اکتیویژن بلیزارد و نت ایز پس از اینکه بابی کوتیک احساس “تهدید” کرد، جدا شدند – گزارش

گزارش اخیر از نیویورک تایمز قبل از اعلام جدایی این دو، آنچه را که ظاهراً بین اکتیویژن بلیزارد و NetEase اتفاق افتاده است، شرح داد. بر اساس این گزارش، تماسی در ماه اکتبر بین Activision Blizzard و NetEase برای گفتگو در مورد آینده شراکت 14 ساله آنها انجام شد، اما ظاهراً این دو با “تفسیرهای کاملاً متفاوت از آنچه گفته شد” ترک کردند. با این وضعیت آشنا بود و بر اساس سندی که NYT دیده بود.

در تماس اکتبر، کوتیک با ویلیام دینگ، مدیر اجرایی NetEase و سایر مدیران اجرایی در مورد تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار در حال تحقیق درباره خرید احتمالی ABK توسط مایکروسافت صحبت کرد، و ظاهراً در نقطه‌ای از مکالمه – که بین مترجمان انجام شد – مدیران اکتیویژن خاطرنشان کردند که آنها معتقد بودند دینگ ” تهدید کننده” کوتیک. مدیران بر این باور بودند که NetEase می تواند بر دولت چین – که در آن زمان خرید را بررسی می کرد – تأثیر بگذارد تا بسته به نتیجه هر معامله مجوز بین Activision Blizzard و NetEase، معامله را مسدود کند. الکساندر وویکا، سخنگوی NetEase، تهدید دینگ اکتیویژن را رد کرد.

طبق گزارش اخیر، جدایی بین Activision Blizzard و NetEase تا حدی به دلیل احساس “تهدید” مدیر عامل ABK بابی کوتیک بود.

گیمرها در چین در حال حاضر نمی توانند هیچ بازی اکتیویژن بلیزارد را بازی کنند – به غیر از Diablo Immortal که قرارداد جداگانه ای دارد – اگرچه این شرکت در حال برنامه ریزی برای بازگشت به منطقه است و در حال مذاکره با سایر شرکت های چینی برای توزیع بازی های خود است.

بخوانید  شیگرو میاموتو می‌گوید، فیلم سوپر ماریو یک خر کنگ دوباره تصور شده را نشان می‌دهد

Activision Blizzard سپس به NetEase پیشنهاد داد تا قرارداد را تمدید کند، اما NetEase نپذیرفت و نوشت: “با توجه به شرایط نابرابر، ناعادلانه و سایر شرایط مرتبط با همکاری، دو طرف در نهایت نتوانستند به توافق برسند.”

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

در نتیجه، در ژانویه World of Warcraft در چین در دسترس نبود زیرا این دو نتوانستند به توافق برسند. در این گزارش اشاره شده است که تنش‌هایی بین دو شرکت پیش از تمدید قرارداد ایجاد شده است، به طوری که مدیران NetEase معتقدند که کوتیک در طول سال‌ها “خواسته‌های غیرمنطقی” داشته است. در سال 2018، NetEase 100 میلیون دلار در Bungie سرمایه‌گذاری کرد تا بازی‌هایی غیر از Destiny بسازد، که ظاهراً Kotick از آن ناراضی بود زیرا Bungie در تولید محتوای Destiny عقب بود.