حافظه سرور فالنیک DL380 g10

ماژول ها در سرور dl380 g10

گزارش پایان اطلاعیه

تعداد اسلات حافظه در سرور dl380 g10

تعداد اسلات حافظه در سرور dl380 g10

اگر سوالی در مورد این سرور دارید، کارشناسان ما در قسمت نظرات به آن پاسخ خواهند داد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر قرار است از 24 اسلات حافظه استفاده کنید، باید از دو پردازنده در سرور استفاده کنید، زیرا هر پردازنده توانایی پشتیبانی از 12 اسلات حافظه را دارد. در خرید پردازنده های نسل اول یا دوم به مدل پردازنده نیز توجه کنید. دلیل این امر این است که پردازنده‌های پلاتین، طلا، نقره و برنز از حافظه‌ها با اتوبوس‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند. البته این مشکل در مورد پردازنده های Bronze که در گروه پردازنده های بودجه ای قرار می گیرند بیشتر صدق می کند.

یکی از مزایای خوب سرور dl380 g10 عبارت است از حافظه ثبت شده ECC پشتیبانی از حافظه با ثباتی که از فناوری ECC پشتیبانی می کند. حافظه مجهز به فناوری ECC که خطاهای حافظه را شناسایی و تصحیح می کند. ماژول های حافظه فرار که بافر نیز نامیده می شوند، پلی بین ماژول های DRAM و کنترل کننده حافظه ایجاد می کنند. علاوه بر این، حافظه ثبت شده ECC بار الکتریکی کمتری را به کنترل کننده حافظه منتقل می کند و آن را پایدارتر و قابل اعتمادتر می کند.

سوالات مهم در مورد حافظه سرور g10

  • حافظه بافر نشده چیست؟ متاسفانه یا خوشبختانه سرور dl380 g10 از حافظه ECC بدون بافر پشتیبانی نمی کند. حافظه بدون بافر حافظه ای است که هیچ ثبتی بین DRAM و کنترل کننده حافظه سیستم قرار نمی دهد.
  • حافظه کاهش بار چیست؟ این سرور می تواند از حافظه کاهش بار (LRDIMM) پشتیبانی کند. حافظه های کاهش بار مجهز به تراشه یا تراشه هایی هستند که جایگزین رجیسترها می شوند تا فرآیند بارگذاری اطلاعات را به حداقل برسانند. LRDIMM ها ظرفیت حافظه و سرعت سیستم سرور را افزایش می دهند.
  • آیا امکان استفاده همزمان از چند حافظه وجود دارد؟ سرور dl380 g10 از ترکیب همزمان حافظه غیر فرار و پایدار و همچنین حافظه غیر ECC پشتیبانی نمی کند. به همین دلیل باید در تمام DIMM ها از یک حافظه استفاده کنید.
  • حداکثر پیکربندی حافظه پشتیبانی شده توسط سرور چقدر است؟ این سرور حداکثر 1.5 ترابایت حافظه را در قالب بیست و چهار RDIMM 64 گیگابایتی و سه ترابایت حافظه در قالب 24 LRDIMM 128 گیگابایتی را پشتیبانی می کند.
  • چگونه کانال های حافظه را شناسایی کنیم؟ هنگام برنامه ریزی برای نصب حافظه در سرور dl380 g10، سوکت های DIMM ابتدا با اولین کانال سفید پر می شوند.
بخوانید  There's A New President Of Xbox

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

سرور HPE ProLiant DL380 G10 مجهز به 24 اسلات DIMM است که می تواند از ظرفیت های حافظه 2، 4، 8، 16، 32 یا 64 گیگابایت با پشتیبانی از فناوری ECC نوع RDIMM یا نوع LRDIMM کاهش یافته 32، 64 یا 128 گیگابایت پشتیبانی کند. آیا او دارد بنابراین در انتخاب مدل ها مشکلی ندارید اما اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حافظه ها از یک مدل باشند و دو مدل متفاوت را با هم ترکیب نکنند. اگر این کار را انجام دهید، سرور با مشکل عدم تطابق حافظه مواجه خواهد شد.

در این مقاله به موضوع حافظه های پشتیبانی شده توسط سرور فوق و ماژول هایی که کاربران می توانند در سرور فوق استفاده کنند می پردازیم. برای مشاهده قیمت و مشخصات کامل این سرور به ادامه مطلب بروید ارتباط دادن را کلیک کنید.

اولین سوالی که مطرح می شود این است که آیا سرور dl380 g10 از حافظه با گذرگاه 2933 MT/s پشتیبانی می کند، پاسخ مثبت است. سرور فوق به دلیل پشتیبانی از پردازنده های نسل دوم Intel Xeon Scalable قادر به پشتیبانی از این سرعت است، اما قادر به پشتیبانی از حافظه با گذرگاه 3666 MT در ثانیه نیست، زیرا پردازنده های نسل اول و دوم از حافظه با این گذرگاه پشتیبانی نمی کنند. همچنین به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از پردازنده نسل سوم روی سرور فوق وجود ندارد، برای این منظور باید به فکر سرور dl380 g10 plus باشید.

بخوانید  به‌روزرسانی دسامبر Pokemon Go جشن تعطیلات زمستانی، شروع فصل آرزوهای افسانه‌ای و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

سرورهای Proliant dl380 g10 مزایا و قابلیت های قابل توجهی را نسبت به سرورهای نسل نهم به کاربران ارائه می دهند که یکی از آنها پشتیبانی از حافظه های فرکانس بالاتر است.

اگر قصد خرید سرور dl380 g10 را دارید و قصد دارید از سرور فوق برای پیاده سازی یک ابر داخلی استفاده کنید یا اگر این سرور را خریداری کرده اید و اکنون نیاز به ارتقای حافظه برای رفع نیازهای کسب و کار دارید، باید هزینه پرداخت کنید. توجه به نکات مهم مانند تفاوت در سرعت حافظه و مقیاس پذیری. به آنچه ارائه می دهند توجه کنید. سرور HPE ProLiant DL380 G10 به کاربران قدرت پردازش بالایی را در کنار پشتیبانی از حافظه 3 ترابایتی ارائه می دهد، بنابراین دارندگان این سرور برای استفاده حداکثری از مزایای سرور، تنها باید حافظه مناسب را انتخاب کنند.

نکاتی که باید هنگام ارتقا حافظه سرور به آنها توجه کنید

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید یا ارتقاء حافظه باید در نظر گرفت جفت شدن ماژول است، بنابراین توصیه می شود از پیکربندی های 4، 8، 12 و 24 برای استفاده حداکثری از پهنای باندی که حافظه ارائه می دهد استفاده کنید. توصیه می کنیم حداقل چهار ماژول حافظه را در سرور نصب کنید. حالت فوق استانداردی است که توسط اکثر کارشناسان شبکه پیشنهاد شده است.

اگر مشکلی در تامین حافظه ندارید، از قبل برنامه ریزی کنید و بیش از حافظه مورد نیاز فعلی را روی سرور نصب کنید تا در صورت افزایش تعداد کلاینت هایی که قصد اتصال به سرور را دارند و افزایش قیمت، با مشکل مواجه نشوید. ماژول های حافظه در آینده افزایش می یابد.

بخوانید  به طراح پروژه ایندیانا جونز استودیوی تاریکی در ماشین گیمز بپیوندید

نحوه انتخاب ماژول ها در سرور dl380 g10

سرور HPE ProLiant DL380 G10 چه نوع رمی را می تواند پشتیبانی کند؟ همانطور که گفته شد، این سرور از هر دو ماژول حافظه RDIMM و LRDIMM پشتیبانی می کند.

حافظه ECC در سرور g10

سرور dl380 g10 حداکثر 1.5 ترابایت حافظه ثبت شده ECC را در قالب ماژول های 24 در 64 گیگابایتی پشتیبانی می کند، اما اگر به دنبال استفاده از ظرفیت کامل 3 ترابایت پشتیبانی شده توسط این سرور هستید، باید حافظه LRDIMM را انتخاب کنید. در این صورت می توانید از 24 ماژول 128 گیگابایتی با سرور استفاده کنید.

به طور معمول، شرکت ها هنگام خرید سرور dl380 g10 تعداد کمی ماژول را خریداری می کنند و در آینده آنها را در صورت نیاز ارتقا می دهند.

حافظه های قابل نصب روی سرور g10