توسعه‌دهنده سابق COD می‌گوید «فقط کارهای زیادی می‌توان انجام داد» با چنین سریال بزرگی

دیوید ووندرهار با فرانچایز Call of Duty نام خود را به دست آورد، زیرا تقریباً 20 سال در استودیوی Black Ops Treyarch روی این مجموعه کار کرده بود و سپس آن را ترک کرد و استودیوی خود را راه اندازی کرد. در یک مصاحبه جدید با GI.biz، وندرهار در مورد زمان کار خود بر روی سری FPS Juggernaut صحبت کرد و در مورد چگونگی کار بر روی یک فرنچایز بزرگ و محدودیت های خلاقانه ای که با آن همراه بود صحبت کرد.

شما نمی توانید چیزهایی را که مردم دوست دارند از بین ببرید. حالت بازی یا این حالت، درست است؟” او گفت.

در حال پخش: تریلر راه اندازی فصل سوم Modern Warfare III – Rebirth Island

همچنین در این مصاحبه، ووندرهار گفت که وقتی یک فرنچایز “خیلی بزرگ” می شود و “پول زیادی” در خط است، همه چیز “پیچیده” می شود.

وندرهار به نوبه خود گفت که بهترین زمان هایی که او در طول دوران حرفه ای خود بازی کرده است، از خلق عناصر در یک تجربه بزرگتر بوده است. او به صراحت از Call of Duty نامی نبرد، اما گفت که آن دوره زمانی بود که “زمانی که من زنده بودم و تیم زنده بود، آن زمان بود که شما نوآوری داشتید.”

وندرهار گفت، در آن لحظات، مردم تا دیر وقت می ماندند، نه به این دلیل که به آنها گفته شده بود، بلکه به این دلیل که مشتاقانه می خواستند.

ووندرهار امیدوار است در استودیوی جدید خود، BulletFarm، بخشی از آن را به تصویر بکشد. او گفت: “اینگونه بازی می سازید. این قسمت سرگرم کننده است. آیا می توانید یک بازی کامل را از این طریق بسازید؟ ما متوجه خواهیم شد.”

ووندرهار همچنین فاش کرد که پس از ترک Activision و فرنچایز Call of Duty برای سفر به کشور با RV خود به بازنشستگی فکر می کرد. او گفت که نزدیک به دو دهه کار بر روی یکی از بزرگترین فرنچایزهای بازی های ویدیویی می توانست حرفه خوبی برای او ایجاد کند. اما ووندرهار گفت که او برای شروع کاری جدید احساس می‌کند تا بتواند ماهیچه‌های خلاقانه‌اش را فراتر از آن چیزی که مجاز به انجام آن در محدوده Call of Duty انجام دهد، منعطف کند.

بخوانید  Souls-like Metroidvania The Last Faith نسخه کلکسیونی 50 دلاری دریافت می کند

او اظهار داشت: «وقتی 18 سال را صرف ساختن یک بازی فرنچایز مانند این می‌کنید، که این مدت طول می‌کشد، کاری که می‌توانید با آن بازی انجام دهید سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، زیرا به دلایلی بسیار بزرگ و محبوب است.» گفت.

استودیوی جدید Vonderhaar در حال ساخت یک بازی “AAA” است که در یک دنیای اصلی اتفاق می افتد که برخی از همکاری های مشترک را ارائه می دهد. او گفت که عمداً در مورد ویژگی‌های بازی خجالتی است زیرا تیم سال آینده را صرف نمونه‌سازی اولیه خواهد کرد و ممکن است چیزهای زیادی در روند خلاقیت تغییر کند. او گفت: “این یک تیراندازی اول شخص مشارکتی است، و قرار نیست همیشه در مورد کشتن تعداد زیادی از مردم باشد. ظریف تر از آن است. شخصی تر از آن است. به این ترتیب نوآورانه تر است.”

غول بازی چینی NetEase از BulletFarm حمایت مالی می کند. کریس کاول، یکی دیگر از توسعه دهندگان سابق Call of Duty، ووندرهار را در BulletFarm دنبال کرد و مدیر خلاق استودیو است.

“راه اندازی این استودیوی جدید به من این فرصت را داد که از منطقه راحتی خود خارج شوم و سعی کنم چیزی کاملا جدید و متفاوت خلق کنم. این تغییری نسبت به بازی هایی است که روی آنها کار کرده ام، اما “این نشان دهنده اشتیاق من به شخصیت های غنی، مکانیک های دقیق است. ووندرهار گفت، داستان سرایی صمیمی تر و اکشن زیاد.

BulletFarm موقعیت های باز زیادی دارد که در صفحه مشاغل خود فهرست شده است که اکثر آنها با حقوق شش رقمی شروع می شوند. با این حال، بازی هنوز در مراحل اولیه خود است و هیچ خبری در مورد پلتفرم یا تاریخ انتشار آن وجود ندارد.

بخوانید  انتشار اولین تریلر انیمیشن Suicide Squad با محوریت هارلی کوئین و جوکر

در مورد سری Call of Duty، سال 2024 شاهد عرضه مجموعه جدیدی از بازی Black Ops، حداقل تا حدی، در طول جنگ خلیج فارس خواهیم بود.