استیون اسپیلبرگ: شوالیه تاریکی باید نامزد اسکار بهترین فیلم سال می شد

کریستوفر نولان در حال نقاشی یک خفاش روی دیوار در پشت صحنه سه گانه شوالیه تاریکی

اسپیلبرگ که بسیاری او را پدرخوانده بلاک باسترهای مدرن با آثاری مانند پارک ژوراسیک و ایندیانا جونز می‌دانند، ساخت فیلم‌های آواتار: راه آب و تاپ گان: ماوریک را «واقعاً دلگرم‌کننده» می‌دانست. “فیلم او می گوید تغییراتی که باعث شد این اتفاق بیفتد دیرتر از آنچه باید می شد رخ داد. زیرا به گفته او فیلمی وجود دارد که باید چند سال پیش این نامزدی را کسب می کرد: شوالیه. کریستوفر نولان“. او ادامه می دهد: «این فیلم قطعاً امروز نامزدی بهترین فیلم را خواهد گرفت.»

اکنون استیون اسپیلبرگ که شخصاً با فیلم The Fabelmans در فصل جاری جوایز فیلم نقش اصلی را ایفا کرد، در مورد آن بیشتر صحبت کرد. اشاره به فیلمی در سال 2008 که در شرایط فعلی می توانست نامزد اسکار بهترین فیلم سال شود.

با توجه به از دست دادن شانس آثاری مانند شوالیه تاریکی برای کسب این نامزدی، استیون اسپیلبرگ معتقد است که «حضور تعیین کننده دو فیلم پرفروش در فهرست 10 فیلم برتر اسکار باید برای همه ما تجلیل شود».

استیون اسپیلبرگ، فیلمساز مشهور و محبوب آمریکایی مدعی است که اگر مثلاً شوالیه تاریکی کریستوفر نولان در سال ۲۰۲۲ اکران می شد، می توانست نامزد بهترین فیلم سال اسکار شود.

زمانی که نامزدهای اسکار 2023 اعلام شد، برخی از دیدن دو فیلم پرفروش در بین 10 نامزد بهترین فیلم سال شگفت زده شدند. Avatar: The Way of Water و Top Gun: Maverick، برخلاف هشت نامزد دیگر اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۳، به عنوان آثاری پرهزینه و پردرآمد شناخته می شوند. اما پرفروش بودن آنها مانع از نامزدی این فیلم ها نشد.

بخوانید  How To Get Sea Jelly In Stardew Valley