افزایش 316 درصدی فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا نسبت به فوریه 2022

به احتمال زیاد با انتشار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، فروش سوییچ جهشی مثبت را شاهد خواهد بود. اما با توجه به بازی های معدود برنامه ریزی شده برای بقیه سال، به جز بسته الحاقی Pokemon، می توان انتظار داشت که فروش کلی کنسول کاهش یابد.

کنسول پلی استیشن 5 در ابتدای سال 2023 فروش بسیار بهتری نسبت به سال گذشته در انگلستان داشت.

Xbox Series X و S با هم

اخیراً ملحق شده است Gfk اطلاعات فروش کنسول بریتانیا را منتشر کرد. بدین ترتیب کنسول پلی استیشن 5 در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 316 درصد و نسبت به ژانویه 27 درصد افزایش فروش داشته است. فروش کنسول های Xbox Series X Xbox Series S در ماه فوریه 21 درصد بیشتر از ژانویه بوده است و این افزایش نسبت به فوریه 2022، 15 درصد است.

از نظر نرم‌افزاری، Hogwarts Legacy که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت، با فروش هفته افتتاحیه 100% بیشتر از Elden Ring بود که در همان دوره سال قبل منتشر شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بازی در آستانه پیشی گرفتن از فروش کلی Elden Ring است.

فروش پلی استیشن 5 از ابتدای سال تا دوره گزارش 180 درصد بیشتر از دو ماه اول سال 2022 است که می توان آن را به افزایش موجودی کنسول نسل نهم سونی نسبت داد. این کنسول از زمان عرضه با مشکلات کمبود مواجه بوده است، اما خوشبختانه اکنون این مشکلات برطرف شده است.

کنسول نینتندو سوییچ که در ماه مارس شش ساله می شود، بازی های جدید موفق را از دست داده است. همچنین سال گذشته تقریباً در همین زمان بازی Pokemon Legends: Arceus برای این کنسول منتشر شد. اما در این چند ماه چنین تاثیری بر روی Release Switch به دست گیمرها نرسیده است.

بخوانید  به بازیگران جدید بیشتری در فصل دوم سریال ارباب حلقه ها بپیوندید

فروش ایکس باکس در دو ماه اول سال 2023 در مقایسه با سال قبل 5.3 درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است که کنسول Xbox Series X در انگلستان در مقایسه با پلی استیشن 5 ظاهرا کمیاب تر است. هر چند نه به اندازه سال گذشته. این اعداد داستان متفاوتی را در مورد نینتندو نشان می دهد و فروش کنسول های این شرکت ژاپنی در ماه فوریه 15 درصد نسبت به ژانویه و 29 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.