رده:خوانندگان زن اهل ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | kordify

او در یک خانواده شمالی در استان مازندران دوران بچگی خود را سپری کرده و فعالیت‌های اولیه‌اش همانند غالب خوانندگان دهه 70 ایرانی، به صورت زیرزمینی بوده است. شاید بتوان آهنگ “تلاقی” او را اولین کار هنری‌اش دانست که توانست بازخورد خوبی را به خصوص در بین جوانان بگیرد. بعد از اخذ مجوز، این هنرمند توانست اولین آلبوم خود را با نام “پرتگاه” در سال 1393 منتشر کند. در این مقاله با ما باشید تا به معرفی این دسته از هنرمندان بپردازیم و یک لیست از بهترین خواننده های ایرانی را به شما معرفی کنیم. «داریوش اقبالی» یکی از بهترین خواننده های پاپ ایرانی محسوب می‌شود.

علی زندوکیلی

رده:خوانندگان زن اهل ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | kordify

فرح ‌دخت عباس طاقانی (۱۳۱۲ تا ۱۳۶۹) با نام مستعار پوران، بازیگر و یکی از مشهورترین خوانندگان دهه 30 ایران بود. سبک خوانندگی او بیشتر پاپ و ترانه خوانی بود با اینحال اجرا های سنتی زیادی هم در برنامه گلها داشته است. عبدالوهاب شهیدی (۱۳۰۱ تا ۱۴۰۰) موسیقی‌دان، آهنگساز، مدرس آواز و خواننده سنتی ایران بود.

  • وی نخستین زنی بود که در ایران بدون حجاب روی صحنه رفت و این تابو را شکست.
  • در گذشته به اندازه‌ی امروز سبک‌ها و صداهای متفاوت در دنیای موسیقی وجود نداشت.
  • محسن چاوشی در سال ۱۳۵۸ به دنیا آمد و فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.
  • سیاوش قمیشی یکی از بهترین خواننده های ایرانی است که سال‌هاست خارج از کشور زندگی می‌کند.

یراحی با تک آهنگ تابوت خالی که در سال ۸۹ عرضه کرد به موسیقی خودش رو معرفی کرد. آلبوم های منو رها کن، امپراطور، مثل مجسمه و آینه قدی آلبوم هایی هستند که این خواننده خوش صدا تا به حال ارائه دانلود آهنگ کردی کرده. ترانه نگو نگفتی که در ابتدا قرار بود بعنوان تیتراژ پایانی ماه عسل ۹۵ پخش بشه ولی موفق به دریافت مجوز نشده بود یکی از بهترین و معروف ترین آثار این خواننده جوان ایرانیه. این خواننده ایرانی علاوه بر پاپ در سبک های دیگه موسیقی مثل راک، پاپ راک، هاوس و اینترنشنال هم فعالیت میکنه.

بخوانید  رز آبی در طبیعت موجود نیست

از آثار او می توان به یک سال گذشت، کاش میشد، حس تازه، بگو عزیزم و.. خوانندگی را از دوران نوجوانی شروع کرد – اوایل در ایام محرم در هیئت های عزاداری میخوند. به مرور کار خوانندگی رو به طور حرفه ای شروع کرد ، در این مدت با آهنگسازانی چون محمدرضا چراغعلی ، محمد مهدی گورنگی ، آرش ملک ، فرزاد خردمند و … کار کرد. وی با ۱ میلیون ۳۷ هزار دنبال کننده در رتبه ۷۰ ام قرار می گیرد. «امیر حسین ترکمان» با نام مستعار «امیر خلوت» متولد ۳۱ تیر سال ۱۳۷۱ در شهر تهران و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی می باشد.

۱۱ – محمد اصفهانی

«پرنده بی پرنده» «سلول شخصی» «ساعت فراموشی» «درهم» «نوستالژی» نمونه ای از آلبوم‌های منتشر شده او در چند سال اخیر هستند. محمدرضا شایع از خواننده های معروف ایرانی در سبک رپ محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. او بعد از ورود به دانشگاه ترک تحصیل می‌کند و از دانشگاه انصراف می‌‌دهد تا به فعالیت موسیقی بپردازد. او پس از برگشتن از سربازی رونمایی از چهره خود توانست شهرت خوبی کسب کند. از جمله معروف‌ترین آهنگ‌های این بهترین خواننده های ایرانی مرد باید به «قلطه»، «آماده باش»، «مخلص کلوم » و «تا یه جایی » اشاره کنیم. فرزاد فرزین یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی است که در چندین سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشت.