بررسی مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G9; خیره کننده و مناسب برای گیمرهای PC


بدیهی است که اگر یک گیمر کنسول هستید، مانیتور Odyssey Neo به هیچ وجه برای شما کار نخواهد کرد. اما اگر یک رایانه شخصی با کارت گرافیک سری 40 انویدیا RTX یا کارت گرافیک سری 7000 AMD دارید و حاضرید حدود 60 میلیون تومان برای یک مانیتور گیمینگ هزینه کنید، تجربه عجیبی با 'Odyssey Neo G9' خواهید داشت.

برای صحبت در مورد تجربه کار با مانیتور منحنی سامسونگ، ابتدا باید در مورد تنظیماتی مانند روشنایی صفحه نمایش، عملکرد رنگ و البته ویژگی های خاص گیمر صحبت کرد.

نور مانیتور سامسونگ Odyssey از نوع مینی ال ای دی است که نور پنل را در 2048 زون ارائه می کند. با توجه به تعداد LED ها و تعداد مناطق روشنایی بسیار بیشتر از پنل های LCD معمولی، پنل های مینی ال ای دی نور بیشتری تولید می کنند و ممکن است انتخاب بهتری برای گیمرها باشند.

روشنایی 1000 نیت در حالت HDR و دقت رنگ بسیار خوب از جمله ویژگی های فوق العاده آن است.

صفحه نمایش مانیتور Odyssey از HDR10+ پشتیبانی می کند و طبق گفته سامسونگ، حداکثر روشنایی آن به 2000 نیت می رسد. برای تایید ادعای سامسونگ، گزینه HDR را در تنظیمات ویندوز فعال کردم و هنگام نمایش ویدیوی HDR با الگوی 10% (10% تصویر سفید و بقیه سیاه) روشنایی را اندازه گرفتم، تقریباً بود. 1000 نیت من رسیدم. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد عدد 2000 نیت مربوط به زمان هایی است که قسمت کوچکتری از صفحه نمایش روشن است و سایر قسمت ها تاریک هستند.

بخوانید  اکتیویژن بلیزارد برای دور زدن رای CMA از بازار بریتانیا خارج می شود

اگر حالت HDR را خاموش کنید، پروفایل های SDR در تنظیمات نمایشگر در دسترس خواهند بود که طبیعتاً روشنایی کمتری نسبت به پروفایل های HDR ارائه می دهند. هنگامی که روشنایی (در منوی تنظیمات مانیتور) روی 100٪ تنظیم شده است، حداکثر روشنایی که از مانیتور دریافت می کنیم حدود 360 نیت است که برای یک مانیتور مینی LED ایده آل نیست. ولی قابل قبوله

نمایشگرهای mini LED از نظر پوشش فضای رنگی نمی توانند به نمایشگرهای OLED برسند. اما بر اساس اندازه گیری های ما، مانیتور Odyssey سامسونگ چیزی برای رضایت گیمرهای این بخش باقی نمی گذارد. در نمایه sRGB، دقیق ترین رنگ ها ارائه شده اند و دقت بازتولید رنگ عالی است. اما رنگ ها به طور قابل توجهی سرد هستند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر