پسِ تفکیک صدای کاربر از سروصدای محیط برنمی‌آیند و اگر در جای شلوغ تماس برقرار کنید، طرف مقابل به‌سختی می‌تواند متوجه صدای شما شود و مجبور خواهید بود اتصال هدفون به گوشی را قطع کنید. از‌این‌رو، امتیاز XM5 برای کیفیت تماس ۸ و امتیاز QC45 بوز به‌طرز ناامیدکننده‌ای ۶ است.

قیمت و سازگاری

درکل، هر دو هدفون جزو هدفون‌های لوکس و گران‌قیمت دسته‌بندی می‌شوند و به‌نظرم برچسب قیمتی گران‌تر XM5 با‌‌توجه‌‌‌به کیفیت بهتر میکروفون‌ها و قابلیت‌های بیشتری که ارائه می‌دهد، توجیه‌پذیر است. امتیاز هر دو هدفون در دسته‌‌بندی سازگاری ۱۰ و در دسته‌بندی قیمت با‌‌‌توجه‌‌‌به عملکردشان، ۸ است.

برنده‌ی رقابت

QC45 برای پخش موسیقی آکوستیک و XM5 برای ژانر متال عالی است

مقایسه سیستم کنترل QC45 با XM5 سونی

اپلیکیشن ساده و مینیمال، تنظیمات EQ سه‌بانده

عمر باتری

برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، XM5 قابلیت خاموش‌کردن خودکار هدفون و غیرفعال کردن ANC را ارائه می‌دهد؛ دو گزینه‌ای که QC45 از آن‌ها بی‌بهره است. درواقع، اگر فراموش کنید QC45 را به‌طور‌دستی خاموش کنید، از خالی‌شدن شارژ‌ هدفون غافل‌گیر خواهید شد. در بحث عمر باتری و قابلیت‌های مربوط به آن، امتیاز ما برای XM5 سونی ۸٫۵ و برای هدفون بوز ۸ است.

میکروفون‌ها