اکتیویژن بلیزارد برای دور زدن رای CMA از بازار بریتانیا خارج می شود

طبق گزارش جدید بلومبرگ، مایکروسافت ممکن است خروج Activision Blizzard از بازار بریتانیا را برای دور زدن رای منفی CMA در نظر بگیرد.

ماه گذشته، کمیسیون اروپا رسما قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را تایید کرد. با این حال، کمی بعد، CMA اعلام کرد که اگرچه اتحادیه اروپا دیدگاه متفاوتی در مورد این معامله دارد، اما بر تصمیم خود خواهد ماند.

به گزارش بلومبرگ، برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت قرار است در روزهای آینده با جرمی هانت، وزیر خزانه داری بریتانیا دیدار کند. هانت اخیراً به طور علنی از تصمیم CMA برای جلوگیری از معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد انتقاد کرد و اسمیت اکنون به دنبال جلسه ای است تا ناامیدی خود را از رای گیری ابراز کند.

گزارشی که اخیراً توسط بلومبرگ منتشر شده است، ادعا می کند که مایکروسافت در حال بررسی حذف اکتیویژن بلیزارد از بازار بریتانیا به عنوان یکی از راه حل های شکستن سد CMA است. در نتیجه این اقدام، تصمیم AMC برای مسدود کردن قرارداد خرید تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. این دومین باری است که خبر خروج احتمالی اکتیویژن بلیزارد از بازار بریتانیا را می شنویم. در ماه می، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ایده دور زدن موانع احتمالی در معامله اکتیویژن بلیزارد را رد نکرده بود.

در حال حاضر، رای مخالف سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به عنوان یکی از بزرگترین موانع معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد تلقی می شود. این نهاد رگولاتوری قرارداد مذکور را به دلیل احتمال تاثیر مخرب آن بر بازار بازی های ابری مسدود کرد و پس از آن، مایکروسافت اعتراض خود را به این تصمیم در دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد. اکنون، یک گزارش جدید نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است به دنبال راه جدیدی برای دور زدن مسدود کردن CMA باشد.

بخوانید  Destiny 2: Lightfall – بخش گمشده Golden Precept کجا را پیدا کنیم

می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار دنیای بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر