بازی Dune Awakening زمانی که آماده باشد عرضه می‌شود

جوئل بایلوس، کارگردان Dune Awakening اعلام کرد که این بازی زمانی عرضه می‌شود که آماده و عاری از مشکلات آثار پیشین استودیو Funcom باشد.

رسانه Wccftech طی رویداد GDC 2024 از جوئل بایلوس، کارگردان Dune Awakening سؤال‌های متفاوتی در مورد بازی و زمان عرضه آن پرسید. او در پاسخ به انتشار بازی در سال جاری این‌چنین پاسخ داد: «بهترین سوالی که دوست دارم پاسخ آن را داشته باشم، اما نمی‌دانم. تا زمانی‌که توسعه بازی آماده نباشد، قصد عرضه آن را نداریم. نمی‌دانم چه تعداد از شما بازی Conan Exiles را تجربه کرده‌اید.

آوازه ایده‌های جذاب ما درکنار مشکلات مختلف به گوش همه رسیده است. من دوست دارم تا همزمان با رفع این مشکلات، یک بازی بی‌عیب و نقص از استودیو Funcom را در اختیار بازیکن‌ها قرار دهم. به‌عنوان یک شرکت رشد داشته‌ایم و فکر می‌کنم که می‌‌توانیم یک بازی سالم و کامل در سبک بقا را منتشر کنیم. این یک آی‌پی بزرگ محسوب می‌شود و اکنون اخبار پیرامون آن بسیار داغ است.

زمانی‌که در سال ۲۰۱۹ مسئولیت این آی‌پی را برعهده گرفتیم، تنها می‌دانستیم که قرار است فیلمی ساخته شود. ما در جریان توسعه فیلم‌های این سری همانند وضعیت کنونی آن‌ها نبوده‌ایم. تل‌ماسه تبدیل به یک مجموعه بلاک‌باستری شده‌ است و این موضوع فشار بیشتری را روی ما قرار می‌دهد؛ در نتیجه من می‌خواهم مطمئن شوم که این بازی بتواند رویاهای طرفداران Dune را به حقیقت تبدیل کند.»

شخصیت اصلی بازی Dune Awakening

شرایط برای استودیو Funcom سخت‌تر شده است. این استودیو بودجه بزرگ‌تری برای توسعه Dune Awakening در اختیار داشته است. آن‌ها قصد دارند تا یک تجربه بی‌عیب و نقص‌تری به نسبت بازی‌های مشکل‌دار پیشین خود ارائه دهند و به‌نظر می‌رسد که در مسیر درستی برای تحقق این ایده قرار دارند. این استودیو رویداد GDC 2024 را با نمایش ابتدای بازی آغاز کرد؛ موقعیتی که همانند فیلم Dune مادر روحانی فرقه Bene Gesserit پاول را مورد آزمون قرار می‌دهد.

بازیکنان پس از شخصی‌سازی ظاهر شخصیت خود می‌توانند پیش‌زمینه که شامل سیاره زادگاه و غیره می‌شود و روی تصمیمات و دیالوگ‌های آتی آن‌ها مؤثر است را انتخاب کنند. پس از تصمیم‌گیری در مورد پیش‌زمینه شخصیت، سفینه‌ آن‌ها مورد تهاجم قرار می‌گیرد و این موضوع بازیکن‌ها را به بقا در محیط خطرناک آراکیس وادار می‌کند. البته بازی یک محیط تمرینی را در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌‌دهد تا بتوانند راحت‌تر ابزار‌های ساده مانند چاقو و جعبه کمک‌های اولیه بسازند و بافت گیاهی برداشت کنند.

بخوانید  اطلاعات بیشتر در مورد Final Fantasy VII Rebirth به زودی منتشر خواهد شد.

سیستم بالا رفتن از تمامی سطح‌های بازی Conan Exiles به حالت ویژگی‌های کمربندهای Suspensor و قلاب Shigawire در این اثر دوباره تکرار شده است. بازیکن‌ها پس از بخش تمرینی بازی، باید مراقب قدم‌های خود روی محیط‌های شنی باشند؛ چراکه ممکن است توجه کرم‌های شنی را به خود جلب کنند. آن‌ها همچنین باید با استفاده از سایه‌ها از گرمازدگی (که به سرعت موجب افت آب بدن می‌شود) در امان بمانند. 

بازی Dune Awakening

پلیرها می‌توانند با استفاده از آب گیاهان سطح آب خود را بالاتر ببرند، اما بایلوس تأکید کرد که مصرف زیاد بافت گیاهی عوارض متفاوتی را برای بازیکن در پی خواهد داشت. بازیکن‌ها می‌توانند فلزهای مختلف بازیافتی را با استفاده از دستگاهی برای یافتن نقاط ضعف سنگ‌ها و آوار مختلف (که به‌صورت مینی‌گیم انجام می‌شود) برداشت کنند. آن‌ها قادر خواهند بود تا در ادامه با ارتقا دادن ابزار خود، مواد معدنی سخت‌تری را استخراج کنند تا درنهایت با ساخت لباس ویژه Stillsuit بتوانند آب بیشتری را ذخیره کنند.

پلیرها می‌‌توانند با استفاده از کمربندهای Suspensor از نقاط مرتفع به پرواز درآیند و برای جهش‌های بلندتر سرعت خود را حفظ کنند؛ سازندگان امیدوار هستند که این ویژگی تجربه جذابی برای گشت‌وگذار در محیط را برای کاربران بسازد. این بازی دارای سیستم بالارفتن از تمامی سطوح نیز خواهد بود که به بازیکن‌ها اجازه می‌‌دهد تا بتوانند به تمامی نقاط صعود کنند. دون اویکنینگ ویژگی‌های مبارزه‌ای متفاوتی را در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد.

نمایش بازی دو کلاس Trooper و Mentat را به تصویر کشید. کلاس تروپر دارای یک اسلحه‌ای فنری، قلاب شیگاوایر و یک نارنجک ساده است؛ این در‌حالی‌‌است که کلاس دیگر بیشتر روی قابلیت‌های کامپیوتری خود متکی است و می‌تواند به واسطه قابلیت Battlefield Calculation از فاصله دور به اطلاعات دشمنان دسترسی داشته باشد. منتت‌ها می‌‌توانند با استفاده از دستگاه Hunter Seeker دشمن‌ها را از بین ببرند.

نکته مهم در استفاده از این پهباد‌ها این است که آن‌‌ها تنها قادر به تشخیص دشمنان در حال حرکت هستند و اهداف ثابت برای آن‌ها نامرئی تلقی می‌شود. بازیکن‌ها می‌‌توانند در مبارزه‌ با پلیرهای دیگر از این تاکتیک بهره ببرند. آب نقشی حیاتی در بازی ایفا می‌کند. بازیکن‌ها می‌توانند با استخراج کردن آب موجود در خون حریف‌های خود (شامل بازیکنان حالت PvP نیز می‌شود) یا تصفیه کردن آن به آب دسترسی پیدا کنند. 

بخوانید  هستی‌شناسی بازی‌های ویدئویی: شبیه‌سازی تخیلات

ساخت و ساز در Dune Awakening

تصفیه کردن آب به مراتب بهتر از استخراج آن از خون افراد است؛ چراکه استفاده از این نوع آب عوارض شدیدی را برای سلامت کلی بازیکن در پی خواهد داشت، اما درهرصورت ممکن است که استفاده از آن در شرایطی خاص تنها گزینه در دسترس باشد. سیستم ساخت‌وساز بازی (بر پایه بازی Conan Exiles است) بسیار گسترده است. این بازی پلیر‌ها را به ساختن بناها به‌صورت گروهی و کوآپ دعوت تشویق می‌کند؛ برای مثال یکی از بازیکن‌ها می‌تواند هولوگرام بنای موردنظر را فعال کند و دیگری با اضافه کردن منابع مختلف موجب ساخت آن شود.

استودیو فان‌کام همچنین از ابزاری برای کپی و بازسازی سازه‌ها رونمایی کرد؛ وجود این دستگاه با درنظرگرفتن نقشه بیابانی PvP بازی که در آن طوفان‌های Coriolis تمامی اجزاء را از بین خواهد برد، بسیار مهم تلقی می‌شود. مقرهای بازی می‌توانند به دستگاه‌های متفاوت مانند تصفیه‌کن خون (برای استخراج آب) مجهز شوند و پلیرها با استفاده از امتیاز‌های خود در بخش تکنولوژی قادر به خرید طرح ساخت دستگاه‌های مختلف هستند.

تمامی وسایل نقلیه بازی از اجزای متفاوتی تشکیل شده‌اند و بازیکن‌ها می‌توانند آن‌ها را با عناصر مختلف شخصی‌سازی کنند؛ برای مثال یک موتورسیکلت شنی می‌‌تواند موتور سریع‌تر یا کارآمدتر، صندلی‌ای در عقب خود یا غیره داشته باشد. بایلوس روی اهمیت یافتن طرح ساخت‌های ویژه در جهان بازی تأکید کرد؛ طرح‌هایی که بازیکن‌ها می‌توانند با قیمت بالاتری به پلیرهای دیگر بفروشند.

با در نظر داشتن سبک بازی، رویدادهای جهانی متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است؛ رویدادهایی مانند سقوط سفینه‌های متفاوت که بازیکن‌ها می‌‌توانند با استخراج آن‌ها به منابع ویژه دست یابند. در هنگام شب امکان دارد که سفینه‌های Sardaukar در حال جست‌وجو برای دستگیر کردن زندانی‌های فراری باشند و این موضوع بازیکن‌ها را مجاب می‌کند تا از دید آن‌ها پنهان شوند. کرم‌های ماسه‌ای خطری دائمی برای بازیکن‌ها است؛ پلیر‌ها نمی‌توانند آن‌ها را شکست دهند یا از آن‌ها فرار کنند.

بخوانید  جوایز مارول اسنپ رایگان پس از برنده شدن جوایز بازی

تنها کاری که از دست بازیکن‌ها بر می‌آید دوری کردن از Sandwormها با رسیدن به زمین‌های سنگی امن است. ویژگی‌های بخش MMO بازی شامل سرورهای متصل محیط‌های عمومی مانند روستاها می‌شود؛ محیط‌هایی که بازیکن‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و به مربی‌ها، فروشندگان، فرقه‌ها و گروه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. بایلوس در مورد پیشرفت شخصیت‌ها گفت که پلیرها می‌توانند از بخش‌های متفاوت مانند فرقه Bene Gesserit و دیرین‌شناس مهارت‌هایی را کسب کنند.

بازی Dune Awakening

ساختار شخصیت‌ها شامل سه مهارت فعال و سه تکنیک انفعالی یا Passive می‌شود. این مهارت‌ها زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهند که بازیکن‌ها مشغول گشت‌وگذار در آزمایشگاه‌های بوم‌شناسی هستند؛ محیط‌هایی که کارکردی معادل با سیاه‌چال‌ها دارند و شامل چالش‌ها و آزمایش‌های خاص می‌شوند. ادویه نیز نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند. بازیکن‌ها برای فعالیت‌های متفاوت به ادویه نیاز دارند و می‌توانند با برداشت از بیابان‌ها به آن دسترسی پیدا کنند.

پلیر‌ها می‌توانند با همکاری با یکدیگر به‌صورت کارآمدتر به برداشت ادویه و با استفاده از Ornithopterّها و Sandcrawlerها به انتقال آن بپردازند. پلیرها برای استخراج ادویه باید در ابتدا با استفاده از اورنیتهاپترها، سندکراولرها را به محیط مورد نظر انتقال دهند. احتمال دارد که منتقل کردن سندکراولرها به‌صورت مستقیم، توجه کرم‌های ماسه‌ای را به خود جلب کند. بازیکن‌ها همچنین باید به احتمال وقوع طوفان‌های شنی آگاه باشند؛ چراکه این طوفان‌ها می‌‌توانند وسایل نقلیه و ادویه‌ها را به‌طور کامل از بین ببرند.

پلیرها می‌توانند در مورد مدت زمان استخراج ادویه پیش از وقوع طوفان و بازگشتن به مقر یا گذارندن وقت در آن (تا به پایان رسیدن طوفان) تصمیم بگیرند. ادویه‌هایی که در بازی به جریان هوا سپرده شده‌اند، پیش‌از نارنجی یا قهوه‌ای رنگ شدن در هنگام اکسایش آسیب‌زننده خواهند بود؛ استودیو فان‌کام برای استفاده از این تغییر به‌صورت مستقیم از خانواده هربرت اجازه گرفته‌اند.

بازی Dune Awakening که در سبک MMO و بقا در آنریل انجین ۵ در دست توسعه قرار دارد، در تاریخی نامعلوم برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. بازیکن‌ها می‌‌توانند برای دریافت نسخه بتا این بازی در سایت رسمی آن ثبت نام کنند.